android skrev:Ölvestad - X - X
X - Johner - X
Hank - Fimpen - X
X - Holmqvist - X
X
X - X
X - Lennhammer
X - X
X
X
Reideborn
In med en vass förstacenter nu så är centeruppsättningen riktigt hygglig på allsvensk nivå.
Otto då? Ser du honom som ett alternativ på platsen som förstecenter...
Otto har inte skrivit på för DIF.
Det vet jag väl. Kommenterade bara din sista mening och undrade om du ser Otto som en "vass förstacenter". Även om man drömmer om Engqvist antar jag att Otto/Johner får ses som fullt acceptabelt i Allsvenskan.
Finns inte en chans att Reideborn blir förstamålis. Då kan vi lika gärna lägga lappen som det står "Elitserien" på i en tombola, snurra och dra en lapp. Är det något som är viktigt i KS är det en stabil målis.
Det skulle mycket väl kunna bli ett riktigt, riktigt bra lag med de spelare som presenterats hittills. Visst, MH har skadehistorik, men alla spelare riskerar att skada sig under säsong. Till och med tacklingsovillige DT råkade ju ut för en ordentlig kyss i pannan i vintras.
Det som är frustrerande är att vi som sagt inte sett någon spets. Om de spelare som hittills presenterats hoppar upp en nivå i kedja (ex. 3:e -> 2:a-kedjan) jämfört med vad alla hoppas på här, då blir vi ett mediokert lag. Man jag hyser fortfarande viss tilltro att vi värvar spets. Åtminstone sätter jag stort hopp till att DIF kan komma överens med både Linkan och Tellan.
nevyn skrev:Finns inte en chans att Reideborn blir förstamålis. Då kan vi lika gärna lägga lappen som det står "Elitserien" på i en tombola, snurra och dra en lapp. Är det något som är viktigt i KS är det en stabil målis.
Det skulle mycket väl kunna bli ett riktigt, riktigt bra lag med de spelare som presenterats hittills. Visst, MH har skadehistorik, men alla spelare riskerar att skada sig under säsong. Till och med tacklingsovillige DT råkade ju ut för en ordentlig kyss i pannan i vintras.
Det som är frustrerande är att vi som sagt inte sett någon spets. Om de spelare som hittills presenterats hoppar upp en nivå i kedja (ex. 3:e -> 2:a-kedjan) jämfört med vad alla hoppas på här, då blir vi ett mediokert lag. Man jag hyser fortfarande viss tilltro att vi värvar spets. Åtminstone sätter jag stort hopp till att DIF kan komma överens med både Linkan och Tellan.
?
Daniel Tjärnqvist har varit extremt skadedrabbad/benägen under sin karriär, så jag förstår inte varför du använder honom som exempel?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detta är en spelare jag VÄLDIGT GÄRNA hade velat se i DIF. Synd.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Jim Morrison skrev:
?
Daniel Tjärnqvist har varit extremt skadedrabbad/benägen under sin karriär, så jag förstår inte varför du använder honom som exempel?
Jag bara tog ett ur luften. Ta Kempe med handen då... Poängen är att alla spelare riskerar att bli skadade.
jensa85 skrev:Om Holmqvist får vara skadefri och får en bra sommarträning att bygga upp sig på så kommer det visa sig vara en oerhört nyttig värvning. Perfekt som tredje/fjärdecenter. Jobbar alltid hårt och kan även göra en del poäng tror jag, särskilt på allsvensk nivå. Han är antagligen väldigt billig dessutom.
Såååå. Hur fan kan vissa dumma jävlar här inne klaga över att få en rutinerad spelare med Djurgårdshjärta till en billig peng som finner sig i att ta en roll som fjärdecenter om han nu blir tilldelad en sådan?
Även om vi givetvis måste ha in nytt och fräscht så MÅSTE man ha rutin och hjärta i ett lag. Honken har verkligen båda dessa egenskaper. Han är ingen häftig spelare att titta på kanske, men om bara ryggen tillåter kommer han göra ett väldigt bra jobb för en väldigt billig peng. Tro mig. Lägg därtill en grym revanschlusta och en oerhörd vilja att spela upp laget i hans hjärta till finrummet igen så är det iaf för mig sinnessjukt att vissa kan spy ur sig så mycket skit över denna värvningen.
Okej om Challe hade sagt något i stil med att Micke skulle vara utpräglad förstacenter och nyckelroll i PP. Men nu är inte fallet så riktigt.
Det kommer komma "nytt" till laget också, ni behöver inte vara oroliga. Det är väl sisådär 15-18 spelare till som ska in så sitt lugnt i båten och sluta lipa för fan.
Jim Morrison skrev:
?
Jag bara tog ett ur luften. Ta Kempe med handen då... Poängen är att alla spelare riskerar att bli skadade.
Visst, men spelare som Michael Holmqvist och Daniel Tjärnqvist löper ÄNNU större risk att gå sönder. Så är det med människor, alla kroppar är olika. Speciellt när spelare har problem med ryggen, som Holmqvist har. Då krävs det ingen tackling för att den ska börja krångla igen. Oftast är det kroniskt. Samma med hjärnskakningar, har du fått en så får du oftast flera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Micke Holmqvist känns väldigt osexig som värvning. Det känns som att vi åkte ur delvis för att vi saknade spets. Hoppas innerligt att läxan är lärd och någon mer målfarlig presenteras snart.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Jim Morrison skrev:
Visst, men spelare som Michael Holmqvist och Daniel Tjärnqvist löper ÄNNU större risk att gå sönder. Så är det med människor, alla kroppar är olika. Speciellt när spelare har problem med ryggen, som Holmqvist har. Då krävs det ingen tackling för att den ska börja krångla igen. Oftast är det kroniskt. Samma med hjärnskakningar, har du fått en så får du oftast flera.
Han visade i alla fall bra inställning i intervjun: "Jag ska jobba upp kroppen under sommaren så jag slipper skador i fortsättningen...". Verkar trött på att vara skadad och är säkert sugen på att spela.
Tro nu inte att jag ser honom som en kanonvärvning. Bara han blir placerad i kedja 3-4 så är jag nöjd.
Jim Morrison skrev:
Han visade i alla fall bra inställning i intervjun: "Jag ska jobba upp kroppen under sommaren så jag slipper skador i fortsättningen...". Verkar trött på att vara skadad och är säkert sugen på att spela.
Tro nu inte att jag ser honom som en kanonvärvning. Bara han blir placerad i kedja 3-4 så är jag nöjd.
Han kan vara hur trött som helst på skador, det är fortfarande inte han som bestämmer...
Holmqvist är en lat primadonna utan den rätta gnistan. Det visade han under sin förra sejour i DIF. Sedan dess har han gjort två svaga säsonger i LHC och dessutom fått stora ryggproblem.
Han är ingen bra fjärdecenter, då han är en direkt svag tekare.
De senaste åren har han gjort sig känd för att ha sämst plus/minus i Elitserien (2 av de 4 senaste säsongerna) varit skadad, samt dragit på sig dumma onödiga utvisningar.
Micke är djurgårdare och säkert en jätteschysst kille, men det är just den här typen av värvningar jag är direkt allergisk mot. Han tas in ENDAST för att han spelat i DIF förut. Allt annat talar emot honom.
Vi behöver hungriga spelare som ser det som en dröm att spela för DIF i allsvenskan. Inte killar som Holmqvist som är i total utförsbacke, har lirat i NHL och kommer hit bara för att ha något att göra under ett år. Om han inte var motiverad senast i DIF (såg inte ut så), hur tror ni han kommer vara i allsvenskan?
Vill han ens gå upp? Gör vi det är ju han den förste som ryker.
Vill vara positiv och är kanske väl orättvis mot Honken, men dagens värvning visar att DIF inte lärt sig nåt. Det kommer bli en lång lång tid i Allsvenskan.
Berra skrev:Micke Holmqvist känns väldigt osexig som värvning. Det känns som att vi åkte ur delvis för att vi saknade spets. Hoppas innerligt att läxan är lärd och någon mer målfarlig presenteras snart.
Om jag säger så här:
Jag är nöjd med värvningen av Holmqvist. Om tanken är att han enbart ska vara femte- eller sjättecenter(!) i laget. Annars tar det verkligen priset som århundradets kalkonvärvning...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-24 17:36:00, redigerad totalt 2 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Jag tror den sista Icke-EU platsen kommer gå till en spelare som Kyle. Någon transatlantisk PP-back. Sedan tror jag inte det blir just Kyle men tror samtidigt inte att han skulle vara helt avskriven.
Jimmy Peterson ? @petersonjimmy
Återstår en del jobb för kvällen innan det blir en tur i löpspåret. Men inga fler spelare klara än. Kommer bli en bra vecka dock.