Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIF SJÖSTADEN
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Jag är en av dom som vill ha Tellan,det vill jag fortfarande...
Men om Gustaf kommer så ställer jag mig 110% bakom honom,som alla borde!

MEN det som gör mig vansinnig är ledningens nonchalans eller arrogans kring Linkan förra året och Tellan i år,förklara bara varför,är det ekonomiska,personliga,ålder eller vad är problemet.
Att redovisa sina skäl är inte samma sak som att stå till svars.
Det är trots allt många som vill ha Tellan som köper årskort,souvenirer åker på bortamatcher och brinner för DIF.

Lite öppenhet tack!!!

Med det sagt,Jag älskar Djurgårn inte enskilda spelare
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF SJÖSTADEN skrev:Jag är en av dom som vill ha Tellan,det vill jag fortfarande...

MEN det som gör mig vansinnig är ledningens nonchalans eller arrogans kring Linkan förra året och Tellan i år,förklara bara varför,är det ekonomiska,personliga,ålder eller vad är problemet.
Det är trots allt många som vill ha Tellan som köper årskort,souvenirer åker på bortamatcher och brinner för DIF.

Lite öppenhet tack!!!

Till alla er som vill ha svar på varför Föreningen tvekar gällande/ignorerar äldre fd DIF-stjärnor: maila till berörda personer inom DIF och fråga. De lär väl inte logga in här och berätta hur det ligger till och de kanske inte ens svarar på eventuella emails men chansen är större att de svarar på ett mail, tror jag.

Kanske målvaktstränaren inte vill arbeta med en old-school-målvakt som står upp för mycket? Kanske läkarteamet vet att Tellans knän inte står pall för mer än max en säsong? Eller att Tellans knän inte pallar den nya spelstilen, där målvakten ska ner på täcka isen mycket tidigare och därmed också belasta knäna mycket mer?!

Rent rutinmässigt är Tellan rena drömmen att värva hem men rent utövningsmässigt är jag tveksam. Men, som skrivet, maila de som vet och fråga. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Tellqvist (Wesslau inom parantes):

Matcher i nationel högsta liga
Elitserien 79 matcher (77)
Finska högsta ligan 26 matcher (0)
KHL 31 matcher (0)

TOTALT 136 (77)

NHL matcher
NHL 114 matcher (0)

Landskamper
Tre kronor 31 landskamper (0)
Meriter OS guld, VM-silver, VM-brons (inga)

Där har du den verkliga statistiken....

Jag vidhåller fortfarande att Wesslau är en bra målvakt och att han är välkommen till DIF. Jag vidhåller också att Tellqvist vilken dag som helst är att föredra framför Wesslau och att Tellqvist på alla punkter överträffar Wesslau.

Med detta sagt behöver man inte ens dra upp att Tellqvist är urdjurgårdare och Wesslau ur AIKare eller att Tellqvist skulle kunna bli den stabila, trygga långsiktiga lösning vi så väl behöver mellan stolparna i DIF.

Nu verkar det ju dessutom som att Tellqvist varken kräver någon astronomisk lön eller har krävt långtidskontrakt....
Med den logiken är alltså Tellan att föredra framför t.ex. Michal Neuvirth ?
Nej - självklart inte!

Michal Neuvirth är en av världes bästa och mest lovande målvakter.

Jämförelsen gälde vem som var mest meriterad och mest erfaren av Wesslau och Tellqvist.

Däremot har jag svårt att se poängen i att som du gör indirekt likställa Wesslau med Michal Neuvirth. Tycker du överhuvudtaget att det är relevant att dra upp honom i en jämförelse mellan Wesslau och Tellqvist? Känns lagom seriöst.... Eller tror du på allvar att Michal Neuvirth utvecklingskurva i Capitals överhuvudtaget har något gemensamt Wesslaus dito i Springfield Falcons? Känns det som att Neuvirth och Wasslau har något gemensamt när det gäller framtidsutsikter?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Andy skrev:
Tellqvist (Wesslau inom parantes):

Matcher i nationel högsta liga
Elitserien 79 matcher (77)
Finska högsta ligan 26 matcher (0)
KHL 31 matcher (0)

TOTALT 136 (77)

NHL matcher
NHL 114 matcher (0)

Landskamper
Tre kronor 31 landskamper (0)
Meriter OS guld, VM-silver, VM-brons (inga)

Där har du den verkliga statistiken....

Jag vidhåller fortfarande att Wesslau är en bra målvakt och att han är välkommen till DIF. Jag vidhåller också att Tellqvist vilken dag som helst är att föredra framför Wesslau och att Tellqvist på alla punkter överträffar Wesslau.

Med detta sagt behöver man inte ens dra upp att Tellqvist är urdjurgårdare och Wesslau ur AIKare eller att Tellqvist skulle kunna bli den stabila, trygga långsiktiga lösning vi så väl behöver mellan stolparna i DIF.

Nu verkar det ju dessutom som att Tellqvist varken kräver någon astronomisk lön eller har krävt långtidskontrakt....
Med den logiken är alltså Tellan att föredra framför t.ex. Michal Neuvirth ?
Nej - självklart inte!

Michal Neuvirth är en av världes bästa och mest lovande målvakter.

Jämförelsen gälde vem som var mest meriterad och mest erfaren av Wesslau och Tellqvist.

Däremot har jag svårt att se poängen i att som du gör indirekt likställa Wesslau med Michal Neuvirth. Tycker du överhuvudtaget att det är relevant att dra upp honom i en jämförelse mellan Wesslau och Tellqvist? Känns lagom seriöst.... Eller tror du på allvar att Michal Neuvirth utvecklingskurva i Capitals överhuvudtaget har något gemensamt Wesslaus dito i Springfield Falcons? Känns det som att Neuvirth och Wasslau har något gemensamt när det gäller framtidsutsikter?
Haha när har jag likställt Wesslau med någon överhuvudtaget? Jag hade ingen underliggande åsikt i det jag skrev utan tyckte bara att jämförelsen med tidigare OS guld etc. kanske ändå hör till det förflutna. Jag förespråkar Tellan före Wesslau, men jämför man två målvakter tycker jag det ska baseras på aktuella meriter (även där vinner Tellan i mitt tycke). Sluta tramsa dig om att jag likställt Wesslau med Neuvrith det är ganska långsökt att dra en sådan slutsats av mitt inlägg.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det är en sak att föredrar Tellan (det gör jag också) men det här sågandet av Wesslau är skamligt. Killen tog oss nästan till ett guld för två år sen och har visat stort hjärta för klubben. Till skillnad från Daniel Larsson spelade han mycket snyggt när han lämnade. Lägg ner nu för fan och stötta Wesslau!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

jensa öhling skrev:Det är en sak att föredrar Tellan (det gör jag också) men det här sågandet av Wesslau är skamligt. Killen tog oss nästan till ett guld för två år sen och har visat stort hjärta för klubben. Till skillnad från Daniel Larsson spelade han mycket snyggt när han lämnade. Lägg ner nu för fan och stötta Wesslau!
Jag uppfattar ändå att en majoritet av oss som vill ha Tellan också säger att Wesslau är välkommen och att han är en bra målvakt. Poängen är bara den att vi väljer Tellan om det är alternativet till Wesslau. Vi gör det valet på så uppenbara grunder som hans känsla för klubben, hans fantastiska meriter, att han kan bli en långsiktig lösning och att han i nuläget helt enkelt är den bästa av de målvakter som finns på marknaden och som är rimliga att kunna locka till Djurgårde.

Är lite tråkigt om vi skapar en konflikt som inte finns.

Personligen kan jag inte förstå hur någon seriöst kan vilja välja bort en Tellqvist som inget annat vill än att komma hem. Det betyder inte att Wesslau inte är välkommen om det inte finns bättre alternativ eller att jag tycker att han trots sin bristande rutin, svaga klubbkänsla och minst sagt svajiga målvaktsspel över åren är en dålig målvakt med elitseriemått mätt... Tvärt om han är helt ok.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF SJÖSTADEN skrev:Jag är en av dom som vill ha Tellan,det vill jag fortfarande...

Lite öppenhet tack!!!

Verkar lovande, räcker med att några till resonerar som du gör.
Då kommer det bli ett helvete för motståndarna att försöka få in pucken i mål....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Då kan vi lägga ner diskussionen om Wesslau - Tellqvist då med att konstatera att vi inte alltid begriper hur klubbledningen tänker, men att de säkert vet vad de håller på med. Skall bli intressant att veta hur man resonerat och vad det var som fick ledningen av avböja Tellans vädjan om att få komma hem...

Välkommen Wesslau
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

då var det klar med wesslau igen och på 1 år, bara hälsa han välkommen igen och hoppas att det blir bra!! ville ha Tellan :/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Lite öppenhet tack!!!

Verkar lovande, räcker med att några till resonerar som du gör.
Då kommer det bli ett helvete för motståndarna att försöka få in pucken i mål....
Haha...........
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Andy skrev:Då kan vi lägga ner diskussionen om Wesslau - Tellqvist då med att konstatera att vi inte alltid begriper hur klubbledningen tänker, men att de säkert vet vad de håller på med. Skall bli intressant att veta hur man resonerat och vad det var som fick ledningen av avböja Tellans vädjan om att få komma hem...

Välkommen Wesslau
Yes, synd att det föll på Wesslan dock, men vi får hoppas att han håller en hög lägstanivå hela säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:Då kan vi lägga ner diskussionen om Wesslau - Tellqvist då med att konstatera att vi inte alltid begriper hur klubbledningen tänker, men att de säkert vet vad de håller på med. Skall bli intressant att veta hur man resonerat och vad det var som fick ledningen av avböja Tellans vädjan om att få komma hem...

Välkommen Wesslau
Du kanske inte begriper, men det finns fler än dig. Vädjan att komma hem...låter som nån jävla välgörenhet DIF sysslar med.

Men nu är det dags att droppa det här och gå vidare med våra liv.
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Vesslan är klar, 1 års kontrakt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.

Nu har ju inte Janne någon direkt insyn i spelare osv men just ordet poänggörare får mig att drömma om klasslirare i form av Klasen / Möller och inte Tjärnqvist. Är det bara förhoppningar, månntro?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.

Nu har ju inte Janne någon direkt insyn i spelare osv men just ordet poänggörare får mig att drömma om klasslirare i form av Klasen / Möller och inte Tjärnqvist. Är det bara förhoppningar, månntro?
Det beror väl lite på hur man tolkar det, Tjärnqvist kom ju ändå fyra i interna poängligan och gjorde flest mål av alla. Så visst går det att tolka honom som en "poänggörare".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst