Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.

Nu har ju inte Janne någon direkt insyn i spelare osv men just ordet poänggörare får mig att drömma om klasslirare i form av Klasen / Möller och inte Tjärnqvist. Är det bara förhoppningar, månntro?
Det beror väl lite på hur man tolkar det, Tjärnqvist kom ju ändå fyra i interna poängligan och gjorde flest mål av alla. Så visst går det att tolka honom som en "poänggörare".
Ja, det stämmer ju iofs... men personligen ser jag inte Tjärnqvist som en poänggörare. Aja, det går nog att tolka lite vad man vill tolka i det där uttalandet om "poänggörare". Som alltid. ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Märkligt hur man - i en "välkommen till"-tråd går in och svinar som supporter. Jag vill få det här ur mig men inte skriva det i välkommen-tråden. Skäms för fan, att fortsätta häxjakten är snudd på lågfunktionellt. Sluta nu.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-05-02 10:54:41, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
Edin skrev:
-daniel- skrev:Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.

Nu har ju inte Janne någon direkt insyn i spelare osv men just ordet poänggörare får mig att drömma om klasslirare i form av Klasen / Möller och inte Tjärnqvist. Är det bara förhoppningar, månntro?
Det beror väl lite på hur man tolkar det, Tjärnqvist kom ju ändå fyra i interna poängligan och gjorde flest mål av alla. Så visst går det att tolka honom som en "poänggörare".
Ja, det stämmer ju iofs... men personligen ser jag inte Tjärnqvist som en poänggörare. Aja, det går nog att tolka lite vad man vill tolka i det där uttalandet om "poänggörare". Som alltid. ;)

Som Tjärna själv sa " det gäller att det studsar rätt och ha lite tur där framför kassen "
så egentligen är han väl ingen pålitlig målskytt och poänggörare.. men det känns jävligt bra att det ska in en poängspelare !!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lagbygget känns så satans svagt och intetsägande att jag saknar ord.

Finns inget positivt med att bara skriva 1 års kontrakt med en målvakt, om han skulle lyckas "lagom bra" ryker han till KHL eller Schweiz. Det enda positiva med korta kontrakt är om killen skulle tokfloppa, men det verkar ju ingen tro att han skall göra i alla fall.

Om vi nu hade som avsikt att satsa på en målvakt för bara en säsong hade det då inte varit värt att ha lite is i magen och sett om Mark hade funnits tillgänglig för en utlåning?

Det hade med största säkerhet blivit en billigare lösning och spelmässigt ungefär likvärdig.

Två spelare till in enbart... *suck* säger jag.

Det behövs absolut minimum 3 spelare till av hög klass fördelat på två backar och en forward. ( Egentligen behövs det två backar och två forwards av hög klass, men det inser även jag är omöjligt. )

Har sagt det förut och säger det igen; En skadad back och Lassen eller Deilert får spela.
Bartley, en chansning likt Lassen från Allsvenskan, räknas som en av topp 6 backarna.
Håller Claesson över en helt säsong som en topp 6 back?

Det är så mycket som måste slå in rätt för att försvaret inte helt skall falla ihop att jag inte begriper hur de ansvariga vågar chansa på detta sätt.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Märkligt hur man - i en "välkommen till"-tråd går in och svinar som supporter. Jag vill få det här ur mig men inte skriva det i välkommen-tråden. Skäms för fan, att fortsätta häxjakten är snudd på lågfunktionellt. Sluta nu.
word.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Magnutz skrev:Märkligt hur man - i en "välkommen till"-tråd går in och svinar som supporter. Jag vill få det här ur mig men inte skriva det i välkommen-tråden. Skäms för fan, att fortsätta häxjakten är snudd på lågfunktionellt. Sluta nu.
Därför att många ställer stora frågetecken kring hur de värvningsansvariga tänker just nu.

Det jag inte begriper är hur man kan komma på tanken att använda stor font och fetstil i ett helt inlägg, det om något är jävligt störande.

Det är en sak att markera ett särskilt viktigt ord i en text, men att göra det i ett helt meddelande står ut på ett ytterst obehagligt sätt och är inte alls estetiskt tilltalande.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: Det är så mycket som måste slå in rätt för att försvaret inte helt skall falla ihop att jag inte begriper hur de ansvariga vågar chansa på detta sätt.
Hm, hur mycket bättre såg det ut inför den här säsongen? Om vi nu ponerar att D.Tjärnqvist kommer tillbaka så har vi en starkare backuppsättning än förra säsongen. Jag skulle hemskt gärna vilja ha in två backar också, men jag tycker du överdriver något kopiöst...
Joas

Inlägg av Joas »

Välkommen hem Wesslau!!

Ignorera allt skit som folk hasplar ur sig i sin besvikelse och visa att de har fel.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Får vi in D.Tjärnkvist och Klasen tycker jag det ser bra ut. Backsidan är starkare än förra säsongen!
Forwardsidan på pappret kanske inte är lika bra, men det är en bra blanding mellan unga och äldre!
Den mixen brukar bli bra!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Backsidans topp om alla finns tillgängliga och om Tjärnqvist ansluter kan möjligen vara något skarpare jämfört med förra sösongen.

Men då hade vi Falk som kunde gå in och täcka upp vid första skada utan att göra bort sig.

Den back-upen finns inte idag.

Hela resonemanget förutsätter också att en spelare som bara lirat i Allsvenskan skall gå in och färga i Elitserien. Att faktum som inte direkt infriades med Lassen som alla inför förra säsongen tyckte var en kanonvärvning. ( Alla utom undertecknad då. )
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Instämmer med Kall-El. Forwards som är osäkra kort kan man värva från Allsvenskan. Backar bör man inte chansa med. DIF verkar resonera helt tvärtom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Backsidans topp om alla finns tillgängliga och om Tjärnqvist ansluter kan möjligen vara något skarpare jämfört med förra sösongen.

Men då hade vi Falk som kunde gå in och täcka upp vid första skada utan att göra bort sig.

Den back-upen finns inte idag.

Hela resonemanget förutsätter också att en spelare som bara lirat i Allsvenskan skall gå in och färga i Elitserien. Att faktum som inte direkt infriades med Lassen som alla inför förra säsongen tyckte var en kanonvärvning. ( Alla utom undertecknad då. )
Jag ger dig resonemanget om Falk, det är faktiskt en nackdel i årets trupp. Men jag tror att lagledningen är helt beredda på att ge Philip Holm chansen om någon av de etablerade spelarna går sönder.

Du verkar däremot haka upp dig på Hockeyallsvenskan och värvningar därifrån; nu är inte Bartley en spelare som harvat runt där i 20 säsonger utan att komma någon vart. Jag är dock också långt ifrån övertygad om att han kommer vara en spetsvärvning sett över hela banan, men jag tror däremot att han kommer infria förväntningarna som en bra PP-back. Något som DIF verkligen saknade förra säsongen. Se bara till att matcha honom med en defensiv dito så tror jag det kan fungera. Men vi får helt enkelt se vad DIF bestämmer sig att göra. Kanske blir 2 backar?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Kall-El skrev: Hela resonemanget förutsätter också att en spelare som bara lirat i Allsvenskan skall gå in och färga i Elitserien. Att faktum som inte direkt infriades med Lassen som alla inför förra säsongen tyckte var en kanonvärvning. ( Alla utom undertecknad då. )
Det var så alltså? Ja, jag har då ingen anledning att misstro dig.
Exakt så måste det varit.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF har nu hunnit med att dissa Linkan och Tellan på kort tid. Vilka är nästa män för rakning?

Nicklas Kronwall? Dogge Murray? Robert Nilsson? Dan Boyle?

Tjao, varför inte. "passar inte in i lagbygget" brukar det ju heta.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:DIF har nu hunnit med att dissa Linkan och Tellan på kort tid. Vilka är nästa män för rakning?

Nicklas Kronwall? Dogge Murray? Robert Nilsson? Dan Boyle?

Tjao, varför inte. "passar inte in i lagbygget" brukar det ju heta.
Antagligen. Har hört att Dan Boyle är villig att skriva 1-års kontrakt där han betalar för att spela i DIF, så mycket Djurgårdare är han. Och ändå står Järlan och pissar på honom och står beredd att värva in Erik Ryman istället.

Helt sjukt!
Låst