Jim Morrison skrev: ↑2025-11-03 14:03:16
Finland verkar vara en liga man kan fynda i om vi letar spelare. Luleå är på Ben Tardif och en överenskommelse verkar ligga relativt nära där.
Vet att Marcus Davidsson nämnts tidigare men jag vet inte om han är en klar uppgradering i dagsläget utan där vill man (jag) ha in något bättre även om Marcus faktiskt trendar mot 50 poäng den här säsongen. Skönt för honom att äntligen ha fått lite kontinuitet och ett genombrott på seniornivå.
Blir väl inte chockad om han centrar vår tredjekedja nästa säsong, eventuellt tillsammans med brorsan.
Ändå en chansning som heter duga att värva spets från Liiga, långt ifrån garanti för poäng bara för att man producerar där. Kosta satan lär det göra också. Risk att vi slänger pengar på bredd som vi redan har mycket av.
Växjö tar in Erik Andersson från Danmark, säger väl något om läget på marknaden för centrar.
Tror det blir eventuellt HA-lån under JVM men inte mer. Dock inte fy skam ifall vi kan lägga insamlingen på att lösa en andramålvakt.
Osten östlund skrev: ↑2025-11-03 11:45:53
"Modo har haft Blixt på bordet"
/Madhawk
Han var ju en gigant i slutspelet ifjol. Ser bara en anledning varför han bänkas och det är att man varit "tvungna" att testa och ge Pulli chansen.
Det jag varit mer fundersam över är varför man spelat Berg före, kan vara att han är rightare.
I mina ögon är Blixt bättre än båda och innan januari är över tror jag Kimby hamnat rätt med backsidan.
Men fortsätter man dissa Blixt hoppas jag han drar till Löven och blir slutspelsgigant igen (hellre att de går upp än gnaget eller Modo).
Han är på tok för bra för att nöta bänk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Osten östlund skrev: ↑2025-11-03 11:45:53
"Modo har haft Blixt på bordet"
/Madhawk
Han var ju en gigant i slutspelet ifjol. Ser bara en anledning varför han bänkas och det är att man varit "tvungna" att testa och ge Pulli chansen.
Det jag varit mer fundersam över är varför man spelat Berg före, kan vara att han är rightare.
I mina ögon är Blixt bättre än båda och innan januari är över tror jag Kimby hamnat rätt med backsidan.
Men fortsätter man dissa Blixt hoppas jag han drar till Löven och blir slutspelsgigant igen (hellre att de går upp än gnaget eller Modo).
Han är på tok för bra för att nöta bänk.
Det är mer och mer bänk för Pulli så jag gissar att han hamnar i Finland om vi inte åker på massa skador. Projektet att göra honom till spelande back har ju inte funkat.
Blixt har gjort det bra varje match utifrån det han ska göra. Håller med att han förtjänar att lira.
Om Due-Boje, som är gammal målvakt, och har god scoutingkänsla får uppdraget att leta efter en målvakt så känner jag mig trygg. Låt han och Wikegård lösa det utan inblandning av Micce Mus, så kommer det bli bra. Ser det som ett sundhetstecken att vi valde bort chansningarna Mantas och Gunnarsson och siktar på något intressantare. I hockeynews sillysändning så berättade de att Wikegård var på målvaktsjakt och hört sig för. Det händer säkert betydligt mer i kulisserna än vad vi tror.
Känns som Marmenlind allt mer seglar upp som den givna lösningen för att ta 2:a spaden. Har ju för fan även Kimbys brorsa som agent. Alla stjärnor står rätt som man säger...
Rigge56 skrev: ↑2025-11-03 15:55:11
Känns som Marmenlind allt mer seglar upp som den givna lösningen för att ta 2:a spaden. Har ju för fan även Kimbys brorsa som agent. Alla stjärnor står rätt som man säger...
Tror det blir väldigt svårt att få tag i någon bättre målvakt än Marmenlind just nu.
Även lirat hos oss en gång i tiden, som sagt det givna och bästa valet könns det som
Måste bara övertala Malmö att släppa honom, och så klart ska han vilja spela hos oss. En bra deal för oss sen om det är det för Daniel och Malmö är ju en annan sak.
.........Hugo åker till Nybro, får lugn o ro. För min del kan Micce hänga med, nöta på detaljer på vischan.
Även lirat hos oss en gång i tiden, som sagt det givna och bästa valet könns det som
Måste bara övertala Malmö att släppa honom, och så klart ska han vilja spela hos oss. En bra deal för oss sen om det är det för Daniel och Malmö är ju en annan sak.
Enligt Madhawk, så är han 3:e valet nu. Samt behöver väll Malmö med förstärka ( behöver pengar )?
Tror det blir väldigt svårt att få tag i någon bättre målvakt än Marmenlind just nu.
Såklart bättre än Hugo. Men faaaan.... Är det så tunnt på målvakter? Hoppas vi kan lösa en något bättre Målvakt .
Kämpa
Såklart bättre än Hugo. Men faaaan.... Är det så tunnt på målvakter? Hoppas vi kan lösa en något bättre Målvakt .
Kämpa
Det ska vara en målvakt som accepterar att vara dundercementerad som 2a också.
Riktigt bra målvakter som accepterar att spela 5-10 matcher växer antagligen inte på träd.
Se och lär Kimby., 23:00 in i videon...
Tänk om man kunde få.den här tydligheten och ärligheten i intervjuer...
Riktigt tunga brillor dessutom.
Tycker målvaktsfrågan några sekunder innan är mycket mer intressant, där man rakt av säger att man litar mer på Tommy Söderström som målvakt och känner att man kan släppa mer.
Ja vet. Våga inte skriva det.. Men det Thomas Eriksson säger från 22:30 är jävligt roligt. Tänk er Kruger resonerade så idag om HH..
Man kunde helt klart skämta mer förr, och folk var inte så förbannat lättkränkta heller
Senast redigerad av SkallePer den 2025-11-03 17:11:11, redigerad totalt 1 gånger.