Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik af Sibirien

Skadetråden

Inlägg av Erik af Sibirien »

jsson skrev: 2022-09-07 15:32:17
Erik af Sibirien skrev: 2022-09-07 13:54:39
jsson skrev: 2022-09-07 12:17:58 ..................

Hans farsa kunde fixa Zätas rygg, så är väl ingen risk att han får dålig rehab så sett.
https://www.dn.se/sport/ishockey/uppgif ... lagger-av/

Rubriken: "Ryggproblemen tvingar Zetterberg att lägga av"

Blir orolig.....
Går ju tyvärr inte trolla med knäna... Zäta hade problem med ryggen redan 2005. Att han kunde spela 13 år till är otroligt.
Rehab hos Öhgren, han blev spelklar och sedan Stanley Cup-vinnare och MVP i slutspelet samma år.

Är givetvis bara en parallell, men Liam lär vara i goda händer med hjälp av både vårat medicinska team samt hans otroligt meriterade fader.
Tack. Nu blev jag lugnare
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Kevin Karlsson spelade endast fem minuter ikväll. Någon som såg eller hört vad som hände där?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-10-15 21:21:36 Kevin Karlsson spelade endast fem minuter ikväll. Någon som såg eller hört vad som hände där?
Tydligen fanns han inte i båset alls i andra perioden. Och det sista han gör i första är den fina aktionen när han för in pucken i anfallszon, drar med sig två VIK spelare och lägger tillbaka pucken till en fri Djurgårdsspelare, detta med minuten kvar typ.

Just där och då tyder inget på en skada men han kan ju ha fått sig en smäll då han kläms mellan två spelare.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Doyle »

Ingen större fara enligt K G. Lätt sträckning tydligen..
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Skadetråden

Inlägg av Hawk »

Kruger?? Skadad eller blev han sjuk innan match?
Användarvisningsbild
Daniel942

Skadetråden

Inlägg av Daniel942 »

Hawk skrev: 2022-10-22 15:47:03 Kruger?? Skadad eller blev han sjuk innan match?
Sjuk
DIF!
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Doyle skrev: 2022-10-16 15:02:15 Ingen större fara enligt K G. Lätt sträckning tydligen..
Missat två matcher pga ”lätt sträckning”, I call bullshit om han missar nästa också, då är det värre än så.
Användarvisningsbild
klintan85

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Hur är det med Rehnsfeld? Är det någon som fått vetskap hur länge han blir borta. En av de viktigaste spelarna och en som kämpar och sliter varje match i det tysta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Skadetråden

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2022-10-28 10:39:44 Hur är det med Rehnsfeld? Är det någon som fått vetskap hur länge han blir borta. En av de viktigaste spelarna och en som kämpar och sliter varje match i det tysta.
Alltid knepigt med huvudet. Numera finns det intärna regler om hur länge en spelare måsta vara borta och i det senaste som yttrades så blir han minst borta en vecka. Sen beror allt på hur det går i hjärntrappan.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Skadetråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

Var lägligt nog på toa när Rensfeldt blev skadad. Hade nog blivit helt galen annars. Tänkte rentav på Engqvist när jag såg åttan i Moras laguppställning. Fortfarande helt sjukt att den tacklingen inte ledde till en avstängning eller ens utvisning. Nu till min fråga: hur var tacklingen som sänkte Rensfeldt? Borde även den ha renderat i en avstängning?
Användarvisningsbild
Vikas

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Jimmy Peterson skrev: 2022-10-28 17:00:42 Var lägligt nog på toa när Rensfeldt blev skadad. Hade nog blivit helt galen annars. Tänkte rentav på Engqvist när jag såg åttan i Moras laguppställning. Fortfarande helt sjukt att den tacklingen inte ledde till en avstängning eller ens utvisning. Nu till min fråga: hur var tacklingen som sänkte Rensfeldt? Borde även den ha renderat i en avstängning?
Ful armbåge rakt bakåt i ansiktet på Rensfeldt. Ska vara matchstraff plus automatisk 1-match avstängning som minst, men samtliga domare lyckades på något sätt missa den.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Andspe skrev: 2022-10-28 16:35:41
klintan85 skrev: 2022-10-28 10:39:44 Hur är det med Rehnsfeld? Är det någon som fått vetskap hur länge han blir borta. En av de viktigaste spelarna och en som kämpar och sliter varje match i det tysta.
Alltid knepigt med huvudet. Numera finns det intärna regler om hur länge en spelare måsta vara borta och i det senaste som yttrades så blir han minst borta en vecka. Sen beror allt på hur det går i hjärntrappan.
En karriär till ostraffat på DIF-sprlare. Hur länge får de hålla på?

Ställ in er redan nu: Ludde ser vi aldrig mer
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87

Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Så hård var ju inte smällen, jag tror Ludde är tillbaka snart.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev: 2022-10-28 18:46:20 Så hård var ju inte smällen, jag tror Ludde är tillbaka snart.
Det sa man om Högström, Josefson, Guter, Engqvist "snuddade" bara.

Lär dig. Det är över.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Skadetråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

DIF_Soldier skrev: 2022-10-28 19:42:42
Mattias_87 skrev: 2022-10-28 18:46:20 Så hård var ju inte smällen, jag tror Ludde är tillbaka snart.
Det sa man om Högström, Josefson, Guter, Engqvist "snuddade" bara.

Lär dig. Det är över.
Nu såg jag uppenbarligen inte smällen. Men de hade ju otaliga hjärnskakningar sen innan. Det för skillnad. Ingen aning om Rensfeldts historik men vi ska inte måla fan på väggen än.
Skriv svar