Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag tycker stockholmsgrejjen funkar bra, det visar att man inte behöver massa miljoner för att kunna ha ett bra lag, vilket jag anser trots allt att dif hade iår.
Skulle inte vilja se varken Henrik Karlsson eller Klasén i Dif, tycker vi har bättre målvakt (wesslan) låt han träna nu stenhårt till nästa säsong börjar och vi har en högklassig målvakt. Klasén är en diva som tror han kan göra precis vad han vill. en sådan behöver inte Dif
En annan sak som jag funderat på, de flesta tycker inte att Dif har så bred trupp, vrf inte ta in 3-4 spelare till, få konkurrens i laget och slippa oroa sig när man får någon skada som vi nästan gjort hela året :S
Skulle inte vilja se varken Henrik Karlsson eller Klasén i Dif, tycker vi har bättre målvakt (wesslan) låt han träna nu stenhårt till nästa säsong börjar och vi har en högklassig målvakt. Klasén är en diva som tror han kan göra precis vad han vill. en sådan behöver inte Dif
En annan sak som jag funderat på, de flesta tycker inte att Dif har så bred trupp, vrf inte ta in 3-4 spelare till, få konkurrens i laget och slippa oroa sig när man får någon skada som vi nästan gjort hela året :S
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
1- Stockholms grejen är våran grej. Om vi satsar pga. kass ekonomi eller för att vi verkligen tror på den (dvs. vi skulle inte värva utlänskt även om vi hade ett par miljoner liggandes), är upp till var och en att avgöra, men jag tycker den är bra. Hockey kultur kallas det. Tror inte LHC har fått med det i sina ordböcker än.sorunda_99 skrev:Jag tycker stockholmsgrejjen funkar bra, det visar att man inte behöver massa miljoner för att kunna ha ett bra lag, vilket jag anser trots allt att dif hade iår.
2- Har inte sett mycket av Henrik Karlsson (förutom skit matchen vi förlorade mot SSK i näst sista omgången), men han var deras bästa spelare, utan tvekan. Stoppade 40 av 41 skott medans Wesslan lät 3 stycker trilla in på typ 22. Så den matchen vann Karlsson stort. Men, som sagt, det var ju bara en match. Skulle vilja trada till mig Karlsson, dock vet jag inte vem jag skulle släppa..
3- DIF har inget annat än bred trupp, gång och gång igen. Det har sagts förr och kan sägas igen, vi saknar spets. Då kan man ju säga, vadå bredd, vi har ju 2 femmor fulla av tonåringar! Men dom är just det för oss, Bredd. In my opinion iaf. Att ta in 3-4 till, går inte. Vi har inte pengar.. Att förbereda sig för skador är sjukt viktigt, det är det för alla. Men med lite pengar måste man satsa på att träna upp sig ordentligt istället.
9 forwards platser tagna, och ca. 5 kvar.
Hoppas på följande:
Linkan.
Otto
Mackan
Anger
Rudslätt
Alternativt; Klasen, Ahlström Brothers
Målvakter:
Stefan Ridderwall (utlånad)
Gustaf Wesslau
Mikael Tellqvist
Backar:
Andreas Holmqvist
Alexander Deilert
Marcus Ragnarsson
Niklas Andersson
Timmy Pettersson
David Printz
Staffan Kronwall
Adam Andersson
Nils Bäckström
Forwards:
Marcus Krüger
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Andreas Engqvist
Tim Eriksson
Carl Gustafsson
Henrik Eriksson
Jacob Josefson
Nicklas Danielsson
Kristofer Ottosson
Victor Ahlström
Oscar Ahlström
Marcus Nilson
Patrick Thoresen

Stefan Ridderwall (utlånad)
Gustaf Wesslau
Mikael Tellqvist
Backar:
Andreas Holmqvist
Alexander Deilert
Marcus Ragnarsson
Niklas Andersson
Timmy Pettersson
David Printz
Staffan Kronwall
Adam Andersson
Nils Bäckström
Forwards:
Marcus Krüger
Michael Holmqvist
Christian Eklund
Andreas Engqvist
Tim Eriksson
Carl Gustafsson
Henrik Eriksson
Jacob Josefson
Nicklas Danielsson
Kristofer Ottosson
Victor Ahlström
Oscar Ahlström
Marcus Nilson
Patrick Thoresen

No Rules In The Animal Kingdom
...eller snarare tvärtom. Tellqvist ville vara kvar som backup i Phoenix där han trivdes, nu hamnar han istället i Buffalo och lär knappast förlänga det kontraktet. Jag tror att chansen att han kommer hem ökar nu, han kan göra som Honken för att ta sig tillbaka till NHL.
Hmm...det är väl snarare bredd vi SAKNAR? Det är ju bara att kolla hur det har gått när våra tongivande spelare har gått sönder? SPETS har vi ju i form av Herr Bremberg!Lucas skrev:sorunda_99 skrev:3- DIF har inget annat än bred trupp, gång och gång igen. Det har sagts förr och kan sägas igen, vi saknar spets.
Kontraktet går fortfarande ut i sommar så.
Jag tror att chanserna att Tellqvist kommer hem ökade lite grann. Även om chanserna att få hem honom är mycket små, så finns det absolut en möjlighet. Nu när hans kontrakt fortfarande går ut i sommar, innan Elitserien startar, så kommer han att stå kontraktslös (om ingen signar ett kontrakt med honom omgående). Då vet han om, att han är välkommen hem igen. Pengarna finns där, om han vill återvända till huvudstaden... Finansiärer är beredda att gå in, för att sponsra ett stort namn i den svenska ishockeyn.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Linus Klasen stannar i SSK
Djurgården har visat intresse för Linus Klasen under en längre period. Men förhoppningarna om att värva honom är nu döda, då Klasen har skrivit ett nytt ett-års-kontrakt med SSK, som gäller säsongen 2009/2010.
Djurgården har visat intresse för Linus Klasen under en längre period. Men förhoppningarna om att värva honom är nu döda, då Klasen har skrivit ett nytt ett-års-kontrakt med SSK, som gäller säsongen 2009/2010.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Hade du läst noggrannare hade du sätt att om SSK åker ur Elitserien får han bryta kontraktetsthlm_dif skrev:Linus Klasen stannar i SSK
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jo, jag vet. Men Klasen lär förmodligen inte lämna SSK för DIF oavsett om dom åker ur. Jag tror att han stannar i SSK ett år till då, och spelar i kvalserien.ludde- skrev:Hade du läst noggrannare hade du sätt att om SSK åker ur Elitserien får han bryta kontraktet
Jag är även rätt så säker på att SSK säkrar ett nytt kontrakt, då man har spelat bra den senaste tiden (i alla fall på hemmais). Leif Strömberg har även gett SSK ny energi, vilket kommer att gynna dem i kvalserien. SSK ska slå AIK, Leksand och övriga allsvenska lag alla dagar i veckan. Det blir Rögle som får lämna Elitserien i år (tror jag).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Hade gärna välkomnat Tellan tillbaka, men tror ni han vill det? Han fyller fan redan 30 i år. Se på Stefan Liv, stackarn, störst o bäst för några år sen men han kommer fan aldrig tillbaka till NHL, lite 2000-talets Burakovsky över honom (och ett exempel på hur snabbt det går från talang till "föredetting", om man nu kan säga så). Tror Tellan kanske är rädd bli bortglömd om han återvänder hem, jag tror han hellre klamrar sig fast i båset även fortsättningsvis i väntan på sin chans. Skulle han hamna i farmarträsket igen däremot, då tror jag vi har långt större chans få hem honom.
Mark måste ju få stå nästa säsong. Han nollade Mora på bortaplan i playoff spelet!!
han gjorde några ruskit bra räddningar, och spelade stabilt i övrigt men det är skillnad på alssvenska och elitseren, vi får hoppas almtuna går till kvalserien så får vi se vad han kan mot tufft motstånd.Sebbe G skrev:Mark måste ju få stå nästa säsong. Han nollade Mora på bortaplan i playoff spelet!!
sen är han hur skön som hälst också.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
-
vad är det som är så speciellt med Marcus Nilson? kommer inte ihåg några jätteinsatser av honom i dif tröjan? det största felet är ju om linkan inte blir kvar.. finns ju inte i denna värld..
Guldet ska tillbaka!!