Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Onda andar från Linköpingsregionen talar i tungor att Daniel Fernholm ämnar sätta sig på kvasten och flyga hem till DIF och Hovet nästa säsong, huuua :roll:
tMy

Inlägg av tMy »

Doyle skrev:Onda andar från Linköpingsregionen talar i tungor att Daniel Fernholm ämnar sätta sig på kvasten och flyga hem till DIF och Hovet nästa säsong, huuua :roll:
Det får vi hoppas är ett löst rykte, vill gärna ha in en av äldrebrodern tjärna eller Staffan Kronwall, kanske t.om båda beroende på vilka som lämnar.
Jag hoppas Timmy förlänger sen vet jag inte riktigt om man ska förlänga med honken.jr, han började säsongen perfekt med har sjunkigt extremt mycket sen dess, sen vet jag inte heller om jag vill att Printz ska stanna, han har höga toppar men djupa dalar och kan ju fan inte hantera en puck heller. Men förlängning med Printz tycker jag är givet om ingen av Staffan och Daniel vänder hem.
DIF för alltid<3
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Doyle skrev:Onda andar från Linköpingsregionen talar i tungor att Daniel Fernholm ämnar sätta sig på kvasten och flyga hem till DIF och Hovet nästa säsong, huuua :roll:
Då får han komma med ett långt försvarstal där han ber om ursäkt i 20 minuter i så fall. :roll:

Jag tycker Printz kan lämna och ersättas av Staffan Kronwall. Att Printz lämnar är ju ett måste om Nisse Ekman kommer hem för Nisse ska ju ha nummer 3 :lol:. Annars kanske Printz kan byta nummer.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kasta så mycket skit ni vill på mig nu men för mig är han välkommen. Till rätt pris.
En mycket stabil tvåvägsback som helt klart hade gått in och gjort bra ifrån sig i nått av våra tre backpar.

Ragge-Honken
Fernholm-Kyle
Timmy-Printz/Kronwall/Tjärna

Hade ju funkat för mig iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nej tack till Fernholm. Linköpings sämsta back två säsonger irad!!!
Expert.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:Nej tack till Fernholm. Linköpings sämsta back två säsonger irad!!!
Man måste trivas för att prestera. Tror att Fernholm hämmats efter sitt svek mot oss.
Be fansen om ursäkt och kom hem utan några jättekrav på nån hög lön så har vi en mycket stabil back som vi kan ha stor nytta av.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Nu tror jag inte att Fernholm kommer till DIF nästa säsong. Men om han nu skulle göra det förväntar jag mig som någon sa ett 20 minuters långt försvarstal.

Daniel Fernholm - En h*ra, En ho*a!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Ridderwall till Timrå?

No f*cking way
Så uselt om DIF behandlade honom i början av säsongen så förstår jag att han inte vill vara kvar. Han var fullständigt överlägsen Gustaf Wesslau, men fick ändå stå åt sidan i match efter match. Tror att Stefan hade varit mycket stabilare nu om man hade satsat på honom från början.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
tMy

Inlägg av tMy »

SirDIFalot skrev:Ridderwall till Timrå?

No f*cking way

Intresse för Wesslau
Om ridderwall skulle gå till timrå skulle jag bli jävligt upprörd, jag menar iår har han fått lite av sitt genombrott också nästa år sticker han? Dock har jag inget emot att Wesslau drar..
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Stefan skulle aldrig lämna för något annat svenskt lag, tror jag. Kan ärligt talat inte tänka mig något annat. Vi alla vet vem hans far är, så man vet vilken klubb Steffe har i hjärtat.

Det enda som möjligtvis skulle kunna få honom att dra är att Tellan kommer hem.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Mäklaren skrev: Så uselt om DIF behandlade honom i början av säsongen så förstår jag att han inte vill vara kvar. Han var fullständigt överlägsen Gustaf Wesslau, men fick ändå stå åt sidan i match efter match. Tror att Stefan hade varit mycket stabilare nu om man hade satsat på honom från början.
Helt korrekt. Och med tanke på att man nu lyckats få båda målvakterna att känna noll förtroende från klubben, och även ett sug att lämna DIF, så vore nog det bästa att få in en ny, STABIL, målvakt till kommande säsong. Gärna "Tellan".
isolerad

Inlägg av isolerad »

Snazzi skrev:Stefan skulle aldrig lämna för något annat svenskt lag, tror jag. Kan ärligt talat inte tänka mig något annat. Vi alla vet vem hans far är, så man vet vilken klubb Steffe har i hjärtat.

Vilken klubb tror du Challe har i hjärtat? Han är inte i DIF idag...

Stefan bör byta klubb för sin egen skull om han inte blir uttalad förstemålvakt i DIF. Han måste stå fler matcher för utvecklas.
i
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

isolerad skrev:
Snazzi skrev:Stefan skulle aldrig lämna för något annat svenskt lag, tror jag. Kan ärligt talat inte tänka mig något annat. Vi alla vet vem hans far är, så man vet vilken klubb Steffe har i hjärtat.

Vilken klubb tror du Challe har i hjärtat? Han är inte i DIF idag...

Stefan bör byta klubb för sin egen skull om han inte blir uttalad förstemålvakt i DIF. Han måste stå fler matcher för utvecklas.
Jag tänker för mycket med hjärtat ibland. Du har rätt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Skulle vi nu tappa Wesslau och Ridderwall ser jag inte det som hela världen även om dom gjort det förhållandevis bra.
Ut med dom två och in med Tellan som uttalad förstekeeper och sätt Jirhage/Sandberg/Owuya som backup. Hade känts som en mer hälsosam målvaktslösning till kommande säsong istället för som nu när vi har två målvakter som spelar lika mycket. Tror vi kan falla på att inte ha en uttalad stabil förstekeeper i kommande slutspel.
Låst