Kire skrev:En polare som har fått den eminenta uppgiften att praktisera hos råttorna låter hälsa att Franzén tackar för tiden i DIF... Ja, att den blev så kort alltså!
Ditt inlägg ledde till att jag sökte lite om Franzen, och rätt som det var så var jag inne på aftonbladet och läste detta: "Under försäsongen har han bildat backpar med Daniel Fernholm, bakom en kedja med Espen Knutsen, Fredrik "Linkan" Bremberg och Patrick Thoresen."
Ge oss tillbaka dom tre! Varför tog du dom ifrån oss, elaka jävla gud?
Namn: Birka
Sänt: 2010-10-11 21:25:00
Lite tankar bara. Satt idag och funderade över att chansen finns (inte jättestor men ändå tillräcklig) att de första AIKarna var födda i slutet av 1700-talet. T.ex. Isidors far som ville hjälpa sin son och bli medlem i AIK (spekulationer). Det känns helt sjukt att det mycket väl kan ha varit så, alltså de första AIKarna fanns under samma tid som Carl Von Linne’, Isac Newton för att nämna två. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det, att få vara delaktig i en bit svensk historia och europeisk då AIK var det lag som först lämnade landet för spel utomlands.
Namn: Birka
Sänt: 2010-10-11 21:25:00
Lite tankar bara. Satt idag och funderade över att chansen finns (inte jättestor men ändå tillräcklig) att de första AIKarna var födda i slutet av 1700-talet. T.ex. Isidors far som ville hjälpa sin son och bli medlem i AIK (spekulationer). Det känns helt sjukt att det mycket väl kan ha varit så, alltså de första AIKarna fanns under samma tid som Carl Von Linne’, Isac Newton för att nämna två. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det, att få vara delaktig i en bit svensk historia och europeisk då AIK var det lag som först lämnade landet för spel utomlands.
HAHAHA!
Fyfan, det är helt sanslöst kul.
Haha, tack för ett par skratt!
Fördelar med KHL:
AIK kan bli ett av världens bästa Ishockeylag, Globens kapacitet kan bli för liten och ishockeyn går in i en ny guldera. Chansen att se världspelare på Hovet drar nog en jävla massa folk. Ishockeyn behöver en nytändning i Sverige och det här kan bli enormt, kan även leda till oerhört fördelaktiga mångmiljonsponsorkontrakt. Samt många fler som jag inte kommer på nu.
Nackdelar: AIK är de enda i Sverige som vågar satsa, det hela blir iskallt och folk saknar den svenska rivaliteten. Vi drar oss och serielunken mot bonnegäng från vischan fortsätter.
Tyckte den var bäst av dom jag läste, att man kan tro att de kan lyckas i KHL, att dom kan fylla Globen och att det är enda klubben i Sverige som vågar satsa.. Rått-intelligens
Liknar situationen i Ängelholm förra eller förrförra säsongen. Kommer bli diskussioner återigen om detta med att måldomarna är anställda av hemmalaget. Pucken var solklart inne!!!!
Ja herregud, Sören Persson är ju som bekant inte den skarpaste kniven i lådan. Det där borde han ha sett utan måldomare att den var inne. Ändock är jag rätt säker på att SAIK sätter en puck alldeles strax, det var ju en fin tändvätska det här.
Och sen har gnäggarpubliken mage att vara irriterade? fyfan
EDIT: och lyckas få ett 3-0... De har ju alltid tur med målvakter i motståndarlaget av någon anledning också.