Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

http://blogg.aftonbladet.se/5

Lutar åt NHL?? För Tjärna
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Han har ju alltid sagt "förhoppningsvis NHL", så inget är väl annorlunda?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tror knappast att Ros träffat Tjärna... en skär lögn. :)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Liksom, varför skulle Ros ens få hänga vid Stureplan? :wink:
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Andy skrev:
Stiff skrev:
spiik skrev:
Joas skrev:Då borde vi tacka nej till Marusak inte bra att få en ny spelare en bit in på säsongen som rör till det i truppen.

Bullshit!

Tjärnqvist får komma hit och spela även om det bara skulle bli en halvsäsong.
Nu spelade ju Marusak redan för oss förra säsongen så det kommer inte att innebära någon större omställning för gruppen när han kommer in. Och säkerligen inte om Tjärna heller bara skulle vara med en del utav säsongen. Tjärna känner killarna och klubben så anpassningstiden är minimal men generellt är det inte alls bra för grupper eller team att rucka på invanda mönster och på så sätt ändra rollerna under pågående arbete.

Givetvis finns det undantag som bekräftar regeln:
i en grupp som fungerar dåligt kan en ny medspelare självklart ha en positiv effekt.
Helt rätt, har man läst organisation så förstår man detta.

Alla har som sagt sina roller i laget/gruppen. Nu är Tjärna precis som skrivits, van vid träningsupplägg och känner till grababarna. Jag tror nog att det kan ge positiv effekt.

Tror dessutom det kan bli ett uppsving även på biljettförsäljningen
Jag håller inte med.

Gruppdynamiskaprocesser är knepiga saker. Ibland kan det till och med vara bra med en ny person som kommer in och vitaliserar en grupp redan efter att gruppen så att säga "satt sig".

Det viktiga är att varje grupp är unik, men att den utvecklas efter ett antal förutbestämda lagar. Som ledare kan man alltid, givet att man kan sin gruppteori, anpassa sitt förhållningssätt och sina insatser så att gruppen utvecklas på bästa sätt givet de rådande förutsättningarna.

Kort sagt - är Säcken och ledarna runt honom tillräckligt duktiga får man gruppen att utvecklas i en positiv riktning avsett om det kommer en en ny spelare mitt i eller inte.
En tanke i sammanhanget - hur många hockeylag i högsta serien lämnar FIRO-cirkels tillhörafas nuför tiden när omsättningen av spelare är så stor?
Det här är mycket intressant så jag kan inte släppa det helt även om det börjar bli lite off topic.

"Kort sagt - är Säcken och ledarna runt honom tillräckligt duktiga får man gruppen att utvecklas i en positiv riktning avsett om det kommer en en ny spelare mitt i eller inte."

Absolut, och det tror jag verkligen att dem är. Den kompetensen besitter de alla gånger. Problematiken ligger ju däremot inte i hur bra de är på att slussa in en ny spelare i gruppen och få honom att trivas snabbt, utan snarare hur vissa andra spelare kan uppfatta en sådan som gör anspråk på utrymme i gruppen. Det utrymmet måste tas av någon annan och om den spelaren inte lyckas hantera det på rätt sätt så uppstår snabbt spänningar. Den processen kan, helt omedvetet, gå riktigt snabbt och därför är det i regel inte värt priset att göra förändringar i gruppen om det inte är absolut nödvändigt.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:Ni som bor i Stockholm, ta ledigt från jobbet, ta med er så många polare som möjligt, höjj upp banderollerna "Vi älskar Tjärna!" Och så hurrar ni rejält när Tjärna åker in på isen, då kanske våra chanser ökar? :D 8) 8)
Förhoppningsvis! Men jag har känslan av att det inte blir så stor uppslutning... :? 8)
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Therocket1 skrev:Finns 2 heta namn ute på marknaden, båda är tjecker. Vi får se om någon av de blir aktuella. ;)

Villka är dessa 2 tjeckier ""therocket1""
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag vet inte vilka två tjeckier du pratar om, dock så vet jag om två lirare från Tjeckien.. :D (Sry, kunde inte låta bli!)

Jag kommer gå ut med deras namn om de inte blir aktuella för DIF.
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Jag satt jusst nu och flummade igenom ahl lite snabbt på eliteprospects.com
nu har jag bara gått på statistik har märrkt att det blir rabbalder ifall man inte medelar

Har sett 2 som jag inte har en aning om..dock har dom en hyffsad stattistik: det är
Jakub Klepis
http://eliteprospects.com/player.php?player=9609
Tomas Fleischmann
http://eliteprospects.com/player.php?player=9613

Men som sagt VET INGET OM DESSA 2 SPELARE MEN HOPPAS ATT NÅGN VET LITE OM DESSA 2 I ALLA FALL!!
kanske någn som passar för oss vad vet jag :wink:
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Båda står under kontrakt, så det är ingen av de det handlar om.
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Therocket1 skrev:Båda står under kontrakt, så det är ingen av de det handlar om.
Det syns inte på eliteprospects att dom har kontrakt... ELLER
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Eliteprospects brukar vara rätt sega på att uppdatera till ny säsong på AHL spelarna.
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Therocket1 skrev:Eliteprospects brukar vara rätt sega på att uppdatera till ny säsong på AHL spelarna.

har du någn källa ddå??
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ja, jag har en källa. Flera stycken sådana.

Dessutom, vart har jag sagt att de har kontrakt med den klubb de lirade i förra säsongen?
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Kan du inte länka källorna här som du hadde??? :wink:
Det har du inte sagt och jag har inte anklagat dig :P
Skriv svar