KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:"Det går inte värja sig från individuella misstag" som Johan Tornberg säger på Viasat. Det är det som är problemet. Hur kan det bara hända vår klubb? Hur har JJ egentligen lyckats samla ihop alla klantskallar på en gång? Inte en match den här säsongen där vi inte pga individuella misstag gett bort poängen.
Äh, alla gör misstag.
TIK gjorde 5 idag som borde gett mål för DIF.

Du känner till problemet, svårt att vinna i hockey med 1-0 & 2-1.
Det händer ibland, typ var 10:e omgång, stämmer rätt så bra med DIF:s poängsnitt

men vilka klassiska citat dif hasplat ur sig denna säsong, tack för skratten!
-Onödigt bra backar.
-Nuvarande trupp ska vända skutan (upp & ner)
-Finns inga spelare på marknaden
-Jag sover gott om nätterna iaf

fyll gärna på listan med de jag glömt, är vid behov att ett stort leende just nu
Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vet inte vad jag ska skriva. Jag är helt tom.

Ajdö, ska ta en paus ifrån allt som har med difhockey.se att göra i några veckor nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:"Det går inte värja sig från individuella misstag" som Johan Tornberg säger på Viasat. Det är det som är problemet. Hur kan det bara hända vår klubb? Hur har JJ egentligen lyckats samla ihop alla klantskallar på en gång? Inte en match den här säsongen där vi inte pga individuella misstag gett bort poängen.
Äh, alla gör misstag.

Det händer ibland, typ var 10:e omgång, stämmer rätt så bra med DIF:s poängsnitt

-Onödigt bra backar.

fyll gärna på listan med de jag glömt, är vid behov att ett stort leende just nu
"Bremberg passar inte in i vårat spelsystem!"
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jag föreslår en tyst bojkott av klacken under matchens samtliga 60 minuter mot Örebro på torsdag.
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-03-27 21:01:10, redigerad totalt 3 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
Äh, alla gör misstag.

-Onödigt bra backar.

Tänkte skriva samma sak själv, ett jäkla tjat om misstag.

Skälet till att det nämns är en blandning av självförsvar, förnekelse och att skydda det lilla positiva i truppen som finns kvar. Sen kan man ogilla hymlandet och faktum är att jag är en av dem som gör det.

Förstår inte varför inte ledare har svårt att kritisera och bänka. Det är DIF i år. Alla ska med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Halloj! Har vart utomlands sen Anrell tippade oss till serievinnare sa jag tankte att jag skulle komma hem lagom till semifinalerna!

Inte sett en match men vafan det ar ju lungt, vi har ju grym backbesattning och fullt med spelare som ger det dar lilla extra for att trycka in pucken gang pa gang!

Tankte kolla laget nu, vad ar det har for matchtrad? Ar vi kvar i kvarten? Sitter med en sandig laptop och lapar singha sa det ar lite jobbigt att lasa pa ordentligt. For inte kan val timra gatt till Semi val? Haha nae jag ar saker pa att Hardy och grabbarna bara testar lite taktiker infor finalen.
Dags att springa ner till stranden igen! Ber om ursakt att jag inte hallt mig mer uppdaterad men vafan en lang semester lockade och med den har forsasongen och truppen tankte jag att det ar lungt!

Ses itrappen pa globen lagom till 4e semin grabbar och tjejjer! Tjohoo!
Senast redigerad av Acke83 den 2012-03-27 20:43:41, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag sitter och begrundar min signatur. lajjnus fick fruktansvärt mycket rätt i det han skrev lite tidigare på säsongen.

Bristen på snabba snipers/målsprutor har satt oss i trubbel men fanatiskt usla backar har skickat oss till Hockey-Allsvenskan.

Sen undrar jag ju hur i helvete Tyler Plante-historien förlöpte. Om han togs in och visade sig vara för dålig - vem FAN hade scoutat honom då?! varför... herreghüd vilken fadäs...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Att inte styrelse med JJ i spetsen åkt ut med huvudet före än måste vara det största fiaskot i historien! STICK FRÅN VÅR KLUBB ERA DRYGA FETA IDIOTER!

Grattis ES om ni får upp rbk och Timrå igen i elitserien. Två publiklag som kommer öka antalet besökare rejält! (...not) Canal+ är säkerligen lika nöjda de.

De enda som sitter och gnuggar händerna nu är väl Viasat.

Hur jäkla inkompetenta kan man vara på att göra mål! När ska någon i ledningen inse att Kyle är livsfarlig att ha inne i PP? Hur FAN kan man spela sönder Wesslau under säsongen? Hur kan man INTE göra ändringar i truppen när man hade chansen?

Har försökt vara positiv så länge det går, men 4a tre poängare på raken samtidigt som rbk bara får vinna två? Samt att vi måste ösa in mål?

När vi över gnaget siffror på torsdag så blir jag förvånad. Gissar på polisbarrikad runt DIF båset hela matchen.
2014-04-07, vad hände?
Morwin

Inlägg av Morwin »

hahah skämtar dem ? " Slutsignalen gick och noll poäng för Djurgården var ett faktum. Nu måste alla spelare och ledare ladda om och ge allt i de fyra återstående matcherna.
- Vi kan inte gömma oss. Nu är det fyra matcher kvar, vi kan hamna på 18 poäng - vi ska ta de poängen. "
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Sanity

Inlägg av Sanity »

läser jag inget om det där jävla lösskinnet JJ avgår / får kicken eller går under jorden imorgon ska jag inte lägga en krona till på det här jävla skepet.

Från att ha spelet final för 2 år sedan till den här katastrofen.... finner inga jord. får hoppas på kross i fotbollen i borås på lördag.
Berra

Inlägg av Berra »

Acke83 skrev:Halloj! Har vart utomlands sen Anrell tippade oss till serievinnare sa jag tankte att jag skulle komma hem lagom till semifinalerna!

Inte sett en match men vafan det ar ju lungt, vi har ju grym backbesattning och fullt med spelare som ger det dar lilla extra for att trycka in pucken gang pa gang!

Tankte kolla laget nu, vad ar det har for matchtrad? Ar vi kvar i kvarten? Sitter med en sandig laptop och lapar singha sa det ar lite jobbigt att lasa pa ordentligt. For inte kan val timra gatt till Semi val? Haha nae jag ar saker pa att Hardy och grabbarna bara testar lite taktiker infor finalen.
Dags att springa ner till stranden igen! Ber om ursakt att jag inte hallt mig mer uppdaterad men vafan en lang semester lockade och med den har forsasongen och truppen tankte jag att det ar lungt!

Ses itrappen pa globen lagom till 4e semin grabbar och tjejjer! Tjohoo!
4:e semin vinner vi lätt. Vi har ju "onödigt bra backar"...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Äh, alla gör misstag.

-Onödigt bra backar.

Tänkte skriva samma sak själv, ett jäkla tjat om misstag.

Skälet till att det nämns är en blandning av självförsvar, förnekelse och att skydda det lilla positiva i truppen som finns kvar. Sen kan man ogilla hymlandet och faktum är att jag är en av dem som gör det.

Förstår inte varför inte ledare har svårt att kritisera och bänka. Det är DIF i år. Alla ska med.
Det är klart man kan tillåta misstag, men då måste det göras mål framåt. Nu när vi inte kan göra mål, eller att domarna gör misstag och tittar bort när vi blir hakade i friläget vid 2-2 (enligt dem själva i domarintervjun), så är misstagen det enda som återstår att skylla på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Morwin skrev:hahah skämtar dem ? " Slutsignalen gick och noll poäng för Djurgården var ett faktum. Nu måste alla spelare och ledare ladda om och ge allt i de fyra återstående matcherna.
- Vi kan inte gömma oss. Nu är det fyra matcher kvar, vi kan hamna på 18 poäng - vi ska ta de poängen. "
Samma skit vi hört hela tiden. Flosklerna står som spön i backen.
Rabben

Inlägg av Rabben »

vart sitter styrelsen på hovet, står dom på hyllan eller sitter dom på långsidan,
Morwin

Inlägg av Morwin »

Buford skrev:
Morwin skrev:hahah skämtar dem ? " Slutsignalen gick och noll poäng för Djurgården var ett faktum. Nu måste alla spelare och ledare ladda om och ge allt i de fyra återstående matcherna.
Samma skit vi hört hela tiden. Flosklerna står som spön i backen.

Japp tyvärr så är det ju så, tycker det är riktigt tråkigt att kempe och tim inte får mer speltid :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar