Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:
Don66-2 skrev:Tror nog att Nisse lägger grillorna på hyllan efter det här tyvärr...
Det tror jag inte. Om han blir fullt återhämtad så kommer vi att få se honom igen, det kan du vara säker på. Jag menar, han får ju inte en ny stroke om han gör det han älskar mest av allt, såna hjärnskador har inte med hockeyn att göra.
Nisse är en krigare och en vinnarskalle, och han kommer inte att ge upp i första taget. Jag tror bara att Nisse hade mått än sämre om han var hel och jobbade med något annat medan Djurgården spelade hockey på Hovet.

Tror kanske att man måste ha egna barn för att begripa det där.

Även om Nisse blir helt återställd så har han fått en varning om hur fort allt man har kärt kan försvinna
Om Nisse nu ska prioritera & göra det han verkligen tycker betyder nåt så kan jag lova att han väljer barn & frun före vårt kära Djurgården.
DIF betyder en hel del i livet för oss allra flesta tokstollar både här inne på forumet men även för vissa spelare i truppen.
Men livet tar ibland såna där oväntade & oönskade vändningar, då blir valen helt plötsligt väldigt enkla...

Bara hoppas Nisse blir helt återställd...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ja, inte kommer Nisse spela nå mer hockey, det har jag galet svårt att tro. Det enda riktigt viktiga är ju att han kommer tillbaka till ett vanligt liv.

KÄMPA!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
Don66-2 skrev:Tror nog att Nisse lägger grillorna på hyllan efter det här tyvärr...
Det tror jag inte. Om han blir fullt återhämtad så kommer vi att få se honom igen, det kan du vara säker på. Jag menar, han får ju inte en ny stroke om han gör det han älskar mest av allt, såna hjärnskador har inte med hockeyn att göra.
Nisse är en krigare och en vinnarskalle, och han kommer inte att ge upp i första taget. Jag tror bara att Nisse hade mått än sämre om han var hel och jobbade med något annat medan Djurgården spelade hockey på Hovet.
Du kan visst utlösa en stroke genom hockeyn, genom stress eller bara våld mot huvudet. Tror inte läkarna rekommenderar honom att slänga sig in i någon fysisk sport igen.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jaha nu är Jimpa borta resten av grundserien.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Detta var något som vi verkligen INTE behövde! Nu måste Mackan mfl kliva fram på riktigt!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snacka om det mest sunkiga som kunde hända... Jimmies energi saknas något kopiöst, speciellt i de matcher då det går lite tyngre.

Ljumskar är luriga så det kommer väl inte direkt som någon jätteöverraskning....
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Åh helvete...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bajs....(modell större)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Snabel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Min spontana reaktion på Ölves skada är att vi kan glömma all framgång denna vinter. Det vill sig fan inte helt enkelt.
Han står för något som ingen annan spelare i DIF gör, nämligen fart, hjärta, tyngd, pådrivare, målgörare(!).

Menmen, bara att spotta i nävarna och hoppas att han är tillbaka snarast möjligt. Vi får trösta oss med att vi faktiskt har en hyffsad bredd bland forwards.

Satan :twisted:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Helvette!
Det blir helt enkelt att hoppas på att han är fit for fight i slutspelet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Salas skrev:Helvette!
Det blir helt enkelt att hoppas på att han är fit for fight i slutspelet.
...och att det inte tar 30 matcher att komma igång á la Widing m.fl.

Nej, vi kan nog räkna bort Jimpa som någon form av förstärkning i år, vi får klara oss på det vi har helt enkelt. Känns j-ligt tungt faktiskt, vi behöver en ledare och mer speed (läs: Jimmie).
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ve och bedrövelse. Alltid är det något som är åt helvete.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Riktigt trist med Jimmie, men vi har ändå bra bredd bland forwards. Mycket värre om en ledande back eller center gått sönder.

Håller med Järlefeldt att laget är tillräckligt bra för att gå till slutspel. Dock tror jag det kan bli ett kort slutspel för oss i år.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Riktigt trist med Jimmie, men vi har ändå bra bredd bland forwards. Mycket värre om en ledande back eller center gått sönder.

Håller med Järlefeldt att laget är tillräckligt bra för att gå till slutspel. Dock tror jag det kan bli ett kort slutspel för oss i år.
Du menar Kronwall? Det är bara att vänta och se gällande våra backar. Som Kronwall sett ut de senaste 5-6 matcherna kommer han inte vara en tillgång under slutspelet. Helt ur gängorna. Svårt att spela back när man hela tiden får spela för två. 100% ansvar både i defensiven och offensiven.

Jag lägger vår nuvarande kräftgång helt på Jimpas frånvaro. Han är nitroglycerinet som saknas nu. Det smäller inget. Det finns för lite hjärta. FAN.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar