Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1793
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Bäcklin kommer inom kort sjunka i mångas ögon. Sjunka lågt. Väldigt lågt.
Men vad fan... Så vi ska börja leta en ny ass coach nu också?
Är väl inte heeeeeelt hundra, men jag anser det vara troligt nog för att droppa det.
Trist. Gillade den coachduon.

Han måste vara långt ifrån deras förstaval i alla fall. Satan vad många nej tack dom verkar ha fått.
Ja, verkligen.. Tror han hade passat perfekt nu när vi värvat en hel del yngre spelare också.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av crike »

Nu förstår jag inte varför han skulle sjunka i mångas ögon.

Vad jag förstått så fick ledningen en fråga av aiH gällande Bäcklin och dom gav då Bäcklin och aiH godkännande att prata med varandra. Det för att ekonomin är rätt kass.

Vad hade ni gjort om ni varit Bäcklin och företaget ni jobbar på säger att dom tycker det är ok för er att acceptera ett erbjudande från ett företag som är en större aktör på marknaden (dom är trots allt i ES) då ekonomin i det befintliga företaget är kass? Jag hade tagit det direkt, speciellt då jag bara varit i det befintliga företaget 1 år och inte hade några andra band till företaget.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:Nu förstår jag inte varför han skulle sjunka i mångas ögon.

Vad jag förstått så fick ledningen en fråga av aiH gällande Bäcklin och dom gav då Bäcklin och aiH godkännande att prata med varandra. Det för att ekonomin är rätt kass.

Vad hade ni gjort om ni varit Bäcklin och företaget ni jobbar på säger att dom tycker det är ok för er att acceptera ett erbjudande från ett företag som är en större aktör på marknaden (dom är trots allt i ES) då ekonomin i det befintliga företaget är kass? Jag hade tagit det direkt, speciellt då jag bara varit i det befintliga företaget 1 år och inte hade några andra band till företaget.
Det här är inte direkt som Mattsson-grejen. Att gå raka vägen mellan DIF och aik kan ju aldrig accepteras. Även om det är mindre känsligt om en assisterade coach gör det.
Expert.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av isolerad »

Vad tror ni AIK betalar för att frigöra Bäcklin från sitt kontrakt?
i
Användarvisningsbild
robin975
Inlägg: 161
Blev medlem: 2012-03-20
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin975 »

Bäcklin kom hit för en säsong sen, han säger att han är djurgårdare när han skrev på och tog livstidsmedlemskap? Vafan menas?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
robin975
Inlägg: 161
Blev medlem: 2012-03-20
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin975 »

Eller ja, köpte de medlemskapet.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stentuff »

Är Kalus helt avskriven? Har inte följt med i tråden.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 753
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av emilin »

Om nu fallet är att han har skrivit på för ajk, så anser jag inte att det är speciellt farligt, det är ju som crike skriver, sen har ju människan inte ens haft möjligheten att uppleva ett derby från båset.
Men vist vore det tråkigt om han försvann.
Det viktigaste är naturligtvis att Djurgården tackar av Bäcklin korrekt, så att han inte går bananas
på twitter :roll:
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1793
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

emilin skrev:Om nu fallet är att han har skrivit på för ajk, så anser jag inte att det är speciellt farligt, det är ju som crike skriver, sen har ju människan inte ens haft möjligheten att uppleva ett derby från båset.
Men vist vore det tråkigt om han försvann.
Det viktigaste är naturligtvis att Djurgården tackar av Bäcklin korrekt, så att han inte går bananas
på twitter :roll:
Folket är alltså mer ok med att vår tränare går från DIF till aik än att vår nya målvakt hade "likeat" ett par grupper på Facebook..

Intressant!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stentuff »

#87 skrev:
emilin skrev:Om nu fallet är att han har skrivit på för ajk, så anser jag inte att det är speciellt farligt, det är ju som crike skriver, sen har ju människan inte ens haft möjligheten att uppleva ett derby från båset.
Men vist vore det tråkigt om han försvann.
Det viktigaste är naturligtvis att Djurgården tackar av Bäcklin korrekt, så att han inte går bananas
på twitter :roll:
Folket är alltså mer ok med att vår tränare går från DIF till aik än att vår nya målvakt har "likeat" ett par grupper på Facebook..

Intressant!
Måste hålla med här, hur kan man ens tycka att det är okej någonstans?

Man går inte ut som Djurgårdare när man skriver på kontraktet för att ett år senare gå till våran största rival. Det är inte okej. Ingenstans, aldrig någonsin. Tycker i alla fall jag.

Jävligt tråkigt om han bestämt sig för att göra detta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Hoppas verkligen inte det stämmer. Tycker Bäcklin alltid verkat professionell och om han går till aik så kommer han sjunka enormt i mina ögon.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker det låter som Djurgården Hockeys ekonomi är riktigt mycket sämre än vad som tidigare tillkännagivits om man släpper Bäcklin.

Helt sjukt.
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Jag tycker det låter som Djurgården Hockeys ekonomi är riktigt mycket sämre än vad som tidigare tillkännagivits om man släpper Bäcklin.

Helt sjukt.
Din analys är korrekt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker det låter som Djurgården Hockeys ekonomi är riktigt mycket sämre än vad som tidigare tillkännagivits om man släpper Bäcklin.

Helt sjukt.
Din analys är korrekt.
Något specifikt du hört och syftar på?
Bild
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 753
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av emilin »

#87 skrev:
emilin skrev:Om nu fallet är att han har skrivit på för ajk, så anser jag inte att det är speciellt farligt, det är ju som crike skriver, sen har ju människan inte ens haft möjligheten att uppleva ett derby från båset.
Men vist vore det tråkigt om han försvann.
Det viktigaste är naturligtvis att Djurgården tackar av Bäcklin korrekt, så att han inte går bananas
på twitter :roll:
Folket är alltså mer ok med att vår tränare går från DIF till aik än att vår nya målvakt hade "likeat" ett par grupper på Facebook..

Intressant!
Jag fattar ditt inlägg, men personligen så ansåg jag att, den patetiska kritik som uppstod kring Johan Mattsson var bland det larvigaste jag läst på detta forum.
Låst