DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

medu82 skrev:
20002001 skrev:Dags att sova för satan vad kul med Häcken away imorgon!

Vi har Kistas Kakakakaka! Kakakakakakaka!
Vem är Kistas kaka om man får fråga?
Philip Hellquist hehe...
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Philip Hellquist hehe...
Man blir alltid lika förvånad över att se han i laguttagningarna. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta för Djurgårdens sportsligt ansvariga att inse att han aldrig kommer att kunna platsa i ett allsvenskt lag vars ambitioner är högre än att åka ur.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Philip Hellquist hehe...
Man blir alltid lika förvånad över att se han i laguttagningarna. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta för Djurgårdens sportsligt ansvariga att inse att han aldrig kommer att kunna platsa i ett allsvenskt lag vars ambitioner är högre än att åka ur.
Han är väl inget mer än en truppspelare som man väntar på att kontraktet ska rinna ut på. Lånades ju ut ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Han är väl inget mer än en truppspelare som man väntar på att kontraktet ska rinna ut på. Lånades ju ut ifjol.
Givetvis satsar man främst på andra, men han får ändå hoppa in ibland när det finns hungriga talanger med potential. Tycker man prioriterar fel när man ens har med honom på bänken, eftersom han rimligtvis inte är något för Djurgården kommande säsonger.

Tycker bara att det borde gå att lösa på något sätt. Så svårt kan det inte vara att göra sig av med en spelare. Finns säkert ett dussin lag i superettan som gärna hade velat ha honom som inhoppare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Han är väl inget mer än en truppspelare som man väntar på att kontraktet ska rinna ut på. Lånades ju ut ifjol.
Givetvis satsar man främst på andra, men han får ändå hoppa in ibland när det finns hungriga talanger med potential. Tycker man prioriterar fel när man ens har med honom på bänken, eftersom han rimligtvis inte är något för Djurgården kommande säsonger.

Tycker bara att det borde gå att lösa på något sätt. Så svårt kan det inte vara att göra sig av med en spelare. Finns säkert ett dussin lag i superettan som gärna hade velat ha honom som inhoppare.
Det finns inga spelare som hamnar utanför truppen pga honom. Redan i dagsläget har vi med en eller två juniorer varje match som Pelle inte skulle komma på tanken att byta in.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi hyr ut Erton, då vill Prijovic lämna? Skärpning för fan.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:Riktig gnaget-karaktär på Prijovi?, otroligt lågt att grina ut i media över utebliven speltid.
Prestera först på träning, sedan i match.
Ta det i den ordningen tack

3 mål i en och samma match är inget du bygger en karriär på
Och nu är det helt slut mellan Prijo och Djurgården enligt AB. "Kommer aldrig mer dra på sig Djurgårdströjan" enligt hans agent.
Hade vi satt några klara lägen mot Häcken senast så hade vi haft toppkänning. Nu är det botten man kan förvänta sig.
Som jag sagt tidigare. Med hockey är det ofta matcher och tabellen avgörs på isen. I fotboll är det så sällan det spelas så att allt hinner avgöras mellan matcherna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Och Hellquist kommer förmodligen få starta varje match resten av säsongen.
Staten

Inlägg av Staten »

Det märks att vi tappat våra två bästa spelare. Amartey och Erton alltså.

Stenman måste väl vara beredd för spel snart?
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag vet inte om jag törs skriva något här medan matchen pågår för att inte dra på mig 00/01s vrede, men Gud vad typiskt det där första målet bakåt var. Kladdandet i eget straffområde är ju helt osannolikt.
Edit: Men Djurgårdsklacken är fantastisk!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Faltsetas berömda skott påminner starkt om Åbergs dito på hockeysektionen. Få har sett det, men ändå tjatar kommentatorerna sig blåa om det. Måste ha ett vansinnigt skott på träning för på match ser han ut som om han innehar ett träben.

Starkt Djurgårdsmentalitet att spara alla nyförvärv en säsong innan de får spela match. Nu är det Stenmans tur! På vilket sätt kan detta bli värre? In med honom för helvete, han kan spela med ögonbindel och ändå förstärka denna fruktansvärda backlinje. Arvidsson kan pensionera sig, och Vytas har inget att göra centralt. Nästa fundering jag har är hur fan vi kunde släppa Petter Gustafsson?

Sen, dags att pröva Nilsson i mål?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Jag vet inte om jag törs skriva något här medan matchen pågår för att inte dra på mig 00/01s vrede, men Gud vad typiskt det där första målet bakåt var. Kladdandet i eget straffområde är ju helt osannolikt.
Edit: Men Djurgårdsklacken är fantastisk!
Samma text. Byt "första" mot "andra" bara.
Staten

Inlägg av Staten »

Manijock skrev:
Sen, dags att pröva Nilsson i mål?
Jag vet inte alltså. 11 mot 1 defensivt är inte schyssta villkor direkt.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och försvaret lyckas med konststycket att vara ännu sämre idag.

Dags att börja hoppas på att BP & Co. där nere inte tar en enda poäng till. Ser värre ut än i början av 2013.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Är Prijovic sur för att han inte fick tillräckligt med speltid för att kunna visa upp sig till sommarfönstret? Och hans agent? Måste ju vara det. Samtidigt som DIF tänkte annorlunda och ville gömma honom lite för att ha en ersättare till Ertons oundvikliga flytt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar