SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av kaminor »

4.9.5 skrev:Lösning
26 hemmamatcher
Ca 300 bortalags platser
900kr per biljett
Ca 7000000 kronor

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Som att de skulle sälja slut då...
Dessutom verkar vi ha bortafansen på vår sida, så de kanske inte ska straffas i detta avseende.
kaminor

Inlägg av kaminor »

knaZen skrev:Kanske är dags att kontakta SHLs sponsorer och partners. ;-)
Sportbladet sponsrar väl SHL? Och Ros kritiserar friskt.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

SHL ligger på samma fina adress som vi hade innan HA då vi flyttade. Om de också flyttar till Lindetorpsvägen kan de ge de pengar de sparar i hyra till gnaget och reducera vårt TV-rättighetsavdrag med samma summa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
skinza

Inlägg av skinza »

kaminor skrev:
4.9.5 skrev:Lösning
26 hemmamatcher
Ca 300 bortalags platser
900kr per biljett
Ca 7000000 kronor

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Som att de skulle sälja slut då...
Dessutom verkar vi ha bortafansen på vår sida, så de kanske inte ska straffas i detta avseende.
Kommer inte sälja slut då, men det är ett ställningstagande.
Om inte bortafansen kan komma på våra matcher kommer de drabbas mer aktivt och kommer förhoppningsvis våga agera och uttrycka sig mer.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

kaminor skrev:Vider.

Bojkotta samtliga bortamatcher. De ska inte få en spänn av oss!
Bojkotta Cmore, så att de tvingas kritisera SHL för deras agerande.

Gå på hemmamatcherna, fulstreama bortamatcherna.
Har sett fram emot bortapremiären sen vi gick upp. Men du har en stor poäng.
Hoppas att fler tänker likadant, och att Djurgården uppmanar Djurgårdare ute i småstäderna att bojkotta bortamatcherna. Jag kommer göra det tills detta är åtgärdat. Hoppas att även JK kan ta ett ställningstagande. Går dom ut med en bojkott på bortais, kommer uppslutningen var betydligt mindre än i vanliga fall.

LHC borta i premiären? Given resa om vi får sju miljoner.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mike Helber försöker likna den här syltan som att vi betalar en försäkringsavgift som vi får tillbaka om vi åker ut.

Hur är det då rättvist att resterande lag får gratis försäkring? Inte riktigt så den här världen fungerar, Mr Helber.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tvärtom. Vi ska åka i mängder till Linköping och göra vår röst hörd. Banderoller och ramsor - mot SHL och Linköping.

"Du är skyldig oss 7 miljoner Mike Helber"

"SHL - tar från de fattiga och ger till sig själva"

Att inte gå på matchen kommer inte ge någon effekt eller uppmärksamhet.
Olon

Inlägg av Olon »

kaminor skrev:
knaZen skrev:Kanske är dags att kontakta SHLs sponsorer och partners. ;-)
Sportbladet sponsrar väl SHL? Och Ros kritiserar friskt.
Stämmer. Huvudsponsorerna för 2013/2014 var Sportbladet, Svenska Spel, Ramirent och Sofiero. Funderar också på att slänga iväg ett email till dessa och fråga hur de ställer sig till det här.

Tänker mig:
Håkan Andersson (hakan.andersson@svenskaspel.se) på Svenska Spel
Pontus Carlgren (pontus.carlgren@aftonbladet.se) på Sportbladet
Samt info@ramirent.seRamirent och info@sofierobeer.com på Sofiero (hittade inget bättre).
mb81

Inlägg av mb81 »

Mike Helber får redan i början på maj priset för årets största idiot!!!
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Mike Helber försöker likna den här syltan som att vi betalar en försäkringsavgift som vi får tillbaka om vi åker ut.

Hur är det då rättvist att resterande lag får gratis försäkring? Inte riktigt så den här världen fungerar, Mr Helber.
Ursäkta mitt språk men vilken djävla idiot. Om hela kollektivet (=12 lag) betalar en premie (1/12) som går till den som råkar illa ut så funkar resonemanget.
Det som SHL gör är som att låta förra årets Nobelpristagare betala nästa års pristagare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

jensa öhling skrev:Tvärtom. Vi ska åka i mängder till Linköping och göra vår röst hörd. Banderoller och ramsor - mot SHL och Linköping.

"Du är skyldig oss 7 miljoner Mike Helber"

"SHL - tar från de fattiga och ger till sig själva"

Att inte gå på matchen kommer inte ge någon effekt eller uppmärksamhet.
Förstår ditt tänk, men skulle JK gå ut med en uppmaning gällande bojkott av samtliga bortamatcher tills rättvisa är skipad, hade det väckt rejäla diskussioner i media. Sportbladet och Expressen hade fått en tidig julklapp i form av en het potatis som garanterat lockat läsare och öppnat upp ytterligare utrymme för krav och debatter.

Åker vi ner i mängder till Linköping, fyller upp deras annars halvfulla hall, så gör vi dom en tjänst. Mike Helber skiter blanka fan i om vi har en banderoll och sjunger ramsor, han har redan tjänat pengar på oss och tjänar ytterligare pengar vid vår närvaro.

Svårt att se hur jag skulle ställa mig i det långa loppet, men Linköping åker jag definitivt inte till om beslutet står fast.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Mike Helber försöker likna den här syltan som att vi betalar en försäkringsavgift som vi får tillbaka om vi åker ut.

Han är klart lågfungerande den pojken. Hans resonemang är hemskt.

Vi får 7 millar om vi åker ur vilket återställer balansen. Dum är hans förnamn.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Olon

Inlägg av Olon »

Jag tror det är viktigt att sprida det här till alla som har något med SHL att göra. Skickade följande mail till sponsringschefen Håkan Andersson (hakan.andersson@svenskaspel.se) på Svenska Spel:
Hej Håkan,

Jag kontaktar dig eftersom du står som Sponsringschef på Svenska Spels hemsida. Svenska Spel är som bekant en av Svenska Hockeyligans (benämns hädanefter som SHL) huvudsponsorer. Du har säkert inte missat det beslut som SHL nyligen fattat, som avser en ojämn fördelning av de medel som går till klubbarna inom SHL.

Vanligtvis ska en summa på runt 330 miljoner SEK fördelas mellan de tolv klubbar som ingår i SHL. Det blir mellan 27-28 miljoner SEK per klubb och säsong. Tidigare i år beslutade SHL (som ägs av de tolv klubbarna, och vars styrelse består av en person från respektive klubb) att om en klubb misslyckas med att hålla sig kvar i SHL, så ska denna klubb erhålla en s.k. "fallskärm" på 7 miljoner SEK. Denna fallskärm ska den nytillkomna klubben stå för. Detta innebär att den nya klubben erhåller mellan 20-21 miljoner SEK, samtidigt som resterande elva klubbar erhåller mellan 27-28 miljoner SEK. En ganska drastisk skillnad, med andra ord.

Det är inte konstigt att förstå varför man har fattat detta beslut. Vid tillfället bestod nämligen styrelsen av personer från klubbar som enbart tjänar på förslaget. Om ens klubb misslyckas med att hålla sig kvar i SHL erhåller man en fallskärm på 7 miljoner SEK, och om någon annan klubb misslyckas med att hålla sig kvar så kommer man att få en ny konkurrent som inte kan tävla på samma villkor. Win-win, med andra ord.

Problemet är att resterande klubbar i Sverige förlorar på beslutet. Som jag förstår det så är ni på Svenska Spel även sponsorer till HockeyAllsvenskan. Där drabbas samtliga klubbar, förutom den klubb som kommer från SHL - och har ett bidrag på 7 miljoner SEK, vilket är mer än budgeten för de flesta andra lag i serien. Där tävlar man inte på samma villkor. I SHL drabbas nykomlingen, som inte heller tävlar på samma villkor.

Som bekant har detta nu inträffat. Djurgården Hockey har tagit AIK:s plats i SHL. Djurgården Hockey får börja matchen i kraftigt underläge. AIK får börja sin match i kraftigt överläge. Jag antar att man kan kalla det för ett "handikappspel", för att dra till med en spel-term.

För mig låter detta som en kartell. Tolv klubbar kommer överens om ett beslut som alltid kommer gynna dem, och alltid missgynna övriga klubbar i Sverige.

Hur ställer ni er till detta? Jag tar för givet att ni är för fri konkurrens, något som detta omöjligt kan likställas med.

När beslutet fattades bestod styrelsen av följande klubbar och personer:
AIK - Odd Swarting
Brynäs IF – Jan-Erik Silfverberg
Frölunda HC – Mats Grauers
Färjestad BK – Sture Emanuelsson
HV71 – Hans-Göran Frick
Leksands IF – Sven Rosén
Linköpings HC – Christer Mård
Luleå Hockey – Curt Johansson
MODO Hockey – Tomas Byberg
Skellefteå AIK – Pär Nordlund
Växjö Lakers – Michael Marchal
Örebro Hockey – Ulf Gejhammar

Kontakta mig gärna i ärendet. Ni kan även kontakta Jörgen Lindgren som är VD för SHL AB, eller personer ur styrelsen som är listad ovan.

Med vänliga hälsningar,
Xxxxx Yyyyy
070-zzz zz zz
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

Brände av ett mail till den här listan tidigare idag med tyngdpunkt på fair play.

jorgen.lindgren@hockeyligan.se
johanna.hemming@hockeyligan.se
jan-erik.silfverberg@brynas.se ogiltig adress
hans-goran.karlsson@brynas.se
catarina.carlsson@brynas.se
mats.grauers@frolundaindians.com
anderz.larqvist@frolundaindians.com
peter.gyllander@frolundaindians.com
sture.emanuelsson@prepart.se
hakan.loob@farjestadsbk.se
jorgen.kalitzki@farjestadsbk.se
hans-goran.frick@hv71.se
peter.eklund@hv71.se
johan@hv71.se
sven.rosen@leksandsif.se
roger.astrom@leksandsif.se
mikael.norman@leksandsif.se
christer.mard@lhc.eu
mike.helber@lhc.eu
peter.karlsson@lhc.eu
curt.johansson@luleahockey.se
stefan.enbom@luleahockey.se
robert.hedlund@luleahockey.se
tomas.byberg@modohockey.se
charlotte.gustavsson@modohockey.se
jennifer.andersson@modohockey.se
par.nordlund@nordvestor.se
pea.israelsson@skellefteaaik.se
anna.hagglund@skellefteaaik.se
michael.marchal@vaxjolakers.se
anders.oman@vaxjolakers.se
jonas.gustavsson@vaxjolakers.se
ulf.gejhammar@orebrohockey.se ogiltig adress
pontus.gustafsson@orebrohockey.se
filip.nyangen@orebrohockey.se

De översta är ordförande respektive pressansvarig på SHL.
resterande är i följande ordning:

-ordförande och således klubbens representant i SHL
-VD eller liknande titel
-pressansvarig (kanske inte så aktuellt, men ju fler mail desto bättre.

Ingen är blir väl förvånad om jag säger att ingen hittills har svarat.

Gjorde även en anmälan till konkurrens verket.

Ligg på nu allihop, vi ska fan inte ge vika för dem här vidriga bönderna.
ad majorem DIF gloriam
Berra

Inlägg av Berra »

Olon skrev:SHL:s styrelse kommenterar den så kallade "fallskärmen"

Säger naturligtvis inte ett skvatt.
Jösses, tror dom att det kommer lugna ner sig av det där icke-svaret.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Låst