Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalserien 11/12

Inlägg av JohanPez »

Mäklaren skrev:
pulverapa skrev:Om Järlan skulle avgå nu, hjälper det oss? I så fall:

-Avgå Järlan

Stjälper det oss? Spelar ingen roll eftersom det går åt helvete i alla fall:

-Avgå Järlan

Fan vad jag ångrar att jag inte skrek efter honom när han flydde ut bakvägen, den där Järlan.
Fick du ur honom någonting alls av värde?
Jag såg precis framför mig följande scenario:

Järlan: tusan, jag glömde ketchupen.. Ajja.. Hm dig känner jag igen från infomötet. Spelar vi bra?

Pulverapa: Nej det kan man ju inte påstå. Vi suger rätt benhårt.

Järlan: Usch då, men det blir nog bra till andra halvlek.

Pulverapa: ..

Järlan: Han utländske killen, Zine.. Zibenajad. Han är ju bra i alla fall. Är rätt nöjd med den värvningen *självgod korvrap*

Pulverapa: Han ser ut som en vilsen cockerspaniel.

Järlan: Eeaah, tycker jag med.. *Plockar fram pluntan*
Nepp. Korvar kräfva dessa drycker!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt ännu grymmare betyg till Järlan om vi åker ut.

Hans lagbygge funkade inte under TRE olika huvudtränare. Då kan man knappast skylla på någon av tränarna.
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Fy fan vilken besvikelse! Är så innerligt ledsen i hjärtat. Karlskoga på lördag - here we come!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det värsta är att vi lägger vårt hopp till spelare som skiter i om DIF åker ut eller inte. Zibanejad drar till NHL, resten av junispacket AHL/NHL och Wesslau drar till Hv71. Känns som att alla redan har sina planer klara till nästa säsong ändå.

Och dom som kanske skulle kunna bry sig har inga kvaliteter ändå, så det spelar ingen roll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Det värsta är att vi lägger vårt hopp till spelare som skiter i om DIF åker ut eller inte. Zibanejad drar till NHL, resten av junispacket AHL/NHL och Wesslau drar till Hv71. Känns som att alla redan har sina planer klara till nästa säsong ändå.

Och dom som kanske skulle kunna bry sig har inga kvaliteter ändå, så det spelar ingen roll.
Ja och ärligt talat skulle nog alla spelare vi har kunna skrapa till sig ett elitseriekontrakt någonstans.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jahapp. Då var man 30cl in på flaskan. Nu ska jag se på Pittsburgh-Rangers. Imorgon kl 08:00 ska jag hjälpa VD'n med hans dator. Undra hur det kommer gå. JÄVLA DIF.
Robban120

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Robban120 »

Sjöwall skrev:Jahapp. Då var man 30cl in på flaskan. Nu ska jag se på Pittsburgh-Rangers. Imorgon kl 08:00 ska jag hjälpa VD'n med hans dator. Undra hur det kommer gå. JÄVLA DIF.
Haha!bra där

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

www.youtube.com/watch?v=45HOl1mAlpc
Helvete vad tungt det var att titta på det där. Fan.
Vad hände?
DIF!
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Daniel942 skrev:
Helvete vad tungt det var att titta på det där. Fan.
Vad hände?
Tack för den...

Fan kan inte sova. Har nog aldrig varit såhär besviken på DIF under hela min livstid. Orkar inte ens vara arg, är bara besviken. Men jag kan bara inte ge upp. Lördagen i Karlskoga kan bli hemsk och jag hatar varenda spelare och ledare men jag kommer sjunga för skölden.

Åker vi ur vet jag fan inte vad jag gör. Mesta mästarna i allsvenskan? Kan inte den här långa vägen till helvetet ta slut någon jävla gång? Fy fan vilken piss-säsong även om vi så skulle vinna 9raka överlägset.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Är nog bäst att ha Mackan-Otto-Ölvestad i samma och första femman igen som under Hardy, då vårt det iaf några mål framåt, dom är ju fantastiskt fantasilösa i deras nya femmor.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Staten

Inlägg av Staten »

Ja tillbaks till de gamla kedjorna. Begåvningsreserven Claesson och Gustafsson ska bort och ersättas med Lennhammer och Holm. Ställer Challe Claesson och Gustafsson på is igen får jag fan frispel. In med Weigel och Blomstrand och plocka bort Ottosson och Nilsson, det borde skicka signaler till fjollorna i truppen att det är allvar nu.

Jag orkar inte med er. Jag föraktar er och kommer alltid göra det för vad ni gjort med vårat Djurgårn.

EDIT: Och bort med den bilden på begåvningsreserven från startsidan. Vill aldrig se dom igen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

BaronVonDif skrev:Är nog bäst att ha Mackan-Otto-Ölvestad i samma och första femman igen som under Hardy, då vårt det iaf några mål framåt, dom är ju fantastiskt fantasilösa i deras nya femmor.
Tror det har marginell betydelse.

Jag led med Otto igår när jag såg hur rbk krigade mot honom medan Otto trodde att det var en vanlig mysig DIF-dag på kontoret.

Fortsätter vi så här så är det garanterat nedflyddning som gäller.

All fokus från ledarhåll bör nu ligga i att få fram krigarinstinkten, jag get blanka fan i hur dom gör det, bara gör det. Behövs elchocker efter varje fegt pissbyte, so be it.

Nu är det bara att vända upp och ner på allt. Det som är rätt är fel, osv. MT visade igår att detta nu gäller i allra högsta grad, när han plötsligt är dubbelt så bra som sin vanligtvis överlägsna bror.

Kriga!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Jim Morrison skrev:Det värsta är att vi lägger vårt hopp till spelare som skiter i om DIF åker ut eller inte. Zibanejad drar till NHL, resten av junispacket AHL/NHL och Wesslau drar till Hv71. Känns som att alla redan har sina planer klara till nästa säsong ändå.

Det värsta är att dessa personer tror verkligen att dom skulle ta en plats där borta, tänker framförallt på Claesson. Noll självinsikt. Claesson skulle aldrig ta en plats i AHL, han är för feg och kladdar för mycket med pucken. Blir han kvar i DIF oavsett vart vi spelar så är det en katastrof. När det gäller Mika så kan inte Ottawa vara helt nöjda med hans utvecklingskurva och dessutom så ska han inte spela center, han blir alldeles för fastlåst då. Killen vågar ju knappt hålla i pucken..vilket iof stämmer in på 99% av restan av laget. Den enda som vågar hålla i pucken och bryta mönstret är ju Tim, synd att killen inte har något skott med tanke på att resten av spelarna står stilla och tittar på när han skapar ytor.

Så sjukt besviken på detta DIF som man har älskat och följt i över 30 år...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

9 matcher kvar och 27 poäng kvar att spela om. 20-21 poäng lär räcka för att hänga kvar. Vilket innebär att vi måste vinna runt 7 matcher, och kan förlora max två till.

Gårdagens förlust kan bli det som fäller oss i slutändan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Robban120

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Robban120 »

Remy Lebeau skrev:9 matcher kvar och 27 poäng kvar att spela om. 20-21 poäng lär räcka för att hänga kvar. Vilket innebär att vi måste vinna runt 7 matcher, och kan förlora max två till.

Gårdagens förlust kan bli det som fäller oss i slutändan.
Som det ser ut nu lär vi inte plocka en enda jävla pinne...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Skriv svar