Även om många, inkl jag själv är besvikna nu så är årets säsong ett stort jävla fall framåt! Nu längtar jag redan till höst och att få se ytterligare framsteg
Tror Växjö pustar ut nu när inaveln från norr gick vidare! Dock så skiter jag i vilket som vinner, ingen av dem är värda det i mina ögon! Två kommundopade lag, ett som är kusin med tattar-packet från Solna och ett som är ihop köpt utan någon form av hjärta eller tradition...
Salas skrev:Som jag varit inne på tidigare så förlorar vi den här semifinalen på grund av att Ortio vinner målvaktskampen mot Reideborn på en total knockout.
Adam var direkt usel i andra matchen, i övrigt har han varit ok. En godkänd insats över hela semifinalen, problemet är att Ortio inte gjort ett misstag på sex matcher. De mål Adam släpper är inte nödvändigtvis tavlor, men likväl är det puckar som Ortio i de flesta fallen hade stoppat. Vi måste slita som djur för att göra mål, Skellefteå får dem lite här och där.
Dagens två största syndabockar är dock Falk i synnerhet, men även Bergfors. Falk är tragiskt dålig, finns inget mer att säga om honom. Han ska bort, långt ifrån vår förening.
Gällande Bergfors så hade vi varit med om han gjort 1-1. Han sammanfattar det väl med att det är för dåligt att missa det läget han har. Det är underkänt rakt igenom, och det är föga förvånande. Han har varit iskall hela semifinalen.
Men jag har väldigt svårt att vara bitter. Att vi kommer till match sex i en semifinal är en stor framgång, inte minst med SHLs bästa spelare skadad och Bourque borta utöver det. Säsongen i sin helhet ska hyllas ordentligt. Alla inblandade (förutom Falk) bör vara stolta.
Bra inlägg tills det där om Falk. Skäms på dig. Större Djurgårdare får du leta efter och har dessutom dubblat föredömligt som center. En framtida klassback, om än oerfaren, och det vågar jag lova.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Niklas falk är och förblir den ända bra falken. Alexander falk vet jag inte ens varför vi har med i laget efter alla misstag och mål bakåt han har varit med o ordnat.
Salas skrev:Som jag varit inne på tidigare så förlorar vi den här semifinalen på grund av att Ortio vinner målvaktskampen mot Reideborn på en total knockout.
Adam var direkt usel i andra matchen, i övrigt har han varit ok. En godkänd insats över hela semifinalen, problemet är att Ortio inte gjort ett misstag på sex matcher. De mål Adam släpper är inte nödvändigtvis tavlor, men likväl är det puckar som Ortio i de flesta fallen hade stoppat. Vi måste slita som djur för att göra mål, Skellefteå får dem lite här och där.
Dagens två största syndabockar är dock Falk i synnerhet, men även Bergfors. Falk är tragiskt dålig, finns inget mer att säga om honom. Han ska bort, långt ifrån vår förening.
Gällande Bergfors så hade vi varit med om han gjort 1-1. Han sammanfattar det väl med att det är för dåligt att missa det läget han har. Det är underkänt rakt igenom, och det är föga förvånande. Han har varit iskall hela semifinalen.
Men jag har väldigt svårt att vara bitter. Att vi kommer till match sex i en semifinal är en stor framgång, inte minst med SHLs bästa spelare skadad och Bourque borta utöver det. Säsongen i sin helhet ska hyllas ordentligt. Alla inblandade (förutom Falk) bör vara stolta.
Bra inlägg tills det där om Falk. Skäms på dig. Större Djurgårdare får du leta efter och har dessutom dubblat föredömligt som center. En framtida klassback, om än oerfaren, och det vågar jag lova.
Niklas falk är och förblir den ända bra falken. Alexander falk vet jag inte ens varför vi har med i laget efter alla misstag och mål bakåt han har varit med o ordnat.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Nichlas Falk
Folk sågade EG längs fotknölarna här en gång i tiden också. Nu är han en miljonback i NHL.
