KG sa på Mackan-mötet att dom ville signa två spetsbackar till kommande år. Jag tror dom har andra namn inplanerade sen tidigare. Men Gysbers kan ju vara ett bra alternativ om det skiter sig.Farstakostym skrev:Hur menar du? Vilken är den långsiktiga planen och vilka ingår där? Arnesson och Norell försvinner nog, Fernholm tror jag inte kommer tillbaka. Nordlund och Deilert är för dåliga.SirDIFalot skrev:Jag tror väl ingenting. Det känns långsökt bara. DIF har ju börjat med lagbygget till nästa år långt före Gysbers kom in. Jag gillar vad jag sett av Gysbers men jag hoppas ändå någonstans att dom inte ändrar i långsiktiga planer baserat på vad dom sett i 6-7 matcher av en spelare.Farstakostym skrev:Du tror inte vi får behålla han eller?SirDIFalot skrev:Antar att hela nästa säsong kommer präglas av "Hur fan kunde vi behålla XXXX istället för Gysbers?" varje gång XXXX gör ett misstag.
Englund, Holm, Adam OM, Högström, Falk, det är inte en backuppsättning som duger. Englund och OM prestationer är upp och ner med mest ner.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
- Farstakostym
Ser hellre Gysbers än Högström i sådana fall.SirDIFalot skrev:KG sa på Mackan-mötet att dom ville signa två spetsbackar till kommande år. Jag tror dom har andra namn inplanerade sen tidigare. Men Gysbers kan ju vara ett bra alternativ om det skiter sig.Farstakostym skrev:Hur menar du? Vilken är den långsiktiga planen och vilka ingår där? Arnesson och Norell försvinner nog, Fernholm tror jag inte kommer tillbaka. Nordlund och Deilert är för dåliga.SirDIFalot skrev:Jag tror väl ingenting. Det känns långsökt bara. DIF har ju börjat med lagbygget till nästa år långt före Gysbers kom in. Jag gillar vad jag sett av Gysbers men jag hoppas ändå någonstans att dom inte ändrar i långsiktiga planer baserat på vad dom sett i 6-7 matcher av en spelare.Farstakostym skrev:Du tror inte vi får behålla han eller?SirDIFalot skrev:Antar att hela nästa säsong kommer präglas av "Hur fan kunde vi behålla XXXX istället för Gysbers?" varje gång XXXX gör ett misstag.
Englund, Holm, Adam OM, Högström, Falk, det är inte en backuppsättning som duger. Englund och OM prestationer är upp och ner med mest ner.
- SirDIFalot
Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
Ser hellre Gysbers än Högström i sådana fall.
Expert.
Jag tycker Gysbers är tillräckligt bra för att klassas som spetsback, så det kan ju lika väl betyda att vi siktar på att förlänga med honom och ta in ytterligare en.
- Farstakostym
Det har väl Heinerö också men han lär inte spela i SHL nästa år.SirDIFalot skrev:Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
- SirDIFalot
Det är jag rätt övertygad om att han gör. Tyvärr gäller det nog både han och Alvarez.Farstakostym skrev:Det har väl Heinerö också men han lär inte spela i SHL nästa år.SirDIFalot skrev:Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
Förhoppningsvis bryter dom med Deilert i alla fall.
Baserat på ryktena som går nu så är väl det här lite av en drömuppställning för mig.
Sörensen - Regin - Samuelsson
Cehlin - Sallinen - Brodin
Olofsson - Ljungh - Fällström
Lundberg - Hage - Hank
Extra: Bernhardt, Vejdemo, Rundqvist.
(Olofsson, Victor. Nu i Modo)
Men tyvärr kommer ju Alvarez och Heinerö säkerligen ta platserna från typ Cehlin och Olofsson.
Expert.
- Farstakostym
Visst förlängde vi med Heinerö förra säsongen? Varför gjorde vi det? Producerar ingenting och är allmänt väldigt dålig. Backar då?SirDIFalot skrev:Det är jag rätt övertygad om att han gör. Tyvärr gäller det nog både han och Alvarez.Farstakostym skrev:Det har väl Heinerö också men han lär inte spela i SHL nästa år.SirDIFalot skrev:Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
Baserat på ryktena som går nu så är väl det här lite av en drömuppställning för mig.
Lundberg - Hage - Hank
Men tyvärr kommer ju Alvarez och Heinerö säkerligen ta platserna från typ Cehlin och Olofsson.
- SirDIFalot
Vi förlängde med Heinerö i början på den här säsongen. Ungefär samtidigt som med Sörensen.Farstakostym skrev:Visst förlängde vi med Heinerö förra säsongen? Varför gjorde vi det? Producerar ingenting och är allmänt väldigt dålig. Backar då?SirDIFalot skrev:Det är jag rätt övertygad om att han gör. Tyvärr gäller det nog både han och Alvarez.Farstakostym skrev:Det har väl Heinerö också men han lär inte spela i SHL nästa år.SirDIFalot skrev:Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
Lundberg - Hage - Hank
Backsidan hoppas jag vi har utrymme för nio namn.
Spets - Spets
Holm - Norell
Falk - Högström
Englund - Ollas
Westlund
Sen vet jag inte vad som händer om Fernholm kommer tillbaka. Eller om man behåller Deilert. Man kanske räknar med att tappa Norell redan i sommar. Eller om AOM eller Englund vill köra den långa vägen i Nordamerika.
Expert.
- Farstakostym
Obegripligt, vad motiverade en förlängning? Vi sitter på kontrakt på spelare som är alldeles för dåliga, skrämmande.SirDIFalot skrev: Vi förlängde med Heinerö i början på den här säsongen. Ungefär samtidigt som med Sörensen.
Backsidan hoppas jag vi har utrymme för nio namn.
Spets - Spets
Holm - Norell
Falk - Högström
Englund - Olla
Westlund
Sen vet jag inte vad som händer om Fernholm kommer tillbaka. Eller om man behåller Deilert. Man kanske räknar med att tappa Norell redan i sommar. Eller om AOM eller Englund vill köra den långa vägen i Nordamerika.
Men Heinerö får ju inte spela nu när alla är friska, varför skulle han spela nästa år när vi har högre målsättning och förmodligen mycket bättre lag? Skulle vi ha mindre forwards i truppen menar du?
- Farstakostym
Ser hellre juniorer före i sådana fall.bastis7 skrev:Men Heinerö får ju inte spela nu när alla är friska, varför skulle han spela nästa år när vi har högre målsättning och förmodligen mycket bättre lag? Skulle vi ha mindre forwards i truppen menar du?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Det är jag rätt övertygad om att han gör. Tyvärr gäller det nog både han och Alvarez.Farstakostym skrev:Det har väl Heinerö också men han lär inte spela i SHL nästa år.SirDIFalot skrev:Fast Högström har ju kontrakt över nästa år.Farstakostym skrev:
Lundberg - Hage - Hank
Peronligen måste jag säga att den här uppställningen ser rätt spännande ut med 3 starka centrar och en hel del utvecklingsbara spelare.
Däremot så tror jag tyvärr inte att vi kan lyckas ta Olofsson från Modo och jag tror att Brodin kommer att bli lite för dyr i förhållande till vad vi anser honom vara värd.
Tror på att det kommer att bli så att Saviano tar Olofssons plats och att Vi försöker hitta en AHL/KHL forward att stoppa in istället för Brodin.
Personligen skulle jag gärna se Tom Wandell (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2021) som verkar ha stagnerat lite i KHL. Givetvis beroende på pengar men det känns ändå inte som någon orimlig värvning.
Tror vi att Samuelsson vill, orkar och kan spela ytterligare ett år?
Annars kanske Mårtensson kan ta hans plats?
Farstakostym skrev:Ser hellre juniorer före i sådana fall.bastis7 skrev:Men Heinerö får ju inte spela nu när alla är friska, varför skulle han spela nästa år när vi har högre målsättning och förmodligen mycket bättre lag? Skulle vi ha mindre forwards i truppen menar du?
Jag med! Helt klart! Heinerö är bara låna ut!
Är det bara jag som gillar Heinerö och ser potential i honom? Jag gillar hans aviga och mösterbrytande spel. Dessutom är han hyfsat teknisk och bra på grillorna..
Sen om han ska vara kvar beror ju givetvis på hur övriga truppen kommer se ut, vilka som tillkommer osv.
Sen om han ska vara kvar beror ju givetvis på hur övriga truppen kommer se ut, vilka som tillkommer osv.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Heinerö får så löjligt mycket oförtjänt skit, han behöver helt klart lägga på sig X antal kilon men i övrigt ser jag stor potential i honom. Betydligt mer än i vissa andra äldre spelare som inte tillför något överhuvudtaget (läs Alvarez, exempelvis).
EDIT: Det stora problemet med hans speltyp är att han ju skall ta en plats i någon producerande lina, och det är ju rätt svårt i ett SHL-lag.
EDIT: Det stora problemet med hans speltyp är att han ju skall ta en plats i någon producerande lina, och det är ju rätt svårt i ett SHL-lag.