Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Angående blinkbomberna så var det bland det korkaste och mäktigaste jag har sett ! Vårat var för plastigt tyvärr :/
-
- Säsongskort: Ja
Riktigt tung dag dagen efter våldtäkten i globen. Alla jävla gnagarsvin är på en, till och med ett leksands if fan som inte har en rätt att ens uttala sig då dem försökt komma upp 7,8,9,10, 100 gånger i rad. (Tappat räkningen)
3 derbymatcher kvar. Och jag är fan ta mig säker på att vi kommer tillbaka, men självklart behövs en förändring. Grabbarna måste få igång samarbetet emellan varandra. Det som vi byggde så mycket på förra säsongen.
22 december - vår tur och våldta dem jävlarna
3 derbymatcher kvar. Och jag är fan ta mig säker på att vi kommer tillbaka, men självklart behövs en förändring. Grabbarna måste få igång samarbetet emellan varandra. Det som vi byggde så mycket på förra säsongen.
22 december - vår tur och våldta dem jävlarna
Djurgår'n tills jag dör!
Vinner vi den matchen så måste vi härma Blowit lite i alla fallNorrortsgrabben skrev:22 december - vår tur och våldta dem jävlarna

Istället för Glad Påsk Djurgårn (efter 6-0 förlusten) så blir det God Jul aik

Bäst att inte haussa upp de sista mötena med AJK... det är inte värt det.. träna på sångarna istället och se till att ha minst 3 man som leder och som ser till att ståplats gör sitt jobb..Salas skrev:Vinner vi den matchen så måste vi härma Blowit lite i alla fallNorrortsgrabben skrev:22 december - vår tur och våldta dem jävlarna![]()
Istället för Glad Påsk Djurgårn (efter 6-0 förlusten) så blir det God Jul aik
Förhoppningsvis har vi plockat några poäng innan det är dags igen och förhoppningsvis har det ändrats en del i laget...

Jag älskar Djurgårdens IF.. fan så konstigt det kan låta i andras öron men så är det.. svårt att förklara, men så är det bara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Jag älskar Djurgårdens IF.. fan så konstigt det kan låta i andras öron men så är det.. svårt att förklara, men så är det bara.
Filmen passar bra in i sammanhanget!
Ryser när jag ser den videon... så där som man ryser när något träffar så jävla rätt. En låt, en bild... ett lag. Tack.Salas skrev:Magnutz skrev:Jag älskar Djurgårdens IF.. fan så konstigt det kan låta i andras öron men så är det.. svårt att förklara, men så är det bara.

Vi ger aldrig upp!
3derbyn kvar! 1hemmaderby, lägg denna match bakom er, finns inte mycket man man göra än att hoppas att laget spelar ihop sig och Hardy kommer på något.
Jag kollar på matchen nu, första kedjan är enda kedjan som lyckas bita sig fast och vi är nära 3-5. Det enda som saknas är farten och passningarna på klubban. Nu gäller det att laget tar sig samman och gör något åt detta.
Vi måste ta hand om klacken också, sjung och stå upp oavsett resultat. Någon som vet vart Martin tog vägen igår? Helt plötsligt så försvann han
Jag kollar på matchen nu, första kedjan är enda kedjan som lyckas bita sig fast och vi är nära 3-5. Det enda som saknas är farten och passningarna på klubban. Nu gäller det att laget tar sig samman och gör något åt detta.
Vi måste ta hand om klacken också, sjung och stå upp oavsett resultat. Någon som vet vart Martin tog vägen igår? Helt plötsligt så försvann han

- SirDIFalot
Jag är, just nu, olyckligt kär i Djurgårdens IF.Magnutz skrev:Ryser när jag ser den videon... så där som man ryser när något träffar så jävla rätt. En låt, en bild... ett lag. Tack.Salas skrev:Magnutz skrev:Jag älskar Djurgårdens IF.. fan så konstigt det kan låta i andras öron men så är det.. svårt att förklara, men så är det bara.
Expert.
+1Magnutz skrev:Jag är, just nu, olyckligt kär i Djurgårdens IF.Salas skrev:Ryser när jag ser den videon... så där som man ryser när något träffar så jävla rätt. En låt, en bild... ett lag. Tack.Magnutz skrev:Jag älskar Djurgårdens IF.. fan så konstigt det kan låta i andras öron men så är det.. svårt att förklara, men så är det bara.
>>
>>Filmen passar bra in i sammanhanget!
lilleman skrev:Tycker du överdriver.Taskman skrev:Precis hemkommen från Globen och är så jävla arg så det är sjukt. Sämst av ALLA var inte spelarna på planen utan den JÄVLA KLACKEN. Jag skäms som Djurgårdare att stå i klacken.
Att man:
1. Slutar sjunga när man ligger under med 2 mål är helt befängt.
2. Går hem 10 minuter innan matchen är slut är ännu värre. En riktig Djurgårdare går inte innan signalen vare sig man ligger under med 1 mål eller 10...
Nu skall vi inte dra alla över en kam men större delen utav klacken som inte sjunger är EXAKT SAMMA PERSONER varje match och så har det varit större delen av säsongen.
Nedre delen i Hovet utav klacken slutar sjunga efter 20 sek på VARJE LÅT. VAD FAN ÄR DET FÖR NÅGOT. Köp SITTPLATS FÖR I HELVETE.
Idag var det precis samma sak. De slutar sjunga och det var nedre etage framförallt den nedre delen på etaget.
Det är alldeles för många personer under 15 som bara står i klacken och tittar konstigt på en när man ber dem sjunga. AVGÅ OCH KÖP SITTPLATS.
Det är så SJUKT MYCKET medgångssupportar så det är bisarrt.
Spelarna lämnar inte planen innan 60 minuter har gått men ni har fan mage att gå innan signalen i 3:e.
Jag skulle vilja se spelarna lämna walkover i 3:e när vi leder och bara gå hem så får ni se hur det känns.
Nu har jag skrivit tillräckligt mycket men är så arg så det är sjukt..
Jag avgår för idag med de sanna order.
Alltid oavsett - För evigt Djurgården!
Vi vann läktarkampen, rätt knappt.
Vi dominerar fram till deras mål. Vi sjunger mer än dem när de leder 0-1, och vi fortsätter när de gör 2-4. Ett stort ögonblick är när Den som inte Hoppar ekar i Globen trots hopplöst 2-4 underläge.
Klacken är det enda som ska ha cred idag.
Gnaget var ju totalt tysta efter våra mål.
Fast det är ingen överdrift.
Det finns inget som heter överdrift när folk som kallar sig Djurgårdare lämnar sina grabbar på isen för att åka hem och vara ledsna!
Jag vet inte om folk har tänkt på texten i våran trubadur.
Sjung när vi har vinst på gång, OCH SJUNG NÄR DET GÅR SNETT!
Vi blir fan överkörda och utskämda i 3e....
Nå?Daniel942 skrev:blev lite snack med ölve och järlan på hovet. Skriver om det när jag kommer hem
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
Helt rätt. Det är bara o glömma denna match. Även om det känns tungt så måste man gå vidare, dock inte lika fort som Idol-mark som såg helt ko-lugn ut när han blev intervjuad strax efter slutsignalen hade gått.Mash skrev:3derbyn kvar! 1hemmaderby, lägg denna match bakom er, finns inte mycket man man göra än att hoppas att laget spelar ihop sig och Hardy kommer på något.
Vi måste ta hand om klacken också, sjung och stå upp oavsett resultat.
Det var en stor, stor besvikelse igår. Men vi är Djurgården och vi ger ALDRIG upp! Det är gnaget som gör det! Det är de som tappar hoppet!
"Vi är Stockholm Stolthet och det här är vad vi är stolta över, vi är Järnkaminer och det här är våran glöd, vi är Blue Saints och det här är vad vi dör för."
Djurgår'n tills jag dör!
De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.
Och ett antal var så upprörda att dom begav sig till fredags träningen på hovet för att få utlopp för sin frustration.
Men min fråga är var tog klacken vägen efter 2-4 målet, det var ju trotts allt 20 minuter kvar av matchen. Och vad var vitsen att håna Mark, var det för att han skulle spela bättre eller för att hjälpa AIK att göra flera mål ??
Jag blev helt paff när klacken gav upp så tidigt och gick ner i brygga. Att vårat hockeylag kan och kommer få stryk några matcher det har jag räknat med, men att hemmaklacken skulle få stryk av gnagarklacken det kunde jag aldrig föreställa mig.
Som jag ser det så fanns det två förlorare i Globen igår. Något att tänka på till nästa match.
Är vi där för att titta ja titta då, men är vi där för att stötta ja då stöttar vi.
Livet går vidare
Och ett antal var så upprörda att dom begav sig till fredags träningen på hovet för att få utlopp för sin frustration.
Men min fråga är var tog klacken vägen efter 2-4 målet, det var ju trotts allt 20 minuter kvar av matchen. Och vad var vitsen att håna Mark, var det för att han skulle spela bättre eller för att hjälpa AIK att göra flera mål ??
Jag blev helt paff när klacken gav upp så tidigt och gick ner i brygga. Att vårat hockeylag kan och kommer få stryk några matcher det har jag räknat med, men att hemmaklacken skulle få stryk av gnagarklacken det kunde jag aldrig föreställa mig.
Som jag ser det så fanns det två förlorare i Globen igår. Något att tänka på till nästa match.
Är vi där för att titta ja titta då, men är vi där för att stötta ja då stöttar vi.
Livet går vidare
Men ge dig, vi fick inte bara stryk. Precis som i första derbyt åker våra värdelösa primadonnor runt och blir fullständigt förnedrade av ett gäng budgetråttor. Jämför deras och vårt lag på pappret! Hur fan ska det kunna se ut såhär? Våra tränare står och ser helt förlamade ut på bänken och gör inte ett skit och spelarna glider runt och förlorar 9 av 10 närkamper över hela banan. De är inte värda någon publik när det ser ut så.janne08 skrev:De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.
Livet går vidare
Jag kan ta förluster, men jag accepterar inte att de fullständigt viker ner sig i matcherna som är absolut viktigast för oss. I det läget är de inte värda mitt stöd, så enkelt är det. När de ger 100% så kommer jag stå kvar oavsett resultat, som jag gjort oerhört många gånger förut.