DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Tror den här matchen, tyvärr, kan skrämma iväg folk som annars brukar gå just när det är storsatsningar. Och till viss del kan jag förstå dessa, men samtidigt gör det ännu viktigare att gå just idag mot Helsingborg.
2014-04-07, vad hände?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Snälla ge oss en match av endast glädje från Djurgårdsfamiljen och inga jävla hämndaktioner.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att inte Hellqvist satsat på att Orientering istället är en gåta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man har ändå förlikat sig med fotbollen allteftersom. Man sitter egentligen bara och väntar på det där genomusla försvarsjobbet som resulterar i mål bakåt.

Sen blir jag mer och mer less på Pelles "reaktions-coachning". Vad sägs om att ändra om saker och ting FÖRE vi hamnar i underläge för en gångs skull?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Trodde "Pelles DIF" skulle bli mer och mer svårforcerat med tiden.
Nu behöver ju motståndarna inte ens skapa en målchans för att göra mål, det bara trillar några slumpvis varje match ....när man minst anar det.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-08-04 19:47:25, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Pliktskyldigt sitter man på 328, men det är inte mycket till upphetsning här inte. Måste dock säga att 20002001et al sköter sig bra i klacken. Ni hörs.

Förövrigt, tack Høie. Utan dig vet jag inte vad tavlan visat.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Prijovic hoppar in och ger ett gigantiskt "Fuck you" till ledningen. 2-2 kändes omöjligt vid 80 minuter.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

I intervjun efter matchen fick prijovic frågan, "om du får välja, vill du lämna eller spela kvar?, ingen kommentar" vart svaret. Känns som det är svar nog för att veta hur de ligger till egentligen..
Är de bara att han är sur för att han inte är ordinarie eller har jag missat nått?
7/4-2014
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaa vad finns att säga. Svårt att plocka tre poäng när vi har en tränare som motarbetar föreningen jämt och ständigt. Pelle Olsson är direkt ansvarig för dessa poängtapp. Jag köper fullt ut att föreningens ekonomi kräver att vi säljer dyra löneposter men då får vi väl för fan se till att nyttja de få dugliga allsvenska spelarna vi har. Prijovic är det enda som kan klassas som en uns spetskvalité. Men eftersom Pelle uppenbarligen har mindrevärdeskomplex så väljer han att inte använda det. För blott sin egen saks skull. Alexander får ynka tio minuter och hinner på den tiden åstadkomma mer än Jawo och Hellqvist har gjort på de senaste två matcherna totalt. Den förstnämnda som utan tvekan har köpt sin plats. Någon härinne på forumet som vill ha en startplats i Djurgårdens elva? Bara att slå en pling till Pelle och erbjuda rätt prislapp så är det bara att marschera till Tele2 pronto.

Mayambela är nästa som uppenbarligen får Pelle att känna sig mindre till mans. Hur många grymma inhopp ska karln behöva göra för att Olsson ska rucka på sin katastrofala elva? Stenman? Ja är det upp till Fredrik själv så hade han säkerligen varit igång redan. Men klart, med vår enorma framgångsvåg vi är inne i just nu så vill man ju inte störa gröten. Vytas och Arvidsson som framförallt är startmaterial!!!

På vilket sätt kan det bli värre säger jag? Pelle Olsson skämmer i nuläget ut sig på ett sätt jag på förhand inte trodde han skulle kunna göra. Gubbskrället skulle stannat i Gävle.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tobbe350 skrev:I intervjun efter matchen fick prijovic frågan, "om du får välja, vill du lämna eller spela kvar?, ingen kommentar" vart svaret. Känns som det är svar nog för att veta hur de ligger till egentligen..
Är de bara att han är sur för att han inte är ordinarie eller har jag missat nått?
Skulle varit lika sur själv antar jag. Vuxenmobbning på arbetsplats tror jag att det där kallas för. Som om Säcken 2006 skulle bänkat Linkan för att Fredrik hade större penis än honom.

Vet dock inte om det är just den punkten som gnager i detta fall eller om han bara inte gillar långt hår. Kan egentligen vara vad som helst. Klart är iallafall att Pelle inte går på prestation när han arbetar!
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Man kan väl anta att Prijovic har attityd iallafall. Annars förstår jag inte varför han spelat mer.

Per-Messias vart är du?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Manijock skrev:Jaa vad finns att säga. ...... Gubbskrället skulle stannat i Gävle.
Många hårda ord i denna text, men jag kan inte annat än hålla med. Purjo är surmulen för att han är bänkad vilket han har all jävla rätt att vara då han är det bästa vi har där framme och är i princip livsfarlig hela tiden (de 10 minuter per match han för spela dvs). Jawo är iskall och jag vet inte hur många öppna lägen han missar. Jag gillar verkligen Jawo, men att han får förtroende om och om igen är en gåta. Vytas var riktigt bra som vänsterback både bakåt, men framförallt framåt. Hans ruscher på vänsterkanten följt utav inspel var riktigt bra. I hans nya defensiva innerbacksroll där han är förbjuden att lämna eget straffområde är han värdelös.

Tur att jag inte kan ett skit om fotboll för Pelles laguttagningar har jag absolut noll förståelse för så jag får väl sätta mig tillbaka och beundra när uppenbarelsen till slut kristalliserar sig.

Förövrigt, SKITSKITSKIT. Med Purjo från start hade vi haft tre pinnar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lidingö DIF skrev:
Manijock skrev:Jaa vad finns att säga. ...... Gubbskrället skulle stannat i Gävle.
Många hårda ord i denna text, men jag kan inte annat än hålla med. Purjo är surmulen för att han är bänkad vilket han har all jävla rätt att vara då han är det bästa vi har där framme och är i princip livsfarlig hela tiden (de 10 minuter per match han för spela dvs). Jawo är iskall och jag vet inte hur många öppna lägen han missar. Jag gillar verkligen Jawo, men att han får förtroende om och om igen är en gåta. Vytas var riktigt bra som vänsterback både bakåt, men framförallt framåt. Hans ruscher på vänsterkanten följt utav inspel var riktigt bra. I hans nya defensiva innerbacksroll där han är förbjuden att lämna eget straffområde är han värdelös.

Tur att jag inte kan ett skit om fotboll för Pelles laguttagningar har jag absolut noll förståelse för så jag får väl sätta mig tillbaka och beundra när uppenbarelsen till slut kristalliserar sig.

Förövrigt, SKITSKITSKIT. Med Purjo från start hade vi haft tre pinnar.
Jawo gör sig i mitt tycke mycket bättre på högerkanten efter Prijovic-bytet. En position som passar honom bättre, framförallt i nuläget. Han är så satans kall i avslutningslägena, han är obefintlig i luftrummet. Han är absolut inget hot. Men han kämpar och springer. Verkar vara vältränad! På en kant kommer han mycket bättre till användning.
20002001

Inlägg av 20002001 »

FAN! Det här skulle vi vunnit.

Men tack till Djurgårdsfamiljen. Vi visade upp en bra sida idag inramningsmässigt men vi kan ännu bättre.

Nu skriver ni upp er till Halmstad away hörrni, vi kommer bli tusentals blåränder därnere!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man tror nästan att U21 är den riktiga ligan där alla ges frihet att spela ut men i Allsvenskan sparar Pelle på krutet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar