Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

Problemet är inte att vi inte behöver Högström, problemet är att vi skulle behöva andra pusselbitar ännu mer (och gärna bli av med en halv kartong pusselbitar också).
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

När ska dessa förändringar ske som Jocke lovade om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Tambellini har fortfarande inte blivit bättre. Han kostar bara pengar utan att bidra. Bättre att ta upp en junior istället för honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

klintan85 skrev:När ska dessa förändringar ske som Jocke lovade om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Tambellini har fortfarande inte blivit bättre. Han kostar bara pengar utan att bidra. Bättre att ta upp en junior istället för honom.
Innan landslagsuppehållet hade vi ett snitt på 0,6 poäng/match. Efter har vi haft ett på 1,6 poäng, så visst har vi blivit bättre, i alla fall poängmässigt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
ciirree

Inlägg av ciirree »

klintan85 skrev:När ska dessa förändringar ske som Jocke lovade om det inte blev bättre efter landslagsuppehållet. Tambellini har fortfarande inte blivit bättre. Han kostar bara pengar utan att bidra. Bättre att ta upp en junior istället för honom.
Senaste jag läste så avvaktar vi. Linus Norberg skrev om det tidigare idag, orkar inte leta upp bloggen dock.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är hårda bud för Kousa samtidigt som Tambellini kan valsa runt lite som han vill utan några som helst resultat. Någon som har inside info? Självklart är konkurrensen något olika bland backar och forwards men det kan inte vara hela förklaringen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mabra
Säsongskort: Ja

Inlägg av mabra »

Jag tror så här. Om vi får in Högström så skulle det ge mer trygghet i försvaret, jag tror övriga backar kan få en skjuts framåt. Det i sin tur skulle få forwards att känna sig tryggare och våga göra sina grejer på isen, alltså får anfalls spelet en skjuts framåt också. I alla fall hoppas jag på detta.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jag är också rätt säker på att Högström kommer tillbaka, hans tjej är ju från stan (även om han kommer från norr) och med en nyfödd bebis så lär de inte tacka nej till hjälp av föräldrar osv... Känns def som han iallafall lirar säsongen ut för oss och sen kanske gör ett nytt försök att få in lite stålar från utlandet. Men just nu behöver vi nog honom och för honom (och framförallt familjen) är det def. enklast om han kör här till sommaren, snabbt o smidigt att komma igång osv! Enkel matematik! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vill Högström (min favoritspelare) komma hit så ska vi naturligtvis välkomna honom med öppen famn.
Okey att vi är i behov av målskyttar, men var finns sådana lediga nu? Och finns de, har vi råd?

Hit med Högström så vi får en modern back som klarar spel i alla zoner.

Vi skulle må gott av en backklippa. Så här långt har Urbom varit bäst, men han är inte så vass i offensiven.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

ciirree skrev:
Senaste jag läste så avvaktar vi. Linus Norberg skrev om det tidigare idag, orkar inte leta upp bloggen dock.
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... den-varva/
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vi kan nog glömma Högström.

Han "vill ha en rolig avslutning och inte gå till en klubb som missar slutspel".

Skulle gissa på SAIK.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Om man får bort Tambellini så borde man ha budget för Bud Halloway.
-Rolle Stoltz
Örnen

Inlägg av Örnen »

klintan85 skrev:Om man får bort Tambellini så borde man ha budget för Bud Halloway.
Högst troligtvis inte. För Holloway skulle kosta mer än Tambellini, och vi blir inte av med hela Tambellinis lön bara sådär bara för att vi vill.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
http://norran.se/hockeybloggen/hogstrom ... e-703788#/
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Örnen skrev:
klintan85 skrev:Om man får bort Tambellini så borde man ha budget för Bud Halloway.
Högst troligtvis inte. För Holloway skulle kosta mer än Tambellini, och vi blir inte av med hela Tambellinis lön bara sådär bara för att vi vill.
Men om man lyckas få ett annat lag att ta över Tambellinis kontrakt så lär det ju hjälpa markant om vill signa Holloway.
-Rolle Stoltz
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

klintan85 skrev:Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
http://norran.se/hockeybloggen/hogstrom ... e-703788#/
Han som sa sig vara så stor Djurgårdare. Borde betyda något att vi gav honom chansen kan man tycka.
Avgå Jocke.
Låst