Åttondelsfinal 1 25/26 Djurgårdens IF - Malmö 17/3
Hade blivit lika arg som Kollar om vi hade åkt på det där målet i röven, men men det jämnar ut sig i längden.
Förstår att Kollar tappar det. Men blir mest provocerad över Kollars obesvarade påstående om att man inte som bortalag kan få PP på Hovet. Varför svarar inte Almen på det? Han som annars är så jävla påläst om all möjlig meningslös skit. Han kan väl bara förklara att det är ren och skär lögn. Vi är en av de som spelar mest BP av alla...
Ger dåligt med klick.Manijock skrev: ↑2026-03-17 22:14:57 Förstår att Kollar tappar det. Men blir mest provocerad över Kollars obesvarade påstående om att man inte som bortalag kan få PP på Hovet. Varför svarar inte Almen på det? Han som annars är så jävla påläst om all möjlig meningslös skit. Han kan väl bara förklara att det är ren och skär lögn. Vi är en av de som spelar mest BP av alla...
Hade målet varit mot oss hade det väl låtit att ”Marmenlind är passiv så han får skylla sig själv”
Klart och tydligt förklarat av domaren vilket bör lägga alla andra tolkningar åt sidan.
- Remy Lebeau
Kollar ser smått drogpåverkad ut.
Intressant att det alltid ifrågasätts när det gynnar oss, men aldrig när vi drabbas…
Intressant att det alltid ifrågasätts när det gynnar oss, men aldrig när vi drabbas…
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Där har du ett relevant samtalsämne. Klart som fan man tappar det om man torskar på grund av det där målet, bara att släppa. Det andra är dock värt att diskutera.Manijock skrev: ↑2026-03-17 22:14:57 Förstår att Kollar tappar det. Men blir mest provocerad över Kollars obesvarade påstående om att man inte som bortalag kan få PP på Hovet. Varför svarar inte Almen på det? Han som annars är så jävla påläst om all möjlig meningslös skit. Han kan väl bara förklara att det är ren och skär lögn. Vi är en av de som spelar mest BP av alla...
Skönt! Regeln är konstig men domaren som man får kalla sakkunnig, har granskat bevisen och gjort sin bedömning. Så precis som i vilket rättssamhälle som helst så får man rätta sig efter beslutet. Mif kan ju överklaga om dom vill
Almen är inte domare och därmed inte sakkunnig. Men har rätt till sin åsikt. Fan va det lät bra vet inte ens om jag tror på det själv. 
Du ska nog inte hänga upp dig på delen jag citerade. Det finns en hel casebook också som jag inte orkade titta i.Janzoo skrev: ↑2026-03-17 22:14:02Jo jag hör också, och han har ju fel sett till hur regeln är skriven. Men det är ju samma i hur man som offer behöver förstärka i alla situationer ute på banan nu för tiden. Att inte störa på något sätt är extremt tydligt och inte upp för tolkning, när en spelare står halvvägs in i målgården och målvakten lyckas ta sig ut så mycket att kontakt sker med spelaren i målgården. Stor skillnad från mål där spelare står och skymmer i målgården där målvakten vid skottillfället är helt stillaståendekh31d4r skrev: ↑2026-03-17 22:08:08Domaren sa precis samma sak som jag ovan, men du kanske kan reglerna bättreJanzoo skrev: ↑2026-03-17 22:05:51Regeln är rätt tydlig och kan inte tolkas att målisen behöver anstränga sig för att den ska beivras. "Spelaren stör inte målvaktens förmåga att försvara målet på något sätt". Målvakten går ut så pass mycket att det blir fysisk kontakt och förhindras från att gå ut helt och göra sig stor för att ta skottet. Solklart ej mål enligt regeln![]()
![]()
Med Djurgårdsmössan på
Klart som fn det är mål alla i miffen tryckte ju in han i målgården.
Med en mera objektiv syn så kan jag tycka att det borde inte varit mål, tokig hade man varit om miffen avgjort på det sättet och forumet hade exploderat
Klart som fn det är mål alla i miffen tryckte ju in han i målgården.
Med en mera objektiv syn så kan jag tycka att det borde inte varit mål, tokig hade man varit om miffen avgjort på det sättet och forumet hade exploderat
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Oroväckande att Hudon, Josefson och Krüger uppenbart spelar skadade. Säkert fler än så.
Eklund, Viggo och Frondell bäst på plan ikväll.
Mot kvartsfinal!
Eklund, Viggo och Frondell bäst på plan ikväll.
Mot kvartsfinal!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Remy Lebeau skrev: ↑2026-03-17 22:17:01 Kollar ser smått drogpåverkad ut.
Spela fult
Tycker ändå målvakt Blomgrens reaktion är rätt talande, inte en tillstymmelse till att klaga på domarn. Hade han känt sig hindrad hade han börjat vifta direkt.
- Lee Harvey Oswald
Lite så, var säker på att det skulle dömas bort.
Fin vändning ändå, Kidsen bär fram detta DIF
Den svåraste vinsten är kvar, ge faan i att fira nåt nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
sirwilliam
-
Knickedick