Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm_dif »

Christopher J skrev:Kan inte vi i klacken ta hand om "Johanssons järnkaminer" och Thomas Montens järnkaminer", halva klacken tar ena och andra klackhalvan den andra som vi hade förut. Blir inte lika bra tryck när sittplats tar ena nu.
Klacken brukas alltid delas upp på storsatsningarna... Vilket är fel enligt mig.
För att om 2000 personer skriker "TOMAS MONTENS JÄRNKAMINER", sitter inte sittplats tysta längre... Då hjälper dom, så har det ju varit tidigare... Vi måste bara ge dom chansen... Bästa sättet enligt mig är att starta "sittplats, sittplats, ge oss en sång". Då ställer sig alltid 2-3 personer sig upp och startar igång hela klacken och långsidan...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gocke »

Vilken av matcherna kommer bli bäst drag på av "satsningarna"?

Och inte någe tjafs om att det blir båda!!!
KapZ

Inlägg av KapZ »

Är alla lika taggade på båda och sjunger allt de kan så blir det antagligen den mot Hv71 3/1. Där är det 500 till i klacken.

Skulle dock hv göra 5 mål i första perioden så kanske vi inte riktigt kommer upp i den andra?!

Så mycket som spelar in så det är helt omöjligt att svara på, eller ska vi säga till alla i klacken att bestämma vilken match de ska sjunga högst och bäst på? :roll:

FFF sjungs av hv71 också, säkert av fler lag då den är jävligt gammal.
Lucas

Inlägg av Lucas »

KapZ skrev:Skulle dock hv göra 5 mål i första perioden så kanske vi inte riktigt kommer upp i den andra?!
Vill minnas en skit match vi gjorde mot HV förra året då det blev pisk med 2-8 hemma, men ändå sjöng klacken glatt hela matchen ut, riktigt fantastiskt. DIF hockey klacken skiljer sig markant mot DIF fotbolls klacken, som i mina ögon är näst intill patetiska ibland.

Vinner DIF mot Rögle blir det ännu bättre mot HV, förlorar dom blir det kanske lite sämre (eller gärna lite bättre, klacken tänker "nu fan ska vi ta in ordentligt").

Så, det kommer garanterat bli underbart drag båda matcherna. Skulle vara grymt om vi gör två bra matcher nu innan uppehållet, kommer nog betyda avsevärt mycket för stor satsningarna då långsidan är fylld med medgångs supportrar.
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gocke »

FFF!!!!

Ikväll kör vi gubbar!
Alis

Inlägg av Alis »

Full Fart Framåt skapades på Sektion F Stadion. Jag har följt DIF sedan Hedenhös och aldrig hört den någonstans annat än hos oss.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Måste ju tacka JK och hela Djurgårdsfamiljen för en underbar afton igår. Ryser fortfarande av känslan som skapades, att åka på en borta match och fullständigt krossa motståndet på läktaren.

Nu ska de bli gung, så häng me å sjung, Djurgårdsfamiljen sjunger heja Djurgår´n
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Lucas skrev:Vill minnas en skit match vi gjorde mot HV förra året då det blev pisk med 2-8 hemma, men ändå sjöng klacken glatt hela matchen ut, riktigt fantastiskt. DIF hockey klacken skiljer sig markant mot DIF fotbolls klacken, som i mina ögon är näst intill patetiska ibland.
Yepp, denna match var första matchen vid den där hjälte kampanjen som DIF hade dragit igång. Vi blev riktigt ägda på isen, men grymt läktar tryck denna match!
http://difhockey.se/match.php?id=2200
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
GudeN

Inlägg av GudeN »

sjung: ragnarsson är som vin. han blir bättre med åldern. han blir bättre med ååålllddderrrn!!!! sjung den;)
lilleman

Inlägg av lilleman »

GudeN skrev:sjung: ragnarsson är som vin. han blir bättre med åldern. han blir bättre med ååålllddderrrn!!!! sjung den;)
Varför...?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
GudeN

Inlägg av GudeN »

lilleman skrev:
GudeN skrev:sjung: ragnarsson är som vin. han blir bättre med åldern. han blir bättre med ååålllddderrrn!!!! sjung den;)
Varför...?
för att visa att inte åldern spelar roll som den gjorde för tommy sjödin i brynäs. ragnarsson är ju bäst i hela elitserien tycker jag:D
lilleman

Inlägg av lilleman »

GudeN skrev:
lilleman skrev:
Varför...?
för att visa att inte åldern spelar roll som den gjorde för tommy sjödin i brynäs. ragnarsson är ju bäst i hela elitserien tycker jag:D
Nu vill jag inte på något sätt leka forumpolis på något slag men nu ska jag lära dig några tips på hur man ska göra för att ens sånger, möjligtvis, ska börja sjungas på läktaren.

1. Skriv alltid melodi
2. Motivera gärna varför denna sång ska sjungas
3. Skriv normal svenska, med stor bokstav och punkt där det ska vara. Det räcker så.
4. Sjung den, det funkar inte bara så!

Ber om ursäkt för detta, men var tvungen!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
tobwid

Inlägg av tobwid »

Härligt det ska bli den 26 dec och 3 jan. Ryser fortfarande när jag tänker på storsatsningen 2008!
Sjukt underbart var det och bättre kommer det vara nu, det är jag säker på. Trevligt också att Legends Bar har öppnat, men vad är det för åldersgräns där? Är det 20 som vanligt?

Ses på fredag då vi ska spöa Rögle och ta en till 3 poängare!

Ha det!
The only thing that´s worse then one is none!

Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Hur går den där "Nu ska det bli gung" låten som sjöngs mycket i Gävle??
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Silverminken skrev:Hur går den där "Nu ska det bli gung" låten som sjöngs mycket i Gävle??
"Nu ska de bli gung, så häng me o sjung! Djurgårdsfamiljen sjunger heja Djurgårn!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar