KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Jim Morrison »

DIF i mitt hjärta skrev:
Daniel942 skrev:Wesslau var ju helt briljant idag också. Hela 82,6% i räddningsprocent.
Wesslau är den bästa spelaren vi har, inte konstigt att han släpper in mål när han inte får nån hjälp av andra spelare.
Han tog inga puckar som han inte skulle ta idag. I den här matchen. En av dom viktigaste matcherna någonsin.

Det är allt jag säger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JJohansson
Säsongskort: Ja

Inlägg av JJohansson »

Nu tycker jag vi gemensamt på detta forum sjunger We shall overcome

Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Mäklaren »

Högdalen skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Högdalen skrev:Vad fan gjorde challe idag egentligen? Inte ett SKIT! Strålande timeout..mycket bra..så jävla bra coachning. Fan ska vi ha honom för.."DIF hjärta"? Ja, men han är ingen bra coach..

MEN DET VÄRSTA VAR FAN D.TJÄRNQVIST! I slutet där när nån bonde skrinnar ner mot wesslau, då SKITER tjärnqvist i att åka!! Tar några jävla slöa skrinn och glider efter, detta TROTS att han klart var före honom och hade varit först på pucken! JÄVLAR VAD FÖRBANNAD MAN BLEV!

Mycket har man fan sett, men idag..idag var det sämsta jag NÅNSIN sett. Tyvärr är inte skiten över än..
Har anmärkt på det i tidigare matcher också. Noll fighting spirit. Fan vad man saknar Ragge, han hade aldrig låtit allt detta ske.
Ja Ragge var grym, dock var han långsam men jag kan nog fan lova att Ragge hade glidit ner först på den pucken..så jävla slö var den pengakåta h**an tjärnqvist..
Va? Ragge hade ett rejält tryck i skridskoåkningen och jobbade alltid stenhårt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
oskais

Inlägg av oskais »

Donkels skrev:Nej vi går inte i konkurs. Däremot måste vi nog avyttra stora delar av spelartruppen om vi åker ut och inte mig emot efter vad jag såg idag . Sedan får vi väl i värsta fall göra en AIK golgata vandring
Jaha och om vi avyttrar stora delar av spelartruppen vilka FAN ska spela då?! Junisarna är det ju en var tredje år som håller en hel säsong. Vår sportchef som verkar sitta på livstid har inte lyckats konkurrera ens med AIK på transfermarknaden. Lyckade värvningar har jag glömt bort vad det var, både i fotbollen och hockeyn.
Magnutz

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Högdalen skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Högdalen skrev:Vad fan gjorde challe idag egentligen? Inte ett SKIT! Strålande timeout..mycket bra..så jävla bra coachning. Fan ska vi ha honom för.."DIF hjärta"? Ja, men han är ingen bra coach..

MEN DET VÄRSTA VAR FAN D.TJÄRNQVIST! I slutet där när nån bonde skrinnar ner mot wesslau, då SKITER tjärnqvist i att åka!! Tar några jävla slöa skrinn och glider efter, detta TROTS att han klart var före honom och hade varit först på pucken! JÄVLAR VAD FÖRBANNAD MAN BLEV!

Mycket har man fan sett, men idag..idag var det sämsta jag NÅNSIN sett. Tyvärr är inte skiten över än..
Har anmärkt på det i tidigare matcher också. Noll fighting spirit. Fan vad man saknar Ragge, han hade aldrig låtit allt detta ske.
Ja Ragge var grym, dock var han långsam men jag kan nog fan lova att Ragge hade glidit ner först på den pucken..så jävla slö var den pengakåta h**an tjärnqvist..
Va? Ragge hade ett rejält tryck i skridskoåkningen och jobbade alltid stenhårt.
Sen var han STENHÅRD och passningssäker. Han vek heller aldrig ner sig som Daniel Tjärnqist börjat göra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det jag mest förundras över är hur våra rutinerade herrar som D.Tjärnqvist (gör kanske sin sämsta match i karriären, äckligt dålig), Ottosson, Nilson och Jimmie kan vara så jävla tagna av stundens allvar...är dessa spelare spattiga så smittar det naturligtvis av sig på resten.

Sen behöver jag inte ens kommentera Gustafsson & Claesson som är så dåliga idag så man kräks (för att inte nämna Zibanejad. Herregud. Ottawa vill nog inte ens ta i honom med tång som han spelar nu).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Det jag blir mest förbannad på är att ingen visar några känslor. tex, slår av någon klubba, tar en fight, slår klubban hårt i plexit eller bara skäller ut en spelare ordentligt.

Djurgårdens IF 2011/12 verkar vara någon social verksamhet där spelarna får spela lite som dom vill. Andra lag hade kikat spelare och bytt ut minst 3-4 spelare under säsong.

Tittar man till dom spelare DIF har förlorat dom sista säsongerna så är det skrämmande.
Sen har vi tagit in spelare som inte ens skulle gå in på 4 femmor i något annat lag.
Vi har tappat på tok för många tongivande spelare och istället ersatt dom med sopor.

Tänk om vi haft kvar Nicke D tex. Fy fan vilken viktig spelare det varit, istället för att plockat in Carlsson. Sen plockat in Bremberg, istället för MT. Sen låtit någon junis tagit Almtorps plats.

Sen på backen gjort allt för att behållit Eklund, istället för att plocka upp spelare som Claesson och Gustafsson. Varför man låter Holm sitta på sidan är för mig en gåta. Holm kan bli riktigt bra inom en 2-3 års period.

Nää, vi kan tacka brajjen-janne för detta. Verkar lite som den karln har för avsikt att köra klubbar i botten.
Det fanns en uppsjö av bra spelare på marknaden, men tydligen dög ingen för idioten janne j.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Det är kört. Ridå. Vi går i konkurs inom två säsonger.
Ett högst sannolikt scenario.

Jag var säker 2005/2006 att det var kört, det borde varit då vi åkte ur

Från 2:a i ES till AS på 2 år, vilken härlig resa man blev bjuden på!
På ett sätt imponerande att lyckas paja precis allt på relativt kort tid.
Man måste då med systematiskt precision göra precis allt fel för att det ska vara möjligt

Historiskt är ett ord som dyker upp

-Den trupp vi har ska vända skutan
Men den gode JJ sa aldrig att han menade vända upp&ner

Ansök om att spela resten av KS utan tröjor, ni förlöjligar allt det DIF stått för genom historien & borde rimligtvis inte ha det klubbmärket på bröstet när ni går till botten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:

Man måste då med systematiskt precision göra precis allt fel för att det ska vara möjligt

Ansök om att spela resten av KS utan tröjor, ni förlöjligar allt det DIF stått för genom historien & borde rimligtvis inte ha det klubbmärket på bröstet när ni går till botten
Rätt jävla sjukt ändå. Här kan vi snacka misskött förening. Och ändå har ingenting hänt i ledningen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Rätt jävla sjukt ändå. Här kan vi snacka misskött förening. Och ändå har ingenting hänt i ledningen?
I Djurgården händer aldrig någonting för det är nepotism, gulligull och ryggdunk som gäller. Hela styrelsen, och då menar jag verkligen HELA måste bort. Helst nu på direkten.

Mats Larssons lismande jävla kräkbrev på sidan idag fick mig att spy. När man känner hotet underifrån så kommer man ut med någon jävla ursäkt som bara är patetisk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

I Djurgården händer aldrig någonting för det är nepotism, gulligull och ryggdunk som gäller. Hela styrelsen, och då menar jag verkligen HELA måste bort. Helst nu på direkten.

Mats Larssons lismande jävla kräkbrev på sidan idag fick mig att spy. När man känner hotet underifrån så kommer man ut med någon jävla ursäkt som bara är patetisk.
"Om ni inte gillar oss får ni rösta bort oss.."
DIF!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Under början av 1990-talet fick man av DIF Hockey veta att man inte behövdes som supporter.

Fine! Jag har inte gått på många hockeymatcher sedan dess. Det har varit derbyn och några slutspelsmatcher.

Nu ville jag visa min goda vilja och köpte ett kvalseriekort. Vad gör DIF Hockey? Pissar på mig en gång till...
MGC

Inlägg av MGC »

Just hemma efter en förstörd kväll. Tänk att idag råkade jag ut för något jag inte trodde var möjligt. Har följt DIF sen 70-talet, även i den lägre divisionen. Har aldrig sett en upplaga så mesig och så underpresterande som denna. Kommer att få gå på AS nästa år, skoj en ny upplevelse i livet.

Till råga på allt som den icke våldsmänniska jag är fick jag lust att ge en kärring en rejäl örfil. (tack era överbetalda lata jävlar som kallar er spelare för det) Står på perrongen och en tant kommer fram:
- Inte för att jag bryr mig så mycket men hur slutade matchen?
- Tyvärr vann rögle med 4-3, svarar jag
- Ha ha vad bra säger kärringen.
- Du brydde dig ju inte? säger jag förvånat
- Nä, bara Djurgårn förlorar säger idioten. Sen fortsätter hon.
- Men hur var matchen?
- Du ska nog inte prata med mig mer svarar jag.
- Oj nä hä, säger hon och går.

Fy faan, till och med kärringjävlar skrattar åt oss!
Förmodligen med lite distans, kommer även jag att förstå att vi inte förtjänar något annat.

Inte ens Wesslau var bra idag men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!

Trevlig fortsättning på kvällen!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

oskais skrev:
Donkels skrev:Nej vi går inte i konkurs. Däremot måste vi nog avyttra stora delar av spelartruppen om vi åker ut och inte mig emot efter vad jag såg idag . Sedan får vi väl i värsta fall göra en AIK golgata vandring
Jaha och om vi avyttrar stora delar av spelartruppen vilka FAN ska spela då?! Junisarna är det ju en var tredje år som håller en hel säsong. Vår sportchef som verkar sitta på livstid har inte lyckats konkurrera ens med AIK på transfermarknaden. Lyckade värvningar har jag glömt bort vad det var, både i fotbollen och hockeyn.
Är väl iofs inte så konstigt eftersom "lillebror" Aik växt fram som en starkare klubb inom hockeyn senaste två åren. Därav är det ganska rimligt att spelare söker sig dit istället för till "Välgörenhets IF" om man står inför det valet.
Skriv svar