Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Exile skrev: 2022-03-28 22:10:44
//WiktorK skrev: 2022-03-28 22:05:29
Exile skrev: 2022-03-28 21:59:30
//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:56:23
Okej, hejdå!

Njut av NHL istället, som inte alls är en plastig produkt.

En av få sakerna som är bra när det går såhär dåligt för laget, det är att man märker skillnad på Djurgårdare och "Djurgårdare".

Den stora skillnaden mellan oss verkar vara att jag kommer alltid vara stolt över att berätta att jag håller på Djurgården hockey. Oavsett division, oavsett som spelar i klubben, oavsett vem som är SC. För i min värld är klubben större än alla individer som passerar, för spelare och ledare kommer och går men Djurgården hockey kommer att bestå.
Jag tror inte någon i Sverige ser på NHL pga supporterkulturen, självklart är det plast x 100, men produkten är också 100 gånger bättre.

Och hur kan du vara så säker på att klubben överlever en nedgång till HA? Såvida man inte går upp igen inom en kort tid, men det är otroligt svårt då bara 1 lag får ta klivet upp.
Varför skulle klubben gå i konkurs om man åker ner och blir kvar i HA? Hur många klubbar har gått i putten i HA senaste åren? Känns som ett konstigt antagande, att Djurgården upphör att existera om man åker ur?

Om det blir så att Djurgården spelar kommande 10-20 säsonger i HA, så kommer jag fortfarande att stötta laget varje säsong. För som sagt, det är en självklarhet för mig som Djurgårdare.

Men jag respekterar ditt val och hoppas du får mycket glädje av NHL.
Det är ju lätt att säga det på ett forum, men verkligheten är att dom flesta kommer att tröttna, det är bara att kolla på Bajen/AIK.

Det lär iaf inte vara ekonomiskt hållbart för kommunen att fortsätta driva hovet om även DIFs publiksnitt närmar sig AIKs efter x antal säsonger i HA. Om man tycker det är värdigt för en klubb som DIF att lira ute i någon förort i en hall med en kapacitet för ett par hundra så sure. Personligen så kan jag tycka att det inte är värdigt en klubb som DIF.
Jag märker att vi inte når fram till varandra och vi verkar tala olika språk.

Därför väljer jag att fälla in vingarna för kvällen. Jag kommer iallafall att vara på plats på torsdag, för att jag fortfarande hoppas och tror på detta.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

//WiktorK skrev: 2022-03-28 22:15:30

Jag märker att vi inte når fram till varandra och vi verkar tala olika språk.

Därför väljer jag att fälla in vingarna för kvällen. Jag kommer iallafall att vara på plats på torsdag, för att jag fortfarande hoppas och tror på detta.
Kollar man på säsongen 21/22 så hjälper man inte laget genom att vara på plats, snarare tvärtom :)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tycker mest synd om de stackars dårar som åkte upp för att vara på plats.

Hur många pungsparkar tål man under en match?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev: 2022-03-28 22:04:43
diftobbe89 skrev: 2022-03-28 22:00:56 Vi kommer iallafall inte slå ut Timrå, det är ju helt uppenbart.
Nja nog fan var det nära idag att vi utjämnar till 1-1.. det är inte över än, ge inte upp.
Jag ger inte upp jag kommer sitta och hetsa på Torsdag igen eftersom att man är dum i huvudet. Men nånstans förstår man ju att det är kört.
Spela fult
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev: 2022-03-28 22:20:24
diftobbe89 skrev: 2022-03-28 22:00:56 Vi kommer iallafall inte slå ut Timrå, det är ju helt uppenbart.
Nja nog fan var det nära idag att vi utjämnar till 1-1.. det är inte över än, ge inte upp.
Jag ger inte upp jag kommer sitta och hetsa på Torsdag igen eftersom att man är dum i huvudet. Men nånstans förstår man ju att det är kört.
Bra, jag behöver dig härjandes på forumet :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-28 22:14:26 Självklart går statistik att livnära sig på - i samma argumentation kan man ju också då passa på att lyfta att statistiken på alla sätt och vis indikerar att ett lag som leder bör vinna. Statistik är som bekant inte allt.

Ja, vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. Det senaste 2001. Minst tre av dem går att klassa som storklubbar, två av dem för en tynande tillvaro, det tredje kvalar för att stå kvar i Hockeyallsvenskan och det fjärde är ett mittenlag. Det femte kvalar för att hålla sig kvar i högstaserien.

Fotbollen har bra mycket bättre träningsfaciliteter än vad ishockeyn har i hela Stockholmsområdet. Dessutom en ännu större upptagningskraft hos ungdomar eftersom att är en "lower barrier to enter" med vad det kostar att spela fotboll kontra ishockey. Fler spelare bör alltid generera bättre spelare. Spelare som kan stanna kvar och träna i Stockholm till en schysst slant - kommer stanna kvar och träna i Stockholm till just den schyssta slanten givet att möjligheten finns och ges.

Det finns inga vidare träningsfaciliteter vad gäller ishockey i Stockholm när man väl kommer upp i åren. Titta hur det ser ut ute på landet, det finns en A-hall och en B-hall i direkt anslutning till varandra. Kör hårt, vill du träna är det bara gasa på.

Jag är självklart inte frånvänd det faktum att det är genomruttet att prestationen i en storstad är så pass dålig. Glöm dock inte bort var pengarna finns i ishockeysverige. Ute i landet, med stora företag som ställer sig bakom en klubb och hela städer som sluter upp eftersom det inte finns någon konkurrens. Skellefteå Kraft bakom SAIK, Minecraft-snubben bakom Luleå, Percy bakom Malmö, hela kommuner bakom Växjö, Rögle med flera. I Stockholm är det uppdelat. Vi har ingen kommun som står bakom oss, inga stora företag eller externa finansiärer. Det som finns kvar är snarare ett gediget motarbetande av allt som heter idrott från en politisk nivå.
Ishallarna i Stockholm är mestadels ett skämt. Det finns ett par hyggliga men överlag är det katastrof. Du skulle kunna bygga 20 isytor till i Stockholm och det skulle förmodligen knappt märkas i tillgänglighet. Många har inte ens en B-hall. Bajen tränar för fan i ett tält!

I Stockholm är du i praktiken "körd" om du inte tar plats i U16 direkt. Det finns inte istider för mer än ett A-lag per kommun/stadsdel (om ens det) och resterande lagstege på det. Så den stora majoriteten lägger av innan de ens nått riktig juniorålder. Och då ska vi inte ens snacka om stackarna som håller på med konståkning eller rinkbandy.

Förutsättningarna finns helt enkelt inte idag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Samma här. Jag kommer gå även om vi är i Allsvenskan. Tydligen fick man vattenskalle av SM-gulden kring 90 och 2000 för man fortsätter med självplågandet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2022-03-28 22:29:10
Samma här. Jag kommer gå även om vi är i Allsvenskan. Tydligen fick man vattenskalle av SM-gulden kring 90 och 2000 för man fortsätter med självplågandet.
I allsvenskan ska det ju hetsas något kopiöst, hoppas vi får ett hyfsat roligt lag att titta på bara. In med grovjobbare och skägg.
Spela fult
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2022-03-28 22:34:50
I allsvenskan ska det ju hetsas något kopiöst, hoppas vi får ett hyfsat roligt lag att titta på bara. In med grovjobbare och skägg.
Skägg är sjukt underskattat ja.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!

Sen måste jag säga att jag är så otroligt trött på Sören och hans bedrövliga jävla uppsyn. Han var verkligen en av mina favoritspelare innan den här säsongen, men det är för mig en gåta att de låter den där femåringen skrinna runt med ett C på bröstet.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Rudi skrev: 2022-03-28 22:38:42 Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!

Sen måste jag säga att jag är så otroligt trött på Sören och hans bedrövliga jävla uppsyn. Han var verkligen en av mina favoritspelare innan den här säsongen, men det är för mig en gåta att de låter den där femåringen skrinna runt med ett C på bröstet.
...och som dessutom snart är historia...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10: yes, på torsdag kör vi igen.
Vi var lika värda kvällens seger som Timrå.
Grym förlust.

Nu tar vi sikte mot nästa match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rudi skrev: 2022-03-28 22:38:42 Vi behöver en vinst på torsdag, sen är det match igen. Det är långt ifrån en omöjlighet. Vi skulle ha haft den vinsten i dag om det här lagets kollektiva IQ hade varit högre än noll. Timrå är ett jävla rövgäng de också. Om de väl får uppleva degradering som en realitet kommer de också svikta mentalt. För att vi ska kunna vinna på torsdag måste Mantas sitta bänk. Det är en absolut förutsättning. Han är sämst när det gäller, han ska inte stå i slutspel. För guds skull, spela Salak!

Det är kollektiv mental kollaps. Rhett gnäller på divings
efter match. Fagervall och forumet gnäller på domarna.
Allt är någon annans fel. Loosermentalitet som tyvärr inte bådar gott inför kommande matcher.

Det måste till ett uppvaknande av episka mått för att rädda det här från degradering. Bara hålla tummarna för det finns inget någon utanför laget kan göra.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

:roll:
Det blir nog bra att bygga och bygga nytt.
Senast renderade det i SM final
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Boeman skrev: 2022-03-28 22:52:43 :roll:

Det blir nog bra att bygga och bygga nytt.
Senast renderade det i SM final
Det var århundradets tur att vi hamnade i final den säsongen. Det lär inte hända igen.
Skriv svar