Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

Kelleher är väl ute på is? Förståeligt att han behöver komma upp i form efter operation.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Harmageddon

Silly Season 2024/25

Inlägg av Harmageddon »

Kellehers situationen påminner mycket om Gabbes situation och nyhetsrapportering. Positiva och negativa yttrande från olika håll och huvudperson själv.

Det har sagts att det varit nära comeback för Gabbe under de senaste två åren men det varit bakslag i rehabilitering med hans knä gång på gång. Vet inte hur många ggr jag sett framemot att Gabbe ska skrinna in för spel igen.

Oavsett vad måste man ta höjd för det om man ska ta sig upp till SHL. Hoppas det inte dröjer lika länge likt Gabbe el. åt det hållet
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Vet nån ens vad det är för skada??? Tänkte när du jämför med Gabbes knä
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Harmageddon skrev: 2024-12-14 09:02:41 Kellehers situationen påminner mycket om Gabbes situation och nyhetsrapportering. Positiva och negativa yttrande från olika håll och huvudperson själv.

Det har sagts att det varit nära comeback för Gabbe under de senaste två åren men det varit bakslag i rehabilitering med hans knä gång på gång. Vet inte hur många ggr jag sett framemot att Gabbe ska skrinna in för spel igen.

Oavsett vad måste man ta höjd för det om man ska ta sig upp till SHL. Hoppas det inte dröjer lika länge likt Gabbe el. åt det hållet
Vad jag läst så har det väl aldrig hymlats med när han ska vara tillbaka. Först var det ju ”någon månad/några veckor”, sen gick Wiken ut för några veckor sen och sa ungefär 2v. Nu senast sa de ju båda att det ör aktuellt i mellandagarna. Samma som någon nämnde, att hade det varit slutspel så hade han spelat. Tycker det är bra att han vilat ordentligt, för ärligt, så extremt saknad har han inte varit, även om det är ett rejält lyft.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

Wiken säger mellandagarna, litar på att han har bra koll.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Silly Season 2024/25

Inlägg av Harmageddon »

#10 skrev: 2024-12-14 10:45:03 Vet nån ens vad det är för skada??? Tänkte när du jämför med Gabbes knä
Nej, utan det handlar om förväntningar på när han kan vara tillbaka. Det handlar inte om skadan i sig.

Poängen här att en rehabilitering kan ta längre tid. Viktigast är att Kelleher är återställd och det får ta sin tid det tar. Om han kommer tillbaks i mellandagarna, bra. Blev väldigt mycket off topic men om skadan är värre och det kan påverka slutspelet, då måste man ha en plan b redo.

Men jag ska vara tyst efter detta. När Kelleher finns på uppvärmningen och är redo för nedsläpp då är han redo igen. Det lät bra i mitt huvud när jag skrev :roll:
Senast redigerad av Harmageddon den 2024-12-14 15:37:58, redigerad totalt 3 gång.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Harmageddon skrev: 2024-12-14 15:11:50
#10 skrev: 2024-12-14 10:45:03 Vet nån ens vad det är för skada??? Tänkte när du jämför med Gabbes knä
Nej, utan det handlar om förväntningar på när han kan vara tillbaka. Det handlar inte om skadan i sig.

Poängen här att en rehabilitering kan ta längre tid. Viktigast är att Kelleher är återställd och det får ta sin tid det tar. Om han kommer tillbaks i mellandagarna, bra. Blev väldigt mycket off topic men om skadan är värre och det kan påverka slutspelet, då måste man ha en plan b redo.

Men jag ska vara tyst efter dett. När Kelleher finns på uppvärmningen och är redo för nedsläpp då är han redo igen. Det lät bra i mitt huvud när jag skrev :roll:
Jag förstår din tanke, men jag tror i Kellehers läge så är det att man vill ha Kelleher så nära 100% som möjligt, då vi har bredden i laget och vi radar vinster, så finns ingen anledning att stressa. Som sagt så har Wiken sagt att hade det varit slutspel så hade Kelleher spelat just nu.
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Daven skrev: 2024-12-14 15:21:34

Men jag ska vara tyst efter dett. När Kelleher finns på uppvärmningen och är redo för nedsläpp då är han redo igen. Det lät bra i mitt huvud när jag skrev :roll:
Jag förstår din tanke, men jag tror i Kellehers läge så är det att man vill ha Kelleher så nära 100% som möjligt, då vi har bredden i laget och vi radar vinster, så finns ingen anledning att stressa. Som sagt så har Wiken sagt att hade det varit slutspel så hade Kelleher spelat just nu.
Lira skadade spelare har vi testat. Det blir inget bra inför ett slutspel. Vi har lyxproblem just nu och har möjlighet att göra det ordentligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Men jag ska vara tyst efter detta. När Kelleher finns på uppvärmningen och är redo för nedsläpp då är han redo igen. Det lät bra i mitt huvud när jag skrev :roll:
Nä, jag bara undrade om nån/du visste vilken skada det handlade om
GULD
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

#10 skrev: 2024-12-14 15:54:17

Nä, jag bara undrade om nån/du visste vilken skada det handlade om

Det är en Höftskada.
Han har hafft samma skada tidigare

Det är det jag vet.
Någon kanske vet mer ?
The DIF ONE
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Vad tror ni, kommer vi plocka in en ny målvakt?
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2024/25

Inlägg av Andspe »

Daven skrev: 2024-12-14 19:18:00 Vad tror ni, kommer vi plocka in en ny målvakt?
Börjar mer och mer tro att vi väntar på lagen på undre halvan att börja sälja av sina spelare.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Jag är rätt inne på att Andrén kommer bytas ut mot Mantas, men typ sista 3 månaderna på säsongen så han inte kostar oss så mkt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jaa alltså situationen är ju mindre akut med tanke på att Hävelid visat på en nivå som var överraskande. Dock är han ung och kan inte stå jämt. Andren är en alldeles för svag avlastning till en ung målvakt. Det behövs någon som kan spela okej mot bra lag.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2024-12-14 22:24:35 Jaa alltså situationen är ju mindre akut med tanke på att Hävelid visat på en nivå som var överraskande. Dock är han ung och kan inte stå jämt. Andren är en alldeles för svag avlastning till en ung målvakt. Det behövs någon som kan spela okej mot bra lag.
Men frågan är vad detta gör med profilen vi letar efter.
Förut var det mer akut, som du säger. Nöjer vi oss med en low risk - high reward nu när Hävelid spelat så bra eller ska man köra en veteran? Det är ju ganska intressant.

Om vi tar de realistiska alternativen och ställer mot varann. Ex. Dichow vs Ortio.
Vad blir bäst nu när Hävelid spelat så bra?

Det är svårt.
Låst