Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Djurgårn »

Davva skrev:
Praetori skrev:
Den resa som DIF gjort de senaste tre åren måste sakna motstycke i svensk idrottshistoria. Snacka om total kollaps på alla fronter; på isen, i båset, i ledningen, på läktaren. Det DIF man vuxit upp med och älskat i alla år är borta. Det som föreningen stått för och representerat existerar inte längre. Kvällens match representerar på ett bra sätt allt detta.

Detta är precis vad jag också känner. Vad står DIF för idag? Jag har ingen aning längre.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av minalman »

Davva skrev:
Den resa som DIF gjort de senaste tre åren måste sakna motstycke i svensk idrottshistoria. Snacka om total kollaps på alla fronter; på isen, i båset, i ledningen, på läktaren. Det DIF man vuxit upp med och älskat i alla år är borta. Det som föreningen stått för och representerat existerar inte längre. Kvällens match representerar på ett bra sätt allt detta.
Det allradjävligaste är att det började när gnaget gick upp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Vidrig människa. Han och det andra psykot får visserligen hela laget att go bananas och stå upp. På ett i många fall vidrigt sätt men i HA funkar det ju...

FAN
Ingen kommentar ang. Zabel? Jag har en gång felaktigt kallat SirDIFalot för Djurgården-apologist, kanske måste jag hitta en ny arvtagare? Med all respekt till dig Magnus.
Tålamod Jim. Tålamod.

Skämt åsido. Jag vet att Tony inte verkar ha pondus och att det ser lite osäkert ut i båset men jag tänker inte börja klä mina inlägg med den sortens retorik. Det gör så många andra redan.

Nu missade jag PKn men oavsett det och vad som sades skulle jag inte ha hängt ut Tony här och "skällt ut" honom. Det håller jag borta från tangenterna. Precis som jag verkligen försöker att inte ge mig på andra representanter för vår klubb allt för hårt och elakt. (Jag har haft min tid som raljerande tangentbordsriddare 8) )

Jag är inte nöjd och jag är skapligt frustrerad. Jag önskar tusen saker just nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:Om det är den pondusen som Zabel visar upp även för spelarna så kan jag börja förstå varför vi faller ihop från darrande knän gång efter annan.
Du hörde väl hur barsk han var i timeouten?
Efter halva "snacket" fick han påpeka "lyssna här grabbar" för att få dem att höra på vad han ville. Lite som en förskolelärare.
Det är ett problem med Zabel. Han har inte ordentlig pondus i mitt tycke även om jag tror att han är rätt gubbe för att få ordning på junisarna i DIF.
Inte sagt att pondus är allt dock. Det funkade inte något vidare med Hardy när det väl begav sig. Han var ju rena rama Tichonov på slutet men han höll ihop ett ruttet bygge som visade sin kvalité när Challe tog över.

Samma sak med Timmy. En bra sköldbärare men jag tycker personligen vi borde ha en tuffare kapten som kan ta tag i spelarna i just såna tillfällen som mot malmö ikväll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Skönt att nästa match är redan i övermorgon och på en fredag, så att man supa ordentligt.
Edit: I övermorgon om en och en halv timme
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Vidrig människa. Han och det andra psykot får visserligen hela laget att go bananas och stå upp. På ett i många fall vidrigt sätt men i HA funkar det ju...

FAN
Ingen kommentar ang. Zabel? Jag har en gång felaktigt kallat SirDIFalot för Djurgården-apologist, kanske måste jag hitta en ny arvtagare? Med all respekt till dig Magnus.
Tålamod Jim. Tålamod.

Skämt åsido. Jag vet att Tony inte verkar ha pondus och att det ser lite osäkert ut i båset men jag tänker inte börja klä mina inlägg med den sortens retorik. Det gör så många andra redan.

Nu missade jag PKn men oavsett det och vad som sades skulle jag inte ha hängt ut Tony här och "skällt ut" honom. Det håller jag borta från tangenterna. Precis som jag verkligen försöker att inte ge mig på andra representanter för vår klubb allt för hårt och elakt. (Jag har haft min tid som raljerande tangentbordsriddare 8) )

Jag är inte nöjd och jag är skapligt frustrerad. Jag önskar tusen saker just nu.
Jag har varit en av Tonys största försvarare men även jag tycker att detta är oförsvarbart. Djurgårdens IF ska inte bli spottade på. Framförallt inte inför ögonen på vår huvudtränare som bara valpigt svarar "inga kommentarer". Djurgårdens IF är större än Tony i det här fallet.

http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... ideo/13138 (05:20 ungefär)

Här kan du själv se det. Jag skäms.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:

FAN
Tålamod Jim. Tålamod.

