Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Äppelmos »

Metal Machine skrev:Ljung kanske inte tog det kliv som alla hade förväntat sig den här säsongen. Hans poängproduktion backade och han var inte den ledande spelaren som många hade hoppats att han skulle vara under grundserien. När kvalet kom var han dock, precis som föregående år, VSK:s bästa spelare. En spelare som höjer sig när det börjar hetta till? Det känns intressant hur som helst. Hoppas att ryktet stämmer!

När det gäller Honken måste jag bara lägga in en sak. Skillnaden mellan honom och Carlsson/Almtorp är att de två sistnämnda tog upp de två kvarvarande forwardsplatserna förra året, medan Honken är en av FEM signade forwards såhär långt. Med andra ord... chilla, det är långt kvar.
Sen så spelar vi i HA nu, inte Elitserien. Honken är ju inget bottennapp i HA...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Aldrig sett denne Ljungh spela, men spontant låter det ju i alla fall intressant. Hoppas dock han är tänkt som tredjecenter. Har kollat och i VIK verkar han inlett säsongen som andrecenter, men avslutat den som ytterforward i 3:e och 4:e-kedjan!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

jensa öhling skrev:Aldrig sett denne Ljungh spela, men spontant låter det ju i alla fall intressant. Hoppas dock han är tänkt som tredjecenter. Har kollat och i VIK verkar han inlett säsongen som andrecenter, men avslutat den som ytterforward i 3:e och 4:e-kedjan!
...för att sedan vara deras klart bäste spelare i kvalet. I rest my case.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, korrekt. Ser nu att han var tillbaka i andrakedjan till förkvalet, men då inte som center, utan som ytterforward.

Oavsett vad låter det svettigt om han är vår andrecenter, måste vara tänkt som tredje om han nu ens är tänkt som center.
Metal Machine

Varför inte helt sonika pröva honom som ytter? Om Otto skriver på skulle det nog kunna bli riktigt lyckosamt.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Johner verkar i alla fall vara den perfekta andracentern, då saknas bara en perfekt första. Otto? Ja tack. Kom igen nu Otto!
Metal Machine

Kentta skrev:Johner verkar i alla fall vara den perfekta andracentern, då saknas bara en perfekt första. Otto? Ja tack. Kom igen nu Otto!
Rent spontant känns Johner hetare än Otto, men det är ju bara jag...
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Metal Machine skrev:
Kentta skrev:Johner verkar i alla fall vara den perfekta andracentern, då saknas bara en perfekt första. Otto? Ja tack. Kom igen nu Otto!
Rent spontant känns Johner hetare än Otto, men det är ju bara jag...
Jag håller med dig på den punkten.

Det känns som att det börjar hända grejer nu, och som vanligt gnälls det. Visst att man kan stå med förra säsongens facit i hand vad gäller spelare, men det är en annan serie och folk förändras. Har inte den här säsongen bevisat det redan?
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Har precis hört via omvägar att Josh Soares agent i dagarna sägs ha ringt upp Challe för att meddela honom att Soares är högintresserad av att spela i Djurgården kommande säsong. En av huvudanledningarna till varför han vill till just DIF sägs bl.a. vara "längtan att få bo i en storstad" samt få chansen att återförenas med Dustin Johner igen, som var en av hans bästa polare under tiden de spelade tillsammans i Växjö.

Skall dock omgående sägas att "källan" är högst opålitlig, då jag sedan tidigare inte har haft några erfarenheter ALLS med personen i fråga. Den som lever får se... :wink:
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Datsyuk_13 skrev:Har precis hört via omvägar att Josh Soares agent i dagarna sägs ha ringt upp Challe för att meddela honom att Soares är högintresserad av att spela i Djurgården kommande säsong. En av huvudanledningarna till varför han vill till just DIF sägs bl.a. vara "längtan att få bo i en storstad" samt få chansen att återförenas med Dustin Johner igen, som var en av hans bästa polare under tiden de spelade tillsammans i Växjö.

Skall dock omgående sägas att "källan" är högst opålitlig, då jag sedan tidigare inte har haft några erfarenheter ALLS med personen i fråga. Den som lever får se... :wink:
Åh, helvete, vad man hoppas på att det där stämmer. Fy fan, vilket trevligt litet rykte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Jim Morrison skrev:
Datsyuk_13 skrev:Har precis hört via omvägar att Josh Soares agent i dagarna sägs ha ringt upp Challe för att meddela honom att Soares är högintresserad av att spela i Djurgården kommande säsong. En av huvudanledningarna till varför han vill till just DIF sägs bl.a. vara "längtan att få bo i en storstad" samt få chansen att återförenas med Dustin Johner igen, som var en av hans bästa polare under tiden de spelade tillsammans i Växjö.

Åh, helvete, vad man hoppas på att det där stämmer. Fy fan, vilket trevligt litet rykte.
Låter som rent jävla hittepå.
Staten

Inlägg av Staten »

Låter osannolikt, men här greppar vi efter halmstrån. Såååå...

vem spelar med Johner och Soares i förstafemman?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:Enligt hockeypappan verkar det också som Otto lägger av...
Det är inte bra, vi skulle behöva honom som 1/2-center. Vi kommer inte hitta någon i samma kvalité för ett billigt pris.

Snälla Otto, gör oss en tjänst - spela ett år till och ta oss upp till finrummet igen!
Det vore för i h-e ruttet om Otto avslutade 234 säsonger i DIF med att åka ur och inte ens ta chansen att reparera det, han skulle ångra sig i all evighet....!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Erik I skrev:
Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:Enligt hockeypappan verkar det också som Otto lägger av...
Det är inte bra, vi skulle behöva honom som 1/2-center. Vi kommer inte hitta någon i samma kvalité för ett billigt pris.

Snälla Otto, gör oss en tjänst - spela ett år till och ta oss upp till finrummet igen!
Det vore för i h-e ruttet om Otto avslutade 234 säsonger i DIF med att åka ur och inte ens ta chansen att reparera det, han skulle ångra sig i all evighet....!
Tror detsamma, och just därför jag tror han väljer en säsong till för att ge det ett ärligt försök.

Soares säger jag gärna Ja tack till. Tveksamt att det ens kommer upp på tapeten dock.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Bra artikel som tipsades om i Media-tråden. http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... t-jag.html

Han hade ju en riktigt bra förklaring till de senaste två säsongerna. Efter att ha läst den blev jag genast lite taggad på att se honom i DIF-tröjan igen!
Låst