Tack. Nu blev jag lugnarejsson skrev: ↑2022-09-07 15:32:17Går ju tyvärr inte trolla med knäna... Zäta hade problem med ryggen redan 2005. Att han kunde spela 13 år till är otroligt.Erik af Sibirien skrev: ↑2022-09-07 13:54:39https://www.dn.se/sport/ishockey/uppgif ... lagger-av/
Rubriken: "Ryggproblemen tvingar Zetterberg att lägga av"
Blir orolig.....
Rehab hos Öhgren, han blev spelklar och sedan Stanley Cup-vinnare och MVP i slutspelet samma år.
Är givetvis bara en parallell, men Liam lär vara i goda händer med hjälp av både vårat medicinska team samt hans otroligt meriterade fader.
Skadetråden
-
Skadetråden
- Jim Morrison
Skadetråden
Kevin Karlsson spelade endast fem minuter ikväll. Någon som såg eller hört vad som hände där?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Skadetråden
Tydligen fanns han inte i båset alls i andra perioden. Och det sista han gör i första är den fina aktionen när han för in pucken i anfallszon, drar med sig två VIK spelare och lägger tillbaka pucken till en fri Djurgårdsspelare, detta med minuten kvar typ.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-15 21:21:36 Kevin Karlsson spelade endast fem minuter ikväll. Någon som såg eller hört vad som hände där?
Just där och då tyder inget på en skada men han kan ju ha fått sig en smäll då han kläms mellan två spelare.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Ingen större fara enligt K G. Lätt sträckning tydligen..
Skadetråden
Kruger?? Skadad eller blev han sjuk innan match?
-
Skadetråden
Hur är det med Rehnsfeld? Är det någon som fått vetskap hur länge han blir borta. En av de viktigaste spelarna och en som kämpar och sliter varje match i det tysta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Skadetråden
Alltid knepigt med huvudet. Numera finns det intärna regler om hur länge en spelare måsta vara borta och i det senaste som yttrades så blir han minst borta en vecka. Sen beror allt på hur det går i hjärntrappan.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Skadetråden
Var lägligt nog på toa när Rensfeldt blev skadad. Hade nog blivit helt galen annars. Tänkte rentav på Engqvist när jag såg åttan i Moras laguppställning. Fortfarande helt sjukt att den tacklingen inte ledde till en avstängning eller ens utvisning. Nu till min fråga: hur var tacklingen som sänkte Rensfeldt? Borde även den ha renderat i en avstängning?
Skadetråden
Ful armbåge rakt bakåt i ansiktet på Rensfeldt. Ska vara matchstraff plus automatisk 1-match avstängning som minst, men samtliga domare lyckades på något sätt missa den.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-28 17:00:42 Var lägligt nog på toa när Rensfeldt blev skadad. Hade nog blivit helt galen annars. Tänkte rentav på Engqvist när jag såg åttan i Moras laguppställning. Fortfarande helt sjukt att den tacklingen inte ledde till en avstängning eller ens utvisning. Nu till min fråga: hur var tacklingen som sänkte Rensfeldt? Borde även den ha renderat i en avstängning?
- DIF_Soldier
Skadetråden
En karriär till ostraffat på DIF-sprlare. Hur länge får de hålla på?
Ställ in er redan nu: Ludde ser vi aldrig mer
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- DIF_Soldier
Skadetråden
Det sa man om Högström, Josefson, Guter, Engqvist "snuddade" bara.Mattias_87 skrev: ↑2022-10-28 18:46:20 Så hård var ju inte smällen, jag tror Ludde är tillbaka snart.
Lär dig. Det är över.
Säg den glädje som varar
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Skadetråden
Nu såg jag uppenbarligen inte smällen. Men de hade ju otaliga hjärnskakningar sen innan. Det för skillnad. Ingen aning om Rensfeldts historik men vi ska inte måla fan på väggen än.DIF_Soldier skrev: ↑2022-10-28 19:42:42Det sa man om Högström, Josefson, Guter, Engqvist "snuddade" bara.Mattias_87 skrev: ↑2022-10-28 18:46:20 Så hård var ju inte smällen, jag tror Ludde är tillbaka snart.
Lär dig. Det är över.