Jag har varit en av Tonys största försvarare men även jag tycker att detta är oförsvarbart. Djurgårdens IF ska inte bli spottade på. Framförallt inte inför ögonen på vår huvudtränare som bara valpigt svarar "inga kommentarer". Djurgårdens IF är större än Tony i det här fallet.

http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... ideo/13138

Här kan du själv se det. Jag skäms.
Jag vet ärligt talat inte om jag orkar se det. Fast vet också att jag trax har sett klippet. Fan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Den här förlusten är bra tändvätska inför ET-slutspelet. Säsongens absoluta zenit och huvudmål. Bra planerat för formtoppningen under HA-uppehållet Zabel!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: Jag vet ärligt talat inte om jag orkar se det. Fast vet också att jag trax har sett klippet. Fan.
Jahapp. Nä. Vet inte vad jag ska säga.

Denna match kommer knappast gå till historien som något publikfrieri av Zabel i alla fall. Först den lite dåligt ordade kommentaren "Vi fokuserar inte så mycket på resultatet, det blir vad det blir när matchen är slut" och sedan Lusth-debaclet.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-12-10 22:37:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Det här var en sån där match där det kändes så jäkla bra, så man var helt övertygad på att de skulle kvittera. Men att det sedan rasade som det gjorde, ja vafan. Mer skägg som någon sade, det behöver vi sådana matcher. Blä!

Vi ses på fredag!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev: Jag vet ärligt talat inte om jag orkar se det. Fast vet också att jag trax har sett klippet. Fan.
Beklämmande. Efter att ha sett intervjun. Beklämmande. Två helt olika kroppsspråk. Jag tycker att det känns olustigt (pun intended) att de står som de gör och att Tony inte tar klivet fram och ser psykolusth i grisögonen och står upp för Sam.

Sen tycker jag genuint illa om lusth. Och Tornberg gör ett scratchmark på min shitlist när han anser att det kunde väl vara värt en 2+2. Slår du ner någon med knytnäven ska du ut från isen. Spelar ingen roll vilket lag du tillhör. Är det en stagad NHL-sissy-fight är det annorlunda men som det var ikväll så: Ut med svinet. Tarvligt Tornberg.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Morwin »

seppuko skrev:Det här var en sån där match där det kändes så jäkla bra, så man var helt övertygad på att de skulle kvittera. Men att det sedan rasade som det gjorde, ja vafan. Mer skägg som någon sade, det behöver vi sådana matcher. Blä!

Vi ses på fredag!
behöver sätta våra chanser och träffa målet så vinner vi.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bocas

Inlägg av Bocas »

"det blir vad det blir när matchen är slut"

Klassiker!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Beklämmande. Efter att ha sett intervjun. Beklämmande. Två helt olika kroppsspråk. Jag tycker att det känns olustigt (un intended) att de står som de gör och att Tony inte tar klivet fram och ser psykolusth i grisögonen och står upp för Sam.

Sen tycker jag genuint illa om lusth. Och Tornberg gör ett scratchmark på min shitlist när han anser att det kunde väl vara värt en 2+2. Slår du ner någon med knytnäven ska du ut från isen. Spelar ingen roll vilket lag du tillhör. Är det en stagad NHL-sissy-fight är det annorlunda men som det var ikväll så: Ut med svinet. Tarvligt Tornberg.
Som sagt. Jag har hela tiden försvarat Zabel och har velat kvar honom. Men ikväll visade han en ny sida som jag inte alls tyckte om. Ingen trampar på DIF sådär utan reprimander.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Beklämmande. Efter att ha sett intervjun. Beklämmande. Två helt olika kroppsspråk. Jag tycker att det känns olustigt (un intended) att de står som de gör och att Tony inte tar klivet fram och ser psykolusth i grisögonen och står upp för Sam.

Som sagt. Jag har hela tiden försvarat Zabel och har velat kvar honom. Men ikväll visade han en ny sida som jag inte alls tyckte om. Ingen trampar på DIF sådär utan reprimander.
Han utstrålade inget. Det är vad som skrämmer mig mest. Kommentaren "Resultatet blir vad det blir" samt det lite inåtvända agerandet under intervjun vittnar om en man under stor press och som sett för mycket rinna mellan fingrarna för att orka ladda om. Jag hoppas jag har fel.
Skriv svar