DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Suger ju att det inte visas några repriser på arenan. Kändes som vi blev blåsta på minst två straffar samt en frispark halvmetern utanför när Jawo blir ordentligt knuffad i ryggen påväg ut från straffområdet. Sen skulle vi haft frispark innan deras 1-1.

Men ska inte skylla på dårarna i gula tröjor, de är värdelösa och vet säkert redan om det.

Fy vad vi är usla på att ta vara på våra chanser. Vi måste väl ändå vara ett av de mest ineffektiva lagen i allsvenskan? Den här matchen skulle vi tagit tre poäng i!

Vi krånglar till det alldeles för mycket i offensiven. Sen kör motståndarna rak kontringsfotboll och skapar chanser direkt. 3 min tilläggstid? Bara Hanssons utsparkar tog väl en 10 minuter sammanlagt i andra halvlek.
2014-04-07, vad hände?
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Ja Prijovic måste ha sagt något eller gjort något i hästväg som gör att han inte få starta. Alla dar i veckan, även nätter, skulle jag välja honom i stället för nr 22. Tror tyvärr att han lämnar snart.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Och för övrigt tror jag att han kommer att värvas av IFK Göteborg
20002001

Inlägg av 20002001 »

Imorgon efter jobbet bär det äntligen av till Halmstad/Tylösand fredag-måndag morgon för en långhelg med Djurgårdsfamiljen! Höjdpunkten är förstås matchen på söndag. Det kommer vara hundtratals Djurgårdare som kör långhelg i Tylösand. JK arrangerar ett grymt beachparty på lördagen så ni som inte skrivit upp er på bussarna och åker snett, vi ses där!

På söndagen lämnar JKs bussar Stadion 03.00 så att ni som åker bussarna får maximal uppladdning där nere också, skriv upp er här:
http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... -halmstad/
Sista anmälningsdag är imorgon! Det kommer bli fest därnere, häng med!

Och kanske det allra viktigaste, ni har väl köpt biljett till Södra på derbyt?
Om inte, det ska göras NU, det är ett måste: http://www.jarnkaminerna.se/2014/08/03/ ... yll-sodra/

DJUUUUUUUU...
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Vi har blivit lottade mot Motala AIF (Division 1) i Svenska cupens andra omgång.
http://svenskfotboll.se/arkiv/cuper-ser ... g2-lottad/
Jag ser ett mönster...
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Störande att Bajen som lirar i superettan ska ha mer publik en oss vi ligger i Allsvenskan!! Vet inte vad det beror på riktigt men för jävligt är det. Kanske dags att tysta dom snart vi kan om vi vill!! Det är nog nu!! Vi har Sveriges bästa hockeypublik/fans! Vi kan få ihop så mycket mer även i fotbollen, Bajen ska och borde vi kunna slå iaf! Det är vi som är Stockholms stolthet, Stockholm tillhör OSS!!
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Tror det handlar om mordet i premiären fick folk att tappa suget ganska ordentligt, vilket är förståeligt. Plus att laget inte lirat så bra i år och att tränaren inte är lika populär som PM Högmo bidrar nog mycket till et också. Sedan är bajen ett riktigt hipsterlag fullt av medgångssupportrar som bara hakar på för att det går bra just nu. Skulle de ligga i nedre halvan så skulle de säkert inte ens nå 10,000 på matcherna.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hej hopp Djurgårdsfamiljen!
Här kommer en hälsning från en knökfull bil som just nu rullar mot Halmstad!

Till er som är påväg ner just nu:
Beachpartyt börjar klockan 12.00 imorgon:
"Fler och fler Djurgårdare intar Tylösand! I morgon arrangerar Sofialäktaren en redan beryktad strandfest. Den kommer att äga rum på stranden, drygt 500 meter till höger om after beach-husen.
Vi kör igång runt 12:00. Det kommer att säljas öl för 20 kr och drinkar för 40 kr.
Vi ses!"

Till er som planerar att åka:
JK hann inte fylla sin tredje buss innan anmälan stängde så de har öppnat upp anmälan igen för att kunna fylla den tredje bussen, skriv upp er här:
http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/16/ ... -halmstad/

Till er som inte ska åka:
FYLL SÖDRA I DERBYT!
http://www.jarnkaminerna.se/2014/08/03/ ... yll-sodra/

-----

Angående det någon skrev om Bajen:
Att de har bra publiksiffror är det inget snack om, men just nu är det faktiskt inte så konstigt, med tanke på att de leder serien och möter en toppkonkurrent. Bara att komma ihåg hur det såg ut för oss i kvalserien när man får lite hauss runt föreningen och lite sportslig framgång; helt plötsligt vill alla gå!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Perfekt med Stenman också, en redan otroligt osäker backlinje tog ytterligare ett steg mot totalt kaos.
Jösses vad låg nivå på det lägsta

Har sett några matcher med bajen, DIF är inte ens lite bättre kan jag säga, snarare tvärtom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten

Inlägg av Staten »

Uj uj uj.. Stenman är inte riktigt där ännu, förstår att man ville chansa dock. Förmodligen utgår han nu till andra halvleken. Broberg är vårt offensiva hot idag. Jawo har i princip ingenting och Prio är en avbytare som kan motivera sig en si sådär tio minuter, en kvart på plan per match.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stenman var ju, eeh, bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Dessutom har det värsta besannats, vi är nu ett konstgräslag och kan inte passa eller kontrollera bollen på naturgräs.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Staten skrev:Uj uj uj.. Stenman är inte riktigt där ännu, förstår att man ville chansa dock. Förmodligen utgår han nu till andra halvleken. Broberg är vårt offensiva hot idag. Jawo har i princip ingenting och Prio är en avbytare som kan motivera sig en si sådär tio minuter, en kvart på plan per match.
Ändå är han några klasser bättre idag än i tidigare matcher, säger en del om hans lägstanivå också.
Prijovi? påminner om Källström i sin kamp med Taco-Svensson om mittfältsplatsen i landslaget, stekhet som inhoppare, iskall som startspelare

Men vi har ju Hellqvist på bänken, skön.........T
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-08-10 15:04:31, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

minalman skrev:Dessutom har det värsta besannats, vi är nu ett konstgräslag och kan inte passa eller kontrollera bollen på naturgräs.
Med tanke på hur sällan vi tar 3p på Tele2 så vet jag inte riktigt om jag håller med
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Dessutom har det värsta besannats, vi är nu ett konstgräslag och kan inte passa eller kontrollera bollen på naturgräs.
Med tanke på hur sällan vi tar 3p på Tele2 så vet jag inte riktigt om jag håller med
Var sa jag att vi är ett bra konstgräslag?
Men vi har tappat naturgräskompetens.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar