Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
-
-
- Andy
- Säsongskort: Ja
Absolut - men det är ju just detta en bra ledare eller ett bra team av ledare kan klara av på ett galant sätt.spiik skrev:Problematiken ligger ju däremot inte i hur bra de är på att slussa in en ny spelare i gruppen och få honom att trivas snabbt, utan snarare hur vissa andra spelare kan uppfatta en sådan som gör anspråk på utrymme i gruppen. Det utrymmet måste tas av någon annan och om den spelaren inte lyckas hantera det på rätt sätt så uppstår snabbt spänningar.
Om Säcken och gänget är tillräckligt drivna i FIRO-teori eller inte har jag ingen aning om, min poäng är snarare att jag tror LEDARSKAPET är viktigare än när och vilka spelare kommer in (givet att man inte rekryterar riktiga gruppdödare typ S. Pettersson mfl).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Absolut, självklart är det så. Men då gäller det att man har gjort en del research innan så att man inte får in nåt nytt rötägg a lá S.Pettersson som definitivt inte Säcken, om ens någon, klarar av att bemästra. =)Andy skrev:Absolut - men det är ju just detta en bra ledare eller ett bra team av ledare kan klara av på ett galant sätt.spiik skrev:Problematiken ligger ju däremot inte i hur bra de är på att slussa in en ny spelare i gruppen och få honom att trivas snabbt, utan snarare hur vissa andra spelare kan uppfatta en sådan som gör anspråk på utrymme i gruppen. Det utrymmet måste tas av någon annan och om den spelaren inte lyckas hantera det på rätt sätt så uppstår snabbt spänningar.
Om Säcken och gänget är tillräckligt drivna i FIRO-teori eller inte har jag ingen aning om, min poäng är snarare att jag tror LEDARSKAPET är viktigare än när och vilka spelare kommer in (givet att man inte rekryterar riktiga gruppdödare typ S. Pettersson mfl).
Blue Brigade Sthlm
Djurgårn har tillsammans med SAIK minsta truppen i ES:
Brynäs: 28 spelare (2 mv+10 backar+16 forwards)
Djurgården: 22 spelare (2+8+12)
Frölunda: 23 spelare (2+7+14)
Färjestad: 25 spelare (2+8+15)
HV 71: 25 spelare (2+10+13)
Linköping: 26 spelare (2+9+15)
Luleå: 24 spelare (2+8+14)
Modo: 23 spelare (2+8+13)
Mora: 26 spelare (2+9+15)
Södertälje: 26 spelare (2+8+16)
Skellefteå: 22 spelare (2+7+13)
Timrå: 25 spelare (2+9+14)
Brynäs: 28 spelare (2 mv+10 backar+16 forwards)
Djurgården: 22 spelare (2+8+12)
Frölunda: 23 spelare (2+7+14)
Färjestad: 25 spelare (2+8+15)
HV 71: 25 spelare (2+10+13)
Linköping: 26 spelare (2+9+15)
Luleå: 24 spelare (2+8+14)
Modo: 23 spelare (2+8+13)
Mora: 26 spelare (2+9+15)
Södertälje: 26 spelare (2+8+16)
Skellefteå: 22 spelare (2+7+13)
Timrå: 25 spelare (2+9+14)
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
http://www.hockeysverige.se/news_show_s ... ?id=196862
http://www.hockeysverige.se/news_show_d ... ?id=196870
Jag vet inte vem dessa två herrar är men det är, som vanligt från media, en total sågning av såväl DIF som hockeyn i Sthlm.
Jaja, det gör mig inget. Tvärtom. Det stärker mig bara att alla skriver ned oss. Låt oss visa motsatsen istället. Utan att ha någon som helst bakgrundsfakta hävdar de också att hockeyn fortfarande är lika kall i Sthlm.
Hallå? Dem kanske inte var och såg DIF någonting alls under våren men hade de varit det hade dem också märkt ett jävla tryck som dessutom kommer att eskalera under den här säsongen.
Tillsammans är vi DIF MOT RUBBET!
http://www.hockeysverige.se/news_show_d ... ?id=196870
Jag vet inte vem dessa två herrar är men det är, som vanligt från media, en total sågning av såväl DIF som hockeyn i Sthlm.
Jaja, det gör mig inget. Tvärtom. Det stärker mig bara att alla skriver ned oss. Låt oss visa motsatsen istället. Utan att ha någon som helst bakgrundsfakta hävdar de också att hockeyn fortfarande är lika kall i Sthlm.
Hallå? Dem kanske inte var och såg DIF någonting alls under våren men hade de varit det hade dem också märkt ett jävla tryck som dessutom kommer att eskalera under den här säsongen.
Tillsammans är vi DIF MOT RUBBET!
Blue Brigade Sthlm
-