BIG NO till Murray. Han hänger inte ens med i NHL trots liten rink.Manijock skrev:Douglas ska hem om det går att lösa. Klart som fan att han platsar! Prat om hans dåliga skridskoåkning, vilket är helt irrelevant i frågan då han har en skalle som placerar honom rätt likförbannat.
Reideborn kan omöjligt klassas som en förstakeeper i SHL. Den perfekta backupen dock, och är han inte nöjd med det så tycker jag vi kör på Mattsson där istället. Men en ny förstakeeper måste in. Tellan skulle jag inte klaga på...
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Får han lira mycket i NHL nu förtiden? Vad snittar han i istid per match?litto skrev:BIG NO till Murray. Han hänger inte ens med i NHL trots liten rink.Manijock skrev:Douglas ska hem om det går att lösa. Klart som fan att han platsar! Prat om hans dåliga skridskoåkning, vilket är helt irrelevant i frågan då han har en skalle som placerar honom rätt likförbannat.
Reideborn kan omöjligt klassas som en förstakeeper i SHL. Den perfekta backupen dock, och är han inte nöjd med det så tycker jag vi kör på Mattsson där istället. Men en ny förstakeeper måste in. Tellan skulle jag inte klaga på...
Expressen frågade Challe om Murray men hans svar va: (ungefär såhär) "Han vet att han platsar bättre där borta"
Så det känns lite som att dem antigen har pratat redan eller vad Challe tror själv.
Så det känns lite som att dem antigen har pratat redan eller vad Challe tror själv.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
"Han hänger inte ens med i NHL" tycker jag inte är tillräckligt argument att någon inte skulle platsa i SHL.litto skrev:BIG NO till Murray. Han hänger inte ens med i NHL trots liten rink.Manijock skrev:Douglas ska hem om det går att lösa. Klart som fan att han platsar! Prat om hans dåliga skridskoåkning, vilket är helt irrelevant i frågan då han har en skalle som placerar honom rätt likförbannat.
Expert.
Den här spelaren tycker jag ser helt okej ut och kan inte vara allt för dyr, han heter: Janne Keränen och spelar i finska Lukko
Din polare eller? Eller kollar mycket finska ligan? För statsen imponerar inte.Mankan84 skrev:Den här spelaren tycker jag ser helt okej ut och kan inte vara allt för dyr, han heter: Janne Keränen och spelar i finska Lukko
Vad kan vi tänka oss i budget? Verkar ju som att gnaget tar 7 av våra miljoner, det borde innebära drygt 20 färska varav kanske 15 går direkt till spelarbudget? Det snackades ju om runt 7 miljoner i budget om vi hade varit kvar i allsvenskan, den grundbudgeten borde kunna utökas till 10 miljoner med tanke på fullsatta kvalseriematcher + utökade publikintäkter i Shl.
Rena spekulationer men vår budget landar runt 25 miljoner. Låter det rimligt? Isåfall landar vi 15 miljoner bakom Örebros budget.
Så jävla korkat att aik ska ta ta sju miljoner endast av oss och inte fördelat på alla shl-lag.
Rena spekulationer men vår budget landar runt 25 miljoner. Låter det rimligt? Isåfall landar vi 15 miljoner bakom Örebros budget.
Så jävla korkat att aik ska ta ta sju miljoner endast av oss och inte fördelat på alla shl-lag.
Vi bör också kunna knyta till oss ett antal miljoner i ökade sponsorintäkter till nästa säsong. Runt 30 miljoner gissar jag på.Staten skrev:Vad kan vi tänka oss i budget? Verkar ju som att gnaget tar 7 av våra miljoner, det borde innebära drygt 20 färska varav kanske 15 går direkt till spelarbudget? Det snackades ju om runt 7 miljoner i budget om vi hade varit kvar i allsvenskan, den grundbudgeten borde kunna utökas till 10 miljoner med tanke på fullsatta kvalseriematcher + utökade publikintäkter i Shl.
Målvakter
Ny
Adam
Backar
Högström Ny
Nils Ny
Holm Norell
Englund/AOM
Forwards
Ny+Ny+Ny
Sören+Ny+Saviano/Jakobs
Heinerö+Johner+Guter
Ahlen+Honken+Hank
Ljung/Kalin
Så två nya backar och en helt ny första-line och kanske 2 nya centrar. Om Jocke fortsätter så skulle han kunna gå in i en andra/tredje kedja. Sen är jag lite osäker på Johner/Ljung/Saviano/Jakobs om de skulle funka i SHL trots att de gjort ett bra jobb denna säs.
Ny
Adam
Backar
Högström Ny
Nils Ny
Holm Norell
Englund/AOM
Forwards
Ny+Ny+Ny
Sören+Ny+Saviano/Jakobs
Heinerö+Johner+Guter
Ahlen+Honken+Hank
Ljung/Kalin
Så två nya backar och en helt ny första-line och kanske 2 nya centrar. Om Jocke fortsätter så skulle han kunna gå in i en andra/tredje kedja. Sen är jag lite osäker på Johner/Ljung/Saviano/Jakobs om de skulle funka i SHL trots att de gjort ett bra jobb denna säs.
- SirDIFalot
Hockey-pappan ?@Hockeytsm 4m
Träffat ett av DifHockeys nyförvärv idag. Kul. Det bästa är att han valt att köra Skoda
Silly silly...
Träffat ett av DifHockeys nyförvärv idag. Kul. Det bästa är att han valt att köra Skoda
Silly silly...
Expert.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Helvete hatar såna nyheter man blir så jävla nyfiken. HahaSirDIFalot skrev:Hockey-pappan ?@Hockeytsm 4m
Silly silly...
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Någon frågade vem det gällde. Han svarade "haha har stor respekt för vårt samarbete med DIF." och tog sedan bort originaltweeten.ciirree skrev:Helvete hatar såna nyheter man blir så jävla nyfiken. HahaSirDIFalot skrev:Hockey-pappan ?@Hockeytsm 4m
Silly silly...
Expert.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fernholm typ..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Doyle skrev:Fernholm typ..

Han gillade väl spela i DIF? Grymt bra i PP.
Om en spelare som Fernholm är villig att lira för oss till ett billigt pris tror jag det kan vara en rätt vettig värvning.
Vi behöver få in lite muskler och stygghet i laget.
Däremot vore det mindre bra om han sågs som vår "stora backvärvning" inför SHL.
Lagbygget behöver få in tre bra till riktigt bra SHL-backar.
Om Fernholm kunde vara den tredje av dessa backar hade jag inte haft något emot att han signar på.
Av dessa tre backar behöver två vara riktigt defensiva klippor medan den sista bör vara en topp back av tvåvägskvalité.
Dessa tre backar skall därmed ersätta Lidström, Sam och Pettersson, eller våra tilltänkta toppbackar för denna/förra säsongen som tyvärr inte levererade upp till förväntan.
Sedan är jag fortsatt fundersam till om Holm håller för SHL och hoppas innerligt att Arnesson ger DIF en säsong till nu när han får chansen att spela i högsta serien.
Vi behöver få in lite muskler och stygghet i laget.
Däremot vore det mindre bra om han sågs som vår "stora backvärvning" inför SHL.
Lagbygget behöver få in tre bra till riktigt bra SHL-backar.
Om Fernholm kunde vara den tredje av dessa backar hade jag inte haft något emot att han signar på.
Av dessa tre backar behöver två vara riktigt defensiva klippor medan den sista bör vara en topp back av tvåvägskvalité.
Dessa tre backar skall därmed ersätta Lidström, Sam och Pettersson, eller våra tilltänkta toppbackar för denna/förra säsongen som tyvärr inte levererade upp till förväntan.
Sedan är jag fortsatt fundersam till om Holm håller för SHL och hoppas innerligt att Arnesson ger DIF en säsong till nu när han får chansen att spela i högsta serien.