Jag vidhåller att Falk nr41 är betydligt bättre än vad folk här vill påstå. Dessutom en järnkamin av sällan skådat slag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag gillar också Falk. Förstår inte riktigt den hysteriska kritiken under den här matchen, då han blir syndabock för allmänna omständigheter och tillfälligheter.
sensei skrev:Jag gillar också Falk. Förstår inte riktigt den hysteriska kritiken under den här matchen, då han blir syndabock för allmänna omständigheter och tillfälligheter.
Folk ser 41 på ryggen och förväntar sig Thoresen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Problemet med Falk är väl ändå inte hans (begränsade) skicklighet, utan snarare att får så mycket istid. Jag har inget problem med Falk som en 7e/8e back, men han är inte en top-4 back, vilket han matchas som.
Allt tugg om Falk....Såhär, nu är säsongen över och kan säga att jag uppskattar Falks slit enormt, en riktig kämpe, men jag ser ju samtidigt att han inte riktigt håller måttet för den istid han bär, han får alldeles för stort ansvar, men det är knappast hans fel så jag ger en känga till Nyman där.
Borde hans kontrakt förlängas? Nej.
Han kan knappast ses som särskilt ung längre och jag tror det finns bättre alternativ som 7-8 back.
#87 skrev:Problemet med Falk är väl ändå inte hans (begränsade) skicklighet, utan snarare att får så mycket istid. Jag har inget problem med Falk som en 7e/8e back, men han är inte en top-4 back, vilket han matchas som.
Tror inte någon matchar Falk utefter att vara någon topp-4 utan snarare av omständigheterna med mycket spel i egen zon. Känns ju inte jättekul med Hulta direkt i spel utan puck. Tycker Falk gör det bra, som sagt. Han får ju också förtroendet av en anledning.
kh31d4r skrev:Tycker inte heller att Falk varit så dålig som man skulle kunna tro om man bara läser här. Vilken 7e back i SHL skulle ni vilja byta honom mot?
Nej det har du rätt i. Problemet är att han har fått istid motsvarande 3:e 4:e back vilket är lika ofattbart som att han fått mer speltid än Hultström i sex av de tio senaste matcherna, att Jocke aldrig fick chansen eller att det dröjde till tredje perioden semi 5 innan Brodin spelades.
Robban, Musse och Nyman verkar vara väldigt bra på att träna och bygga upp ett LAG som kämpar och strider tillsammans en hel säsong, med vad man kan se, en stigande skicklighet över hela perioden (faktiskt även PP).
Däremot skulle jag gärna se att alla de självutnämnda experter som finns här på forumet får ta över varsin match som matchcoacher nästa säsong så att vi inte gör samma misstag som vi gjort i år när tränarna i båset bestämt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Robban, Musse och Nyman verkar vara väldigt bra på att träna och bygga upp ett LAG som kämpar och strider tillsammans en hel säsong, med vad man kan se, en stigande skicklighet över hela perioden (faktiskt även PP). Däremot skulle jag gärna se att alla de självutnämnda experter som finns här på forumet får ta över varsin match som matchcoacher nästa säsong så att vi inte gör samma misstag som vi gjort i år när tränarna i båset bestämt.
Du känns lite för klok för såna resonemang, -Öh va faan, gör det bättre själv då
Självklart ska det ställas extremt höga krav på relativt "högavlönade" ytterst ansvariga personer inom klubbledningen.
Lika självklart som att vi här inne får unna oss lyxen att ha alla svaren i efterhand
Så länge dödsönskningar och personpåhopp inte florerar så är det väl helt i sin ordning att ifrågasätta det som inte fungerat så bra?
Den aktiva coachningen, fördelning av backarnas speltid och PP
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
minalman skrev:Robban, Musse och Nyman verkar vara väldigt bra på att träna och bygga upp ett LAG som kämpar och strider tillsammans en hel säsong, med vad man kan se, en stigande skicklighet över hela perioden (faktiskt även PP). Däremot skulle jag gärna se att alla de självutnämnda experter som finns här på forumet får ta över varsin match som matchcoacher nästa säsong så att vi inte gör samma misstag som vi gjort i år när tränarna i båset bestämt.
Du känns lite för klok för såna resonemang, -Öh va faan, gör det bättre själv då
Självklart ska det ställas extremt höga krav på relativt "högavlönade" ytterst ansvariga personer inom klubbledningen.
Lika självklart som att vi här inne får unna oss lyxen att ha alla svaren i efterhand
Så länge dödsönskningar och personpåhopp inte florerar så är det väl helt i sin ordning att ifrågasätta det som inte fungerat så bra?
Jag vänder mig mot att analyserna här, med största sannolikhet, är väldigt grunda. Den enda som egentligen resonerar en gnutta bakom sina uttalanden är Praetori. Man får alltid känslan att alla här tror att Robban och gänget agerar helt utan någon underliggande idé. Ta vårt bedrövliga PP till exempel. Vi har under flera år byggt upp ett lag som skall leverera på snabbhet, skridskoåkning och mycket press. I PP står man stilla, åker litet skridskor och har själv pucken. Inte undra på att det inte går bättre när vi inte har materialet. Men Musse får skit, inte vår spelfilosofi.
Eller Falk, denna kämpe som trots sina brister lyckas bära upp mycket speltid för att andra backar skall vara fräscha i det offensiva spelet. Två exempel på hur Robban, Musse och Nyman KAN tänkas att tänka.
Här på forumet säger vi alltid vad de bör göra i stället för att studera det de faktiskt gör. Vi analyserar sällan varför de gör som de gör. Det är ju ändå de som är erfarna heltidsarbetande hockeyledare. Man borde fundera på vad de gör som gör oss så bra, i stället för att ständigt kritisera något som man inte ens försöker att förstå bakgrunden till.
Senast redigerad av minalman den 2018-04-14 10:34:55, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag vänder mig mot att analyserna här, med största sannolikhet, är väldigt grunda. Den enda som egentligen resonerar en gnutta bakom sina uttalanden är Praetori. Man får alltid känslan att alla här tror att Robban och gänget agerar helt utan någon underliggande idé. Ta vårt bedrövliga PP till exempel. Vi har under flera år byggt upp ett lag som skall leverera på snabbhet, skridskoåkning och mycket press. I PP står man stilla, åker litet skridskor och har själv pucken. Inte undra på att det inte går bättre när vi inte har materialet. Men Musse får skit, inte vår spelfilosofi.
Eller Falk, denna kämpe som trots sina brister lyckas bära upp mycket speltid för att andra backar skall vara fräscha i det offensiva spelet. Två exempel på hur Robban, Musse och Nyman KAN tänkas att tänka.
Här på forumet säger vi alltid vad de bör göra i stället för att studera det de faktiskt gör. Vi analyserar sällan varför de gör som de gör. Det är ju ändå de som är erfarna heltidsarbetande hockeyledare. Man borde fundera på vad de gör som gör oss så bra, i stället för att ständigt kritisera något som man inte ens försöker att förstå bakgrunden till.
Håller med i stort men under semifinal finns några tillfällen där man i min värld coachar med huvudet under armen. Med ledning och 2,30 kvar av semifinalen ställer vi in Juniskedjan i defensiv zon. Vår klart mest orutinerade och osäkra defensiva enhet. Det måste man ifrågasätta.
Likadant under gårdagen när vi tar ut Reideborn i slutskedet mitt i ett byte i egen zon. Backen som har pucken blir pressad och slår ett dåligt pass= 5-2. Fel timing. Spela upp pucken och ta tek eller puckinnehav i off zon. Tid fanns. Alla gör misstag men jag tänker att de också måste få erfarenheter . Ingen av de tre coacherna hade tidigare erfarenhet av att gå långt i ett slutspel i sina nuvarande roller.