Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Difjs
Inlägg: 242
Blev medlem: 2018-06-08

Säsongen 2024/25

Inlägg av Difjs »

Vikas skrev: 2024-10-02 20:43:11
Mattias_87 skrev: 2024-10-02 20:39:45 Vi får ändå tänka på att detta Djurgården inte är ett grundserielag utan ett slutspelslag. Jag tror Löven är tvärtom. Vi kommer förmodligen att gå till final denna säsong också, bara hoppas att vi drar det längsta strået där.
Hahaha...sorry, men det där har man hört 3 säsonger i rad nu.

"Modo är inte så överlägsna som tabellen säger. Vår slutspelsrutin kommer slå dem i April."

"Brynäs är inte så överlägsna som tabellen säger. Vår slutspelsrutin kommer slå dem i April."

Jag är så less på alla undanflykter och bortförklaringar.
Vi kommer troligen stå i final men hur mycket bränsle har vi kvar i kropparna då efter vi slutat 4-5 i grundserien och kämpat med näbbar och klor för att ta oss till final samtidigt som Björklöven/Södertälje har vunnit grundserien och har haft en enklare väg till finalen och inte behövt tömma sig lika hårt på energi.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8236
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Vikas skrev: 2024-10-02 20:43:11 Hahaha...sorry, men det där har man hört 3 säsonger i rad nu.

"Modo är inte så överlägsna som tabellen säger. Vår slutspelsrutin kommer slå dem i April."

"Brynäs är inte så överlägsna som tabellen säger. Vår slutspelsrutin kommer slå dem i April."

Jag är så less på alla undanflykter och bortförklaringar.
Modo var faktiskt inte så överlägsna. Vi hade eventuellt vunnit om vi inte fått skador på våra två viktigaste spelare. Brynäs visste jag innan slutspelet ens startade att vi inte skulle kunna rå på dom. Löven är varken Modo eller Brynäs, ännu iallafall och tror inte dom blir det heller.

Vi är fyra poäng från serieledning och ja jag vill också spy och gråta och skrika över dagens förlust men säsongen har bara börjat. Det ska bli väldigt intressant match mot SSK nästa vecka.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3595
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Tingsryd med fyra raka förluster, 0 poäng och 4-15 i målskillnad kommer till Hovet på fredag.
Vi alla vet EXAKT vad det betyder.
Per-Allan
Inlägg: 647
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 2024/25

Inlägg av Per-Allan »

Nattuggla_ skrev: 2024-10-02 21:16:25 Tingsryd med fyra raka förluster, 0 poäng och 4-15 i målskillnad kommer till Hovet på fredag.
Vi alla vet EXAKT vad det betyder.

På fredag kan vi nästan se hur grundserien kommer gestalta sig. Matchen bör vara avgjord efter 1-a perioden, men risken finns att vi ger Tingsryd en boost att börja haka på i de undre regionerna. Kämpa DIF & Wiken
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Nattuggla_
Inlägg: 3595
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Per-Allan skrev: 2024-10-02 23:07:31
Nattuggla_ skrev: 2024-10-02 21:16:25 Tingsryd med fyra raka förluster, 0 poäng och 4-15 i målskillnad kommer till Hovet på fredag.
Vi alla vet EXAKT vad det betyder.

På fredag kan vi nästan se hur grundserien kommer gestalta sig. Matchen bör vara avgjord efter 1-a perioden, men risken finns att vi ger Tingsryd en boost att börja haka på i de undre regionerna. Kämpa DIF & Wiken
Ja, altså det finns inga ursäkter.
Det ska vara tre poäng och med de enorma skillnaderna truppmässigt och att vi spelar hemma så ska det absolut vara klart i första.
EspenK
Inlägg: 9161
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Farhågorna inför säsong har besannats.

Skadeeländet fortsätter.

Vi åker runt och är lite sköna på utsidan och vid sargerna men få spelare tar grisjobbet. Övriga litar på att profilerna ska göra poängen.

För dåliga backar. Sämst bp i serien.

För ojämna målisar. Blandar och ger. Superräddningar blandas med enkla missar.
Användarvisningsbild
Doyle 1
Inlägg: 183
Blev medlem: 2023-08-23

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Kom ihåg Wikens analys innan säsongen att det kommer var både upp o ner innan man format gruppen o kedjor. Visst att förlora mot Vimmerby är ju inget som ger glädjefnatt utan ilskan bubblar och man vill få ur sig frustrationen på möjliga o omöjliga sätt. Sannolikt kommer fredagens match visa att laget fått både två o tre hårtorkar och har nu fokus att vinna utan bidra till onödig spänning i slutet på matchen
Kämpa forumet o DIF…
Nattuggla_
Inlägg: 3595
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Doyle 1 skrev: 2024-10-03 05:43:25 Kom ihåg Wikens analys innan säsongen att det kommer var både upp o ner innan man format gruppen o kedjor. Visst att förlora mot Vimmerby är ju inget som ger glädjefnatt utan ilskan bubblar och man vill få ur sig frustrationen på möjliga o omöjliga sätt. Sannolikt kommer fredagens match visa att laget fått både två o tre hårtorkar och har nu fokus att vinna utan bidra till onödig spänning i slutet på matchen
Kämpa forumet o DIF…
Men vi har inte tid.
Alla lag som gått upp har varit bra från start, med små detaljer att vässa.

HV, Modo och Brynäs. Tre år i rad.
Vi tvingas alltid jaga. Vi är redan 4 poäng efter ettan, efter fem omgångar. Om det är Wikens plan kan han inte ha sett ett skit av Hockeyallsvenskan de senaste åren.

Ingen kommer kunna övertyga mig om att Vimmerby borta är en tuff match.
Vi ska vinna den här med en J20 målvakt och Krüger/Klasen skadade, plus alla som var borta igår.
Vi möter ett gäng där några av dem har hockeyn som en hobby. Förnedrade Djurgården igår (handlar inte om segersiffrorna eller puckinnehav) - upp tidigt idag för att jobba 7-16.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7213
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2024-10-03 05:21:52 Farhågorna inför säsong har besannats.

Skadeeländet fortsätter.

Vi åker runt och är lite sköna på utsidan och vid sargerna men få spelare tar grisjobbet. Övriga litar på att profilerna ska göra poängen.

För dåliga backar. Sämst bp i serien.

För ojämna målisar. Blandar och ger. Superräddningar blandas med enkla missar.
Ja, tyvärr stämmer det du skriver här.

Och det är ALLTID tydligen just vi som behöver tid att komma igång och spela ihop ett lag. Det verkar inte gälla Löven som värvat in en ny stomme.

Igår visade vi med all tydlighet att vi inte bryr oss om serien. Vi tar väl AIK i kvarten, Karlskoga i semi. Sedan är våra gammelgubbar pigga i benen i finalen mot utvilat Löven.
I år så…..

Hade vi ny kravbild Wiken?
Har kravställarna i truppen anlänt?

Men glida runt och sprätta in några sköna egna poäng verkar lockande i varje fall.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
4-3-3
Inlägg: 27
Blev medlem: 2007-08-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Sollentuna

Säsongen 2024/25

Inlägg av 4-3-3 »

Nu har väl Andrèn släppt in 6 av 7 straffar. Borde nästan vara rekord. Det är väl väl minst 4 mellan benen också. Hur kan Klasen få fortsatt förtroende efter att ha missat så många straffar? Vilken annan spelare skulle få så många chanser? Är det för att han är gammal och Kimby inte törs bänka honom?


Tvärilsk
4-3-3
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 165
Blev medlem: 2023-05-11

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

jag har också varit jävligt negativ efter senaste säsongerna spelet har sett ut som skit vi har knappt spela EN bra match, men i år ser jag verkligen skillnaden hur vi spelar och hur mycket bättre det ser ut. vårat spel från egen zon är 100 ggr bättre vi får inte lika hårt tryck på oss vi gör bra spel i mittzon och spelar enkelt. jag är bara orolig för målvakten det är den biten som måste lösas så fort det finns något att plocka in. Skadorna i år kan vi inte göra så mycket åt, linus får en knätackling costmar vrider knät i en duell berg täcker skott det är bara otur inget som har med hur vi har tränat och göra! Matchen igår då ja det va skit vi SKA vinna 10/10 ggr 4-5 ramträffar och en målvakt som gjorde sin livsmatch när stor Djurgården kommer på besök.vi dominerar spelet ändå, det studsar emot ibland det får man ta. Sluta ge upp så jävla snabbt vi är 4 poäng efter löven och vi ska möta dom 4 ggr vi har 47 omgångar kvar!!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9752
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Jag ska inte dra till med allt för stora ord men jag tror att det är nästintill skadligt att tonläget är såpass upptrissat redan nu när vi faktiskt spelat bra. Jag hoppas verkligen att det inte läcker in till spelarna och dom börjar spela krampaktigt på riktigt. Jag lägger stor förhoppning till den nya ledningen dock att dom faktiskt ser nyktert på det och ingjuter tro i spelarna.

Jag blir också väldigt förvånad att det är såpass många här som faktiskt inte ser skillnad på spelet nu och tidigare två säsonger? Att folk inte ser skillnaden att åka till Tingsryd och släppa till 50 skott på mål varav hälften är farliga kontra att skjuta 40 skott framåt och stoppas av en storspelande målvakt.

Det är så många saker som görs bättre den här säsongen och med bara några sekunders marginaler igår så hade vi legat på samma poäng som Björklöven som har blivit någon slags gudabild för folk här inne. Jag förstår att alla inte är lika nyanserade men man kan inte dra så enkla slutsater som;

Förlust: vi är sämst
Vinst: vi är bäst

Zooma ut istället och se att vi är så mycket bättre nu än tidigare i prestationerna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-02-18

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Jim Morrison skrev: 2024-10-03 08:16:03 Förlust: vi är sämst
Vinst: vi är bäst

Zooma ut istället och se att vi är så mycket bättre nu än tidigare i prestationerna.
Beror på hur man vinner och förlorar kan jag tycka
Av det lilla man sett hittills, så kanske vi presterar bättre, men det gör ju också de andra "topplagen" så förändringen är egentligen noll
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9752
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Eriksson skrev: 2024-10-03 08:21:45
Jim Morrison skrev: 2024-10-03 08:16:03 Förlust: vi är sämst
Vinst: vi är bäst

Zooma ut istället och se att vi är så mycket bättre nu än tidigare i prestationerna.
Beror på hur man vinner och förlorar kan jag tycka
Av det lilla man sett hittills, så kanske vi presterar bättre, men det gör ju också de andra "topplagen" så förändringen är egentligen noll
Det är ju hela min poäng. Att vi förlorar trots att vi spelar bra har hänt förut och kommer hända igen. Förra säsongen torskade Brynäs borta mot nykomlingen Nybro Vikings i den sjätte omgången med 4-1 men vann skotten med 33-14. Påminner om vår match igår.

Jag lovar att fler lag kommer åka till Vimmerby eller någon annanstans och förlora poäng på samma sätt. Så länge vi spelar bra ser jag inte problemet förutom att det är tråkigt att förlora. Hockey är en sån otrolig marginalsport.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 8218
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-10-03 08:16:03 Jag ska inte dra till med allt för stora ord men jag tror att det är nästintill skadligt att tonläget är såpass upptrissat redan nu när vi faktiskt spelat bra. Jag hoppas verkligen att det inte läcker in till spelarna och dom börjar spela krampaktigt på riktigt. Jag lägger stor förhoppning till den nya ledningen dock att dom faktiskt ser nyktert på det och ingjuter tro i spelarna.

Jag blir också väldigt förvånad att det är såpass många här som faktiskt inte ser skillnad på spelet nu och tidigare två säsonger? Att folk inte ser skillnaden att åka till Tingsryd och släppa till 50 skott på mål varav hälften är farliga kontra att skjuta 40 skott framåt och stoppas av en storspelande målvakt.

Det är så många saker som görs bättre den här säsongen och med bara några sekunders marginaler igår så hade vi legat på samma poäng som Björklöven som har blivit någon slags gudabild för folk här inne. Jag förstår att alla inte är lika nyanserade men man kan inte dra så enkla slutsater som;

Förlust: vi är sämst
Vinst: vi är bäst

Zooma ut istället och se att vi är så mycket bättre nu än tidigare i prestationerna.
Precis så. Alltså tror minnet är kort bara hos många. Gårdagens match är ytterligare en där vi TYDLIGT för matchen och är det bättre laget. Bättre på precis allting(förutom målvaktsspel)! Som vi ska vara förstås mot Vimmerby. Men helt ärligt, får vi ens ihop 5 matcher totalt dessa år i HA där vi är det starkare laget över 60 min? Knappt. Allra minst under dessa Smålandsmatcher där vi blev totalt utspelade stundtals.

Nu har vi varit det i alla matcher hittils, även om jag inte var helt nöjd med hemmapremiären. Det är verkligen en grotesk skillnad. Men klart, målvakterna kommer att kosta poäng. Det måste vi lösa över tid, gärna fort. Sen upp med lite noggrannhet, så kommer vi ha goda chanser på åtminstone tredjeplatsen.
Skriv svar