Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

DIF -> aik = hell no!

Enbart (halvt) ok om Challe bönat och bett i dagar till Bäcklin att acceptera aiks bud.

Ingen vill träna aik!
aik kopierar redan mycket av det DIF gör/gjort, så inte så konstigt ifall de är på våra tränare nu också.

Men jag ställer mig fortfarande väldigt frågande till att detta är sant. Får väl stå med dumstruten på i så fall.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Katastrofen DIF just nu alltså...

Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Ord. De betyder ingenting.
- Jag har alltid haft stor respekt för Djurgården, och när jag fick den här chansen så ville jag även bli ständig medlem. Jag är djurgårdare nu.
- Ja, jag har blivit så väl omhändertagen. Fansen är hängivna här och jag hoppas att jag blir kvar här livet ut, säger Mats Bäcklins medan hans ögon lyser upp.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Staten skrev:Ord. De betyder ingenting.
- Jag har alltid haft stor respekt för Djurgården, och när jag fick den här chansen så ville jag även bli ständig medlem. Jag är djurgårdare nu.
- Ja, jag har blivit så väl omhändertagen. Fansen är hängivna här och jag hoppas att jag blir kvar här livet ut, säger Mats Bäcklins medan hans ögon lyser upp.
Nu är ju ingenting klart än, men blir ju lätt pinsamt om det blir så här. #87 är ju en högst trovärdig källa när det kommer till Bäcklin.

Ska vi gissa att det kommer en "Hej då och lycka till i AIK Mats" artikel om ett par dagar också
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Nu är ju ingenting klart än, men blir ju lätt pinsamt om det blir så här. #87 är ju en högst trovärdig källa när det kommer till Bäcklin.

Ska vi gissa att det kommer en "Hej då och lycka till i AIK Mats" artikel om ett par dagar också
Kanske till och med en video?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nja.. nu vet ingen alla turer.

Jag kan leva med att Mats lämnar, han känns onödigt lyxig i vår problemförening. Kan faktiskt tycka det är bra att ledarfrågan förtydligas med färre kockar.

In med Klaus nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Om det nu är så att Bäcklin drar till solnapacket så är det väl dags att ta in Säcken eller?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sensei skrev:Jag kan leva med att Mats lämnar, han känns onödigt lyxig i vår problemförening. Kan faktiskt tycka det är bra att ledarfrågan förtydligas med färre kockar.
Ärligt? Bra att gå från två assisterande tränare till ingen alls på mindre än ett år? Sen vet jag inte hur mycket "lyx" han kan vara, han kom väl som en tidigare juniortränare, så mycket billigare alternativ kan man väl knappast hitta? Han kan ju knappast lyfta lön i stil med Roger Melin eller Ulf Dahlén...
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: In med Klaus nu.
Bild

?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Personligen skulle jag gilla om vi kunde sno tillbaka Montén från LHCs juniorer. Två misslyckade kvalserier bakom sig så nu borde han ju fått kläm på det.
i
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men ärligt nu folk, det är ju rena nödbromsåtgärder som sker ifall vi släpper Bäcklin. Det tyder på att ekonomin är så mycket sämre än vi alla kan tro. Jag är faktiskt rätt tveksam till vi får se några meriterade sista forwardsvärvningar som läget verkar vara nu... det är nog bara att ställa in sig på en riktig kräftgång framöver och sänka förväntningarna (som ändå alltid finns där) rejält. :cry:
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

B.I.B.A skrev:
sensei skrev:Jag kan leva med att Mats lämnar, han känns onödigt lyxig i vår problemförening. Kan faktiskt tycka det är bra att ledarfrågan förtydligas med färre kockar.
Ärligt? Bra att gå från två assisterande tränare till ingen alls på mindre än ett år? Sen vet jag inte hur mycket "lyx" han kan vara, han kom väl som en tidigare juniortränare, så mycket billigare alternativ kan man väl knappast hitta? Han kan ju knappast lyfta lön i stil med Roger Melin eller Ulf Dahlén...
Han anställdes ju när DIF fortfarande var ett elitserielag och låg strax över kvalstrecket med antagande att han skulle träna ett elitserielag, tror inte han fick gå ner i lön när vi åkte ur.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
B.I.B.A

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av B.I.B.A »

BaronVonDif skrev:
B.I.B.A skrev:
Han anställdes ju när DIF fortfarande var ett elitserielag och låg strax över kvalstrecket med antagande att han skulle träna ett elitserielag, tror inte han fick gå ner i lön när vi åkte ur.
Nja, inget skrevs väl på? Det var ju snack om att Bäcklin skulle tacka nej först eftersom han inte ville träna ett allsvenskt lag? En tränare som kommer direkt från juniorlag lär väl vara de absolut billigaste man kan få tag på? Vår tränarduo borde ändå vara i billigaste laget, förstår inte hur ekonomin kan vara så usel att vi till och med måste skära ned på den posten.

Blir väl Challe eller Säcken i båset med Zabel nästa år. :|
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Ska vi gissa på att Nisse går in som assisterande då, med tanke på den tilltänkta tränarkarriären?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Örebroarn skrev:Ska vi gissa på att Nisse går in som assisterande då, med tanke på den tilltänkta tränarkarriären?
Nisse svarade ju på frågan om han skulle kunna tänka sig jobba som tränare i periodpausen på Hovet och svarade "Aldrig i livet".
Avskaffa tre mot tre.
Låst