Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av sensei »

Jag fattar ingenting, vadå för jävla tackling? När?

Det var väl 2-3 tydliga tacklingar på hela matchen. Den ena blev en utvisning. Men det räcker inte -- nu vill alltså disciplinnämnden ta i med hårdhandskarna för att få ner det till 0 tacklingar per match genom att statuera ett exempel.

De vet vad de vill i alla fall och kör på det, de måste man ändå ge dem.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

sensei skrev:Jag fattar ingenting, vadå för jävla tackling? När?

Det var väl 2-3 tydliga tacklingar på hela matchen. Den ena blev en utvisning. Men det räcker inte -- nu vill alltså disciplinnämnden ta i med hårdhandskarna för att få ner det till 0 tacklingar per match genom att statuera ett exempel.

Utan avstängningar var och varannan omgång skulle de ju bli arbetslösa. Det är väl självklart att de letar efter anledningar att försvara sitt yrke.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag tycker DN borde vara ärliga, kliva fram och erkänna att de hatar oss. Det vore så mycket enklare att förstå bakgrunden till hur de jobbar då.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

minalman skrev:Jag tycker DN borde vara ärliga, kliva fram och erkänna att de hatar oss. Det vore så mycket enklare att förstå bakgrunden till hur de jobbar då.
Kan inte DIF sluta vara så jävla mesiga och överklaga för en gångs skull för i helvete! Det är ju uppenbart att det inte är lika bedömningar för alla lag. Statuera att det fan inte är ok och överklaga till riksidrottsnämnden!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Mattebo skrev:
JulesAttar skrev:Sex matchers avstängning för Falk och 27 600 kronor i böter
Det ska bli intressant att se hur de följer upp eventuella avstängningar för spelare som fått 5–6 matcher i sin första avstängning. Falk fick 3 i sin första? Den här tacklingen träffar huvudet löst och leder inte till skada, det är en sannerligen dålig tackling dock. Om en spelare gör en ful smäll som ger 5 matcher, och därefter gör ytterligare en, blir det då 10 matcher?
Min tanke när jag såg den var "vilken osmart och oskicklig hockeyspelare Falk är".
Självklart är den inte värd en längre avstängning men han kan göra den på så många andra sätt och verkligen sänka Roe, nu blir Roe inte ens störd men Falk får 1 månads vila.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Matchen mot Rögle blir inte rolig, otroligt viktig och sedan väntar dubbelmöte mot Brynäs som går som tåget just nu varpå vi lär ramla i tabellen.
Det är rätt intressant att alla bottenlagen (inklusive oss) haltar i omgångssystemet och har 2-3 mindre matcher spelade än alla övriga dessutom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

sensei skrev:Jag fattar ingenting, vadå för jävla tackling? När?

Vad fick forsberg när han sabbade fernholm 3+2?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jamen har någon ens SETT denna tackling? Vi pratar alltså om Falk, inte Varakas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Morwin skrev: Vad fick forsberg när han sabbade fernholm 3+2?

Sju matcher och tre av dem omvandlas till böter på 24 000 kronor
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Jamen har någon ens SETT denna tackling? Vi pratar alltså om Falk, inte Varakas.
Jag tro jag såg den men är inte säker, men den situationen jag tänker på så klev Falk upp likt Douglas Murray gjorde när han sänkte Lihagen i allsvenskan, men han aldrig uppfatta om Falks smäll var ful, blev bra jubel på läktaren iallafall, måste vart den situation, var ju för helvete inga tacklingar i matchen överhuvudtaget knappt och det lär ju knappast öka i framtiden...
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:Jamen har någon ens SETT denna tackling? Vi pratar alltså om Falk, inte Varakas.
Jag tro jag såg den men är inte säker, men den situationen jag tänker på så klev Falk upp likt Douglas Murray gjorde när han sänkte Lihagen i allsvenskan, men han aldrig uppfatta om Falks smäll var ful, blev bra jubel på läktaren iallafall, måste vart den situation, var ju för helvete inga tacklingar i matchen överhuvudtaget knappt och det lär ju knappast öka i framtiden...
Han stod upp på offensiv blå. Man såg på reprisen att armbågen flaxade upp. Med nuvarande praxis så såg man kanske en avstängning komma. Men sex matcher...

Å andra sidan så fick Åslin precis två matcher för att protesterat efter SAIK avgjort med en gubbe för mycket på banan.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Kossan har gått 1+3 på fyra matcher i Pelicans. Säger kanske inte så mycket, men samtidigt en hel del.
Senast redigerad av DRC den 2017-01-06 19:26:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

DRC skrev:
diftobbe89 skrev:
Han stod upp på offensiv blå. Man såg på reprisen att armbågen flaxade upp. Med nuvarande praxis så såg man kanske en avstängning komma. Men sex matcher...

Å andra sidan så fick Åslin precis två matcher för att protesterat efter SAIK avgjort med en gubbe för mycket på banan.
Sex matcher är sinnes, men då är det den situationen jag tänker på, han stod upp och klev fram från offensiv blå.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hade förövrigt helt missat att skiten låg ute på hemsidan, så gör er bedömning själva, jag tycker det är ett sinnesjukt hårt straff.. :shock:
Spela fult
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Eriksson skrev:
Morwin skrev: Vad fick forsberg när han sabbade fernholm 3+2?

Sju matcher och tre av dem omvandlas till böter på 24 000 kronor
Fortfarande helt sjukt att falk fick mera :o

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar