Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Spontant är dom flesta besvikna. Tror dock att alla dom här "negativa känslorna " är en följd/ hänger ihop av rad dåliga beslut. Som slutat med att vi är i hockeyallsvenskan.

Gällande Tim. Framtiden får utvisa. (Men helt klart har det rört upp känslor). Ifall ledningen har tagit ett tufft/nödvändit beslut, som blev lyckat. Vi går upp i SHL...... eller ett kortsiktigt /ogenomtänkt beslut, som vi kan lägga i den övriga misslyckande högen!?

Oavsett så tror jag vi mer gemensamt måste börja stötta KG o co beslut, av det som är kvar av denna säsong. Misslyckas han, så försvinner han med högsta sannolikhet!

....Sören lirade i 4 kedjan idag. 3 ass ifrån honom. Större underverk har hänt, appropå att vara positiv 🌞!
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-01-02 20:39:20, redigerad totalt 1 gånger.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Undra hur våra juniorer kommer va när dom blir bänkade nu i jvm...
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

benganfs skrev: 2023-01-02 19:58:48 Undra hur våra juniorer kommer va när dom blir bänkade nu i jvm...
Det var väl enbart Lekkerimäki och Odelius som fick begränsat med istid?

Sedan är väl detta ganska så rejält off-topic?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det finns en JVM tråd, håll er till den snälla.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev: 2023-01-02 20:10:58 Det finns en JVM tråd, håll er till den snälla.
Hur har du det med din läsförståelse? Seriöst.
benganfs

Inlägg av benganfs »

daaviid skrev: 2023-01-02 20:06:37
benganfs skrev: 2023-01-02 19:58:48 Undra hur våra juniorer kommer va när dom blir bänkade nu i jvm...
Det var väl enbart Lekkerimäki och Odelius som fick begränsat med istid?

Sedan är väl detta ganska så rejält off-topic?
Absolut va helt säker på att ja skrev i annat forum. Måste vara åldern.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Måste ju också fråga sig vad grejen är med Söderlund. Byter klubb som en annan byter kalsonger. Hur är det fatt?
Säg den glädje som varar
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

DIF_Soldier skrev: 2023-01-03 08:59:58 Måste ju också fråga sig vad grejen är med Söderlund. Byter klubb som en annan byter kalsonger. Hur är det fatt?
Det har väl i samtliga fall hängt på att han i offensivare top6-roller inte fått utväxling/effektivitet nog från sina rätt unika styrkor.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2023-01-03 09:33:56
DIF_Soldier skrev: 2023-01-03 08:59:58 Måste ju också fråga sig vad grejen är med Söderlund. Byter klubb som en annan byter kalsonger. Hur är det fatt?
Det har väl i samtliga fall hängt på att han i offensivare top6-roller inte fått utväxling/effektivitet nog från sina rätt unika styrkor.
Frågan tåls ändå att ställas. Det verkar vara ett mönster att Tim byter klubb ofta då han inte är nöjd med situationen eller inte är tillräckligt bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Inte förvånande att Tim lämnar utifrån speltiden. Är inte heller förvånad över att han inte fått spela mer. Hans hemjobb har varit rentav dåligt i många matcher, han tar för långa byten, orkar inte hem och byter istället mitt i motståndarnas anfall. Det har upprepats hela säsongen. Därtill är han svår att spela med. Fart har han och han är kvick med kroppsfinter och klubban. Zoningångar är han grym på. Men det hjälper inte när han inte spelar pucken i rätt läge eller skjuter bättre än han gjort.

Visst vill man ha en spelartyp som Tim som kan bryta mönster – men han har som sagt hittills gjort det även på ett negativt sätt. Vi behöver helt enkelt hitta nästa Tim som är på väg upp i karriären och som har högre utväxling.

Tycker med andra ord att det är helt rätt att bryta med Tim. Vi kommer att sakna spelartypen, men inte spelaren.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jimmy Peterson skrev: 2023-01-03 12:46:03 Inte förvånande att Tim lämnar utifrån speltiden. Är inte heller förvånad över att han inte fått spela mer. Hans hemjobb har varit rentav dåligt i många matcher, han tar för långa byten, orkar inte hem och byter istället mitt i motståndarnas anfall. Det har upprepats hela säsongen. Därtill är han svår att spela med. Fart har han och han är kvick med kroppsfinter och klubban. Zoningångar är han grym på. Men det hjälper inte när han inte spelar pucken i rätt läge eller skjuter bättre än han gjort.

Visst vill man ha en spelartyp som Tim som kan bryta mönster – men han har som sagt hittills gjort det även på ett negativt sätt. Vi behöver helt enkelt hitta nästa Tim som är på väg upp i karriären och som har högre utväxling.

Tycker med andra ord att det är helt rätt att bryta med Tim. Vi kommer att sakna spelartypen, men inte spelaren.
Tim är en spelare som kommer hitta 'rätt' med tiden. Jag jämför honom inte med Klasen i spelsättet men även där handlade det inledningsvis om en enormt talangfull spelare som spelade på sina uppsidor istället för att begrava karriären i "systemet". Med erfarenhet går det att kombinera avigsidor/uppsidor och passa in i ett 'annat' spelsystem men då måste man få speltid att skaffa sig den erfarenheten.
Därför tycker jag det är rätt att låta Tim fortsätta söka sin utveckling och karriär utanför DIF. I princip logiskt tom. Inga hard-feelings men DIF behöver tråkdisciplin och pusselspelare för att harva sig ur Allsvenskan. I en framtid när vi förhoppningsvis är etablerade i SHL och har en stabil grund över tid kan man släppa lite på tyglarna och låta avigspelare flyga lite fritt (och charma publiken).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Praetori skrev: 2023-01-03 12:56:33
Jimmy Peterson skrev: 2023-01-03 12:46:03 Inte förvånande att Tim lämnar utifrån speltiden. Är inte heller förvånad över att han inte fått spela mer. Hans hemjobb har varit rentav dåligt i många matcher, han tar för långa byten, orkar inte hem och byter istället mitt i motståndarnas anfall. Det har upprepats hela säsongen. Därtill är han svår att spela med. Fart har han och han är kvick med kroppsfinter och klubban. Zoningångar är han grym på. Men det hjälper inte när han inte spelar pucken i rätt läge eller skjuter bättre än han gjort.

Tim är en spelare som kommer hitta 'rätt' med tiden. Jag jämför honom inte med Klasen i spelsättet men även där handlade det inledningsvis om en enormt talangfull spelare som spelade på sina uppsidor istället för att begrava karriären i "systemet". Med erfarenhet går det att kombinera avigsidor/uppsidor och passa in i ett 'annat' spelsystem men då måste man få speltid att skaffa sig den erfarenheten.
Därför tycker jag det är rätt att låta Tim fortsätta söka sin utveckling och karriär utanför DIF. I princip logiskt tom. Inga hard-feelings men DIF behöver tråkdisciplin och pusselspelare för att harva sig ur Allsvenskan. I en framtid när vi förhoppningsvis är etablerade i SHL och har en stabil grund över tid kan man släppa lite på tyglarna och låta avigspelare flyga lite fritt (och charma publiken).
Är inne på samma spår. Vår chans att gå upp bygger på att defensiven är stark och då måste alla göra jobbet bakåt och hålla sig till planen. I den planen passar Tim inte in.

Vi har en riktigt stark målvakt, erfarna backar, kloka centrar. Vad vi saknar är snabbhet och power. Utifrån det känns det klokare att försöka att vinna genom att spela smart (med defensiven i fokus) snarare än att försöka att dominera med ett snabbt och frejdigt anfallspel. Om vi i framtiden ska återgå till en mer offensiv hockey behöver vi värva andra typer av spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

KG kommenterar Tim. Säger att han haft mängder av chanser och sjunkit i hierarkin hos båda huvudtränarna den här säsongen.

https://hockeynews.se/articles/27065/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2023-01-03 14:42:38 KG kommenterar Tim. Säger att han haft mängder av chanser och sjunkit i hierarkin hos båda huvudtränarna den här säsongen.

Kanske är naiv nu men jag tycker inte att vejdemo är något vi behöver. Jag tycker vi saknar någon som gör våra skitmål vejdemo känns mer som en norman i spelsättet.
Rolv

Inlägg av Rolv »

benganfs skrev: 2023-01-03 15:02:18
Jim Morrison skrev: 2023-01-03 14:42:38 KG kommenterar Tim. Säger att han haft mängder av chanser och sjunkit i hierarkin hos båda huvudtränarna den här säsongen.

Kanske är naiv nu men jag tycker inte att vejdemo är något vi behöver. Jag tycker vi saknar någon som gör våra skitmål vejdemo känns mer som en norman i spelsättet.
Har han ens fått chansen efter tränarbytet? Han har producerat så dåligt med tanke på förutsättningarna han har fått? Enligt artikeln har han fått bland forwards 8:e mest istid. Är det att få chansen? Ändå ligger han 5:a i den interna poängligan, med lika många poäng som den som ligger 4:a.

Är egentligen bara 3 spelare som sticker ut i poängligan (OL, MK och DB). Dessa loggar troligtvis betydligt mer istid.

Vad som sägs i den artikeln köper jag inte....
Låst