Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Cehlin, vad blev det av Sanny-proppen?
"Bara" lårkaka eller (hemska tanke) knä..?
Hoppas Sillen repar sig?! Missade den proppen... :(

Sanny, de som heter Sanny, Conny, Ronny, Sonny osv.. sitter för det mesta på kåken. Så, Kaffe-Sanny wtf are you waiting for?!

1:24 in i klippet
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2030839809
Tack! Ser inte ut som att knäna får stryk men däremot lår/mage.. Skaplig mangling han råkar ut för.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Han haltade då väldigt mycket när han gick till spelarbussen igår.Så de känns väl som att han vilar imorron
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Nej, nu KRÄVER jag att få veta status på Ölvestad!!!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:Nej, nu KRÄVER jag att få veta status på Ölvestad!!!
Haha okej... Då måste ju DIF hockey träda fram, nu har du satt press på dem ;)
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz skrev:

Sanny, de som heter Sanny, Conny, Ronny, Sonny osv.. sitter för det mesta på kåken. Så, Kaffe-Sanny wtf are you waiting for?!
Tack för dagens asgarv :lol:
Det andra mindre roliga är att tacklingen på Cehlin är solklar interference då han aldrig hade pucken. Istället hyllas Sanny?? Visst pucken gick förbi där men om inte det är interference så vette katten vad som är det?
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:
Magnutz skrev:

Tack för dagens asgarv :lol:
Det andra mindre roliga är att tacklingen på Cehlin är solklar interference då han aldrig hade pucken. Istället hyllas Sanny?? Visst pucken gick förbi där men om inte det är interference så vette katten vad som är det?
Det var så lite. :lol:

Klart kåkfarar-Sanny ska ha en tvåa för den. Han tacklar ej spelförande Cehlin. Interference. Men, det är ju föga uppseendeväckande att Sveriges samlade domarkår skiter ner sig på regelbunden basis...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Klart kåkfarar-Sanny ska ha en tvåa för den.
Han tacklar ej spelförande Cehlin. Interference. Men, det är ju föga uppseendeväckande att Sveriges samlade domarkår skiter ner sig på regelbunden basis...
Är inte lika säker där,
Jag tror att man som försvarande lag får tackla spelare som är på väg mot puck(kamp om pucken).
Så länge man använder kroppen, som "Fängelse-Sanny" gjorde
(& inte sträcker ut klubba, arm eller ben)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Klart kåkfarar-Sanny ska ha en tvåa för den.
Han tacklar ej spelförande Cehlin. Interference. Men, det är ju föga uppseendeväckande att Sveriges samlade domarkår skiter ner sig på regelbunden basis...
Är inte lika säker där,
Jag tror att man som försvarande lag får tackla spelare som är på väg mot puck(kamp om pucken).
Så länge man använder kroppen, som "Fängelse-Sanny" gjorde
(& inte sträcker ut klubba, arm eller ben)
I slutspelet mot Brynäs förra året åkte Falk ut för en så tackling. Den tacklingen var inte lika hård men han stoppade en spelare som var på väg mot pucken. Då var det dessutom Sudden. Den var "solklar" enligt alla så svårtolkad regel det där.
Djurgårdens IF
rikkard

Inlägg av rikkard »

När är Owuya tillbaka tro? Vilken typ av fingerskada har han. Det är ganska uppenbart att vi behöver honom i målet.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

rikkard skrev:När är Owuya tillbaka tro? Vilken typ av fingerskada har han. Det är ganska uppenbart att vi behöver honom i målet.
Stod det inte något om en nagel? Låter lite halvknäppt att man måste vila såpass länge pga. en "nagelskada". Eller?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Här skriver Aftonplasket om vår Nisse. Ingen rolig läsning men helt förståeligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Här skriver Aftonplasket om vår Nisse. Ingen rolig läsning men helt förståeligt.
Alla tog ju det där "borta tre månader" så fel. Järlan sa att första tre månaderna är hockey inte ens att tänka på. Tror Nisse skippar nästa säsong helt också, innan han testar igen. Om han nu ens gör det.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Här skriver Aftonplasket om vår Nisse. Ingen rolig läsning men helt förståeligt.
Alla tog ju det där "borta tre månader" så fel. Järlan sa att första tre månaderna är hockey inte ens att tänka på. Tror Nisse skippar nästa säsong helt också, innan han testar igen. Om han nu ens gör det.
Lite wishful thinking antar jag.. men en stroke är inte en halsfluss. Det tar tid att hämta sig och inget är säkert än antar jag. Skönt att han är uppe och knatar i alla fall.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Tror nog att Nisse lägger grillorna på hyllan efter det här tyvärr...man får sig nog en rejäl tankeställare om vad som är viktigt här i livet efter en sån där grej och där smäller nog familjen och ungarna högre skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Don66-2 skrev:Tror nog att Nisse lägger grillorna på hyllan efter det här tyvärr...
Det tror jag inte. Om han blir fullt återhämtad så kommer vi att få se honom igen, det kan du vara säker på. Jag menar, han får ju inte en ny stroke om han gör det han älskar mest av allt, såna hjärnskador har inte med hockeyn att göra.
Nisse är en krigare och en vinnarskalle, och han kommer inte att ge upp i första taget. Jag tror bara att Nisse hade mått än sämre om han var hel och jobbade med något annat medan Djurgården spelade hockey på Hovet.
Skriv svar