Kentta skrev:[ironi]
Upp med matchtråd till TAIF matchen, så jävla taggad! Vi har fortfarande en chans på topp tre, om vi tar tre poäng mot Tingsryd så lever hoppet fortfarande! Hoppas på bra publiksiffra och stämning. Lär bli ett jävla drag. [/ironi]
[Galghumor]Nä. Diskutera matchen i Allsvenskan 2013/2014-tråden istället. [/Galghumor]
Nummer19 skrev:Fortfarande, vem var det som orsakade Örebros straff? Menar grabben som passade till Öhk snubben som kom direkt ifrån utvisningsbåset.
Ska våga mig på en riktig högoddsare, Gustafsson kanske?
Oh jaa det var det....
Skapligt facit på den matchdödaren. Synd för han har ju bra nivå när allt flyter. Nu går det inte att ha dippar. De blir ju katastrofala. Tillsammans med vissa andra spelares klockrena 2or i helt fel lägen.
Nyss hemkommen från Örebro efter en vidrig resa på blixthalka och matchen var ett sömnpiller med ett Djurgården som agerade väldigt ostrukturerat överlag idag. Erik Gustafsson angav tonen genom att agera väldigt svagt vid 1 - 0 sedan var det väl han och Arnesson inne på 2 - 2 pucken 3:an är inget att säga om då vi spelade 3 mot 5 och 4:an var ett resultat av att vi var tvungna att gå fram sammantaget var Örebro hetare över 60 minuter och förtjänade segern vill med bestämdhet säga att hade vi spelat som vi gjorde mot Lyxfällan i Onsdags så tror jag att matchen kunnat få en annan utgång
Senast redigerad av Donkels den 2013-02-23 00:29:09, redigerad totalt 1 gånger.
diftobbe89 skrev:Något som är Posetivt är att Malmö vann idag och att Karlskoga inte vart såhär kass på hela säsongen.
Kan knäckebröden bara vinna imorgon så har inget hänt och jag ska glömma denna jävla omgången så fort det bara går..
Tyvärr kan VIK förlora två matcher och ändå slå oss på målskillnad...
Sent from my Galaxy SIII
Vi ligger tre poäng efter just nu. Om VIK förlorar två matcher och vinner resten, och vi vinner våra resterande så spelar målskillnad ingen roll, vi är isf tre poäng före dem. Eller du kanske tänker att vi var så usla idag att vi fick tre poängs avdrag...
Edity: eeh, jag är dagens första nattmössa. De har ju en match mer att spela... Ruttet att de måste förlora 7 poäng av 12 möjliga...
diftobbe89 skrev:Något som är Posetivt är att Malmö vann idag och att Karlskoga inte vart såhär kass på hela säsongen.
Kan knäckebröden bara vinna imorgon så har inget hänt och jag ska glömma denna jävla omgången så fort det bara går..
Sent from my Galaxy SIII
Vi ligger tre poäng efter just nu. Om VIK förlorar två matcher och vinner resten, och vi vinner våra resterande så spelar målskillnad ingen roll, vi är isf tre poäng före dem. Eller du kanske tänker att vi var så usla idag att vi fick tre poängs avdrag...
Edity: eeh, jag är dagens första nattmössa. De har ju en match mer att spela... Ruttet att de måste förlora 7 poäng av 12 möjliga...
Så är det men nu gäller det för oss och laget att gilla läget vi har satt oss i denna situation att vi måste ha hjälp av andra lag vilket är obra men så är det så nu är det bara att köra in i kaklet
Sent from my Galaxy SIII
Så är det men nu gäller det för oss och laget att gilla läget vi har satt oss i denna situation att vi måste ha hjälp av andra lag vilket är obra men så är det så nu är det bara att köra in i kaklet
NU ska vi INTE köra in i kaklet. Då har vi inget kvar när det är dags att kvala... Vi skulle kört in i kaklet idag (igår) och mot Leksand.
Sent from my Galaxy SIII
NU ska vi INTE köra in i kaklet. Då har vi inget kvar när det är dags att kvala... Vi skulle kört in i kaklet idag (igår) och mot Leksand.
Så du tycker alltså att vi istället ska ta det lugnt i dom 3 sista matcherna av grundserien?
Fasiken vad lack jag är, är några saker jag inte får ut ur huvudet:
- linjemännen släpper flertalet solklara icing puckar från Örebro under matchen. Bla efter den fjärde avvikningen från linjeman går huvuddomaren in och blåser icing.
- Lidströms utvisning i BP vilket renderar till ett 3-5 läge är ruskigt hård dömd med tanke på vad han släppt innan.
- Med tanke på ovanstående är det rätt sjukt att han släpper neddragningen av Guter i slutet när vi har PP.
- Kåbergs höga klubba i ansiktet på Arnesson ska vara omöjlig att missa.
Visst vet man att domarna håller låg klass i HA men vill hockeyallsvenskan bygga vidare på sitt varumärke så måste de ta tag i domarfrågan.
- Inställning och vilja verkade vara som kvarglömd i Stockholm. 1a perioden är under all kritik.
- Disciplinen fanns inte, Kalus,
Ölvestad och Sörensens utvisningar är så oerhört korkade.
- Att Zabel inte tar timeout i början av tredje där allt som var bra i andra perioden var som bortblåst.
- Att Sandberg visar så lite respekt efter matchen att han firar som om de vunnit sm-guld.
Ottosson känns som den enda ljusa punkten från den här matchen. Förlängs inte hans kontrakt snart så vettetusan.
Jepe skrev:Fasiken vad lack jag är, är några saker jag inte får ut ur huvudet:
- linjemännen släpper flertalet solklara icing puckar från Örebro under matchen. Bla efter den fjärde avvikningen från linjeman går huvuddomaren in och blåser icing.
- Lidströms utvisning i BP vilket renderar till ett 3-5 läge är ruskigt hård dömd med tanke på vad han släppt innan.
- Med tanke på ovanstående är det rätt sjukt att han släpper neddragningen av Guter i slutet när vi har PP.
- Kåbergs höga klubba i ansiktet på Arnesson ska vara omöjlig att missa.
Visst vet man att domarna håller låg klass i HA men vill hockeyallsvenskan bygga vidare på sitt varumärke så måste de ta tag i domarfrågan.
- Inställning och vilja verkade vara som kvarglömd i Stockholm. 1a perioden är under all kritik.
- Disciplinen fanns inte, Kalus,
Ölvestad och Sörensens utvisningar är så oerhört korkade.
- Att Zabel inte tar timeout i början av tredje där allt som var bra i andra perioden var som bortblåst.
- Att Sandberg visar så lite respekt efter matchen att han firar som om de vunnit sm-guld.
Ottosson känns som den enda ljusa punkten från den här matchen. Förlängs inte hans kontrakt snart så vettetusan.
Frågan är väl om Ottosson vill fortsätta. Han blir ju inte yngre direkt.