Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Det absolut primära nu är att det maligna viruset Jocken avlägsnas från föreningen!!!
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

DIF_Soldier skrev: 2021-12-07 19:43:01
Berra skrev: 2021-12-07 19:41:19 Välja den direkta konkurrenten med uppdraget att skicka ner DIF i kanske evig sörja nere i allsvenskan...Vad ska man säga...Hoppas att man aldrig behöver se honom i DIF-sammanhang igen, synd då han var en favorit en gång.
Tror inte ens han är så hjärnskadad att han visar sig i våra färger igen. Men gör han det lär han åka ut med huvudet före.
Linkan till Timrå var nåt helt annat.

Mackan till HV var med facit i hand helt förståeligt. Jag hade inget emot hans återkomst (ja just det, han anmälde också DIF, även då under Kaarel...)

Det här, det slår allt. Vi riskerar dödsstraff, och han tog bödelns parti.

Tillåts han någonsin signa med oss igen kommer jag att säga upp mitt medlemskap och bojkotta klubben, på den nivån är det
Anmälde Mackan Dif? Har jag missat/glömt. Vad var storyn där?
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Martboy78 skrev: 2021-12-08 10:40:44
Berra skrev: 2021-12-07 19:41:19 Välja den direkta konkurrenten med uppdraget att skicka ner DIF i kanske evig sörja nere i allsvenskan...Vad ska man säga...Hoppas att man aldrig behöver se honom i DIF-sammanhang igen, synd då han var en favorit en gång.
Tror inte ens han är så hjärnskadad att han visar sig i våra färger igen. Men gör han det lär han åka ut med huvudet före.

Mackan till HV var med facit i hand helt förståeligt. Jag hade inget emot hans återkomst (ja just det, han anmälde också DIF, även då under Kaarel...)

Tillåts han någonsin signa med oss igen kommer jag att säga upp mitt medlemskap och bojkotta klubben, på den nivån är det
Marcus Nilson anmälde DIF för kontraktsbrott eftersom han tyckte att kontraktet skulle gälla efter att ha medverkat till att ha spelat ner DIF i Hockeyallsvenskan.
AirQ

Inlägg av AirQ »

-daniel- skrev: 2021-12-08 11:06:12

Marcus Nilson anmälde DIF för kontraktsbrott eftersom han tyckte att kontraktet skulle gälla efter att ha medverkat till att ha spelat ner DIF i Hockeyallsvenskan.
För att va lite petig så var det väll egentligen spelarfacket som drev frågan för att statuera exempel när DIF/shl hade dåligt skrivna avtal med spelarna, så de kunde egentligen ha drabbat ngn annan klubb om de degraderat ist för dif.

Även hur mkt jag gillar DIF så handlar det om levebröd och jobb för spelarna, inte många som hade godtagit tyst o lugnt utan att pratat med facket om chefen hade kommit in med ett nytt kontrakt till en själv med skitlönför samma jobb o sagt att detta gäller pga det går dåligt i bolaget.
Nog om det, mackan gate är över nu har vi nya ruttna duster att reda ut i föreningen....
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Personligen lägger jag ingen som helst vikt i Pontus Åberg vara eller icke vara i DIF. Han hade gjort noll inverkan. Han skulle inte bli en beståndsdel i ett lag, utan han skulle bli en till individualist på isen. Att man ligger på sista plats i tabellen, med föreningens framtid på spel, men alibi-åker när man ligger under i säsongsavgörande bottenmatcher, är rent ut sagt skrämmande. Att laget kämpar och försöker åtminstone men misslyckas, är en sak. Nu känns det inte som spelarna bryr sig, eller tror på något.

Och en ny tränare kommer ha noll inverkan. Han kommer inte kunna leda laget på ett sätt som han tror kommer leda till vinster, utan att kommer bli hänvisad till att utöva det spel som Jocke vill ha.

För att kunna rädda denna säsongen krävs det att Jocke sparkas, och att styrelsen står till svars för detta fiasko. Sedan måste en Högmo-typ in, kanske Perra Johnsson, som enar laget och ger det harmoni. Spelar ett simpelt spel där alla checkar in, varje byte, varje match. Om det inte räcker till att undvika kval, så kommer vi iallafall stå redo med ett lag med en tro på någonting, när vi går in i en matchserie.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Kan det vara nåt för oss? Jaedon Descheneau...

https://hockeynews.se/articles/22244/?f ... 0iV01RScx8
Puckey

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev: 2021-12-08 11:06:12

En sanning med modifikation. Djurgården terminerade kontraktet utan att följa kravet på facklig förhandling. Har man lite koll på arbetsrätt gör man inte så om man vill slippa efterspel, förhandlingsplikten är ett av fackrörelsens viktigaste verktyg och skyddat i lag. Det var ungefär lika amatörmässigt skött som kommunikationen nu på sistone. Spelarfacket väckte talan för brott mot förhandlingsplikten och uppmuntrade Marcus Nilsson att ansluta sig till deras talan, men den hade genomförts alldeles oavsett.

Mackan anslöt sig till talan när han blev förbannad efter att ha dykt upp till träningsanläggningen och märkt att man utan ett ord spärrat hans passerkort och nekade honom tillgång till anläggning, fysioteam och allt vad det innebär att träna inom ramen för en elitverksamhet. Hade man agerat som en välfungerande förening och kopplat in Mackans fackliga representant, förhandlat och gett honom tillgång till träningsanläggningen medan han uppmanades att söka en ny uppdragsgivare är jag hyfsat säker på att det aldrig hade hänt.

Helt enkelt en fett keff historia där varken Marcus Nilsson eller dåvarande administration är ensamt skyldig.
wardo

Inlägg av wardo »

Dusinator skrev: 2021-12-08 11:44:34 Kan det vara nåt för oss? Jaedon Descheneau...

Inte omöjligt!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Att vi inte kunde få in Dima och Åberg är bara kass. Ja tajmingen tidigare under säsongen var inte den bästa och blah blah blah men faktum är att vi har två NHL-mässiga spelare med förflutet i DIF som nu spelar hos våra bottenkonkurrenter. Det är sjukt underkänt.
Timrå med Åberg och "Walli" Walterholm lär skjuta oss ner i Allsvenskan om vi hamnar i kval mot Timrå...
Senast redigerad av Praetori den 2021-12-08 12:45:02, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Dusinator skrev: 2021-12-08 11:44:34 Kan det vara nåt för oss? Jaedon Descheneau...

Jag tyckte vi skulle satsa där redan när vi var sådär skadedrabbade i oktober. Men vilket jävla antiklimax att få in ännu en transatlant istället för till exempel Åberg.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Puckey & AirQ: Ja ni har förstås rätt. Men den allmänna uppfattningen var ju ändå på ett ungefär som min beskrivning, eller är jag helt ute och snurrar?

Att DIF Hockey redan då hade sina brister i HR-frågor är ju såhär i efterhand tämligen uppenbart.
Puckey

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev: 2021-12-08 12:55:28 Puckey & AirQ: Ja ni har förstås rätt. Men den allmänna uppfattningen var ju ändå på ett ungefär som min beskrivning, eller är jag helt ute och snurrar?

Att DIF Hockey redan då hade sina brister i HR-frågor är ju såhär i efterhand tämligen uppenbart.
Ja, absolut!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Deschenau är en Jocke-värvning... Typisk sådan! Helt upp åt väggarna tokgalen fel väg att gå med andra ord....

Åt helvete med dessa fnaskiga jänkare som Jocke utarmat hela våran identitet med. Usch! Hellre åker jag ur.

AVGÅ JOCKE
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: 2021-12-08 12:59:46 Deschenau är en Jocke-värvning... Typisk sådan! Helt upp åt väggarna tokgalen fel väg att gå med andra ord....

Åt helvete med dessa fnaskiga jänkare som Jocke utarmat hela våran identitet med. Usch! Hellre åker jag ur.

AVGÅ JOCKE
Du är varken på speciellt bra humör eller hoppfull inför framtiden märker man :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev: 2021-12-08 13:34:38
Manijock skrev: 2021-12-08 12:59:46 Deschenau är en Jocke-värvning... Typisk sådan! Helt upp åt väggarna tokgalen fel väg att gå med andra ord....

AVGÅ JOCKE
Du är varken på speciellt bra humör eller hoppfull inför framtiden märker man :lol:
Jockimaniac var väl knappt positiv när vi var i SM-final 😁
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst