Att man släpper Runken innan ens Sörensen gjort comeback och Fällis + Lundberg är fortsatt borta tyder på att man gör sig redo för att stärka laget. Med tanke på Jockes kommentarer tidigare i dagarna tror jag att man vill ge Bernhardt en chans innan vi bestämmer oss för om vi ska prioritera rw eller back. Lär vara av betydligt högre kaliber än runken, annars hade vi hållt i honom åtminstone tills Sörensen är 100% redo.MarcusDaze skrev:Magkänsla eller ligger det något bakom detta?#10 skrev:Jag tror det är en spelare av bättre kaliber på väg in.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Varför skulle vi värva en till back när vi har nio på kontrakt?Puckey skrev:Att man släpper Runken innan ens Sörensen gjort comeback och Fällis + Lundberg är fortsatt borta tyder på att man gör sig redo för att stärka laget. Med tanke på Jockes kommentarer tidigare i dagarna tror jag att man vill ge Bernhardt en chans innan vi bestämmer oss för om vi ska prioritera rw eller back. Lär vara av betydligt högre kaliber än runken, annars hade vi hållt i honom åtminstone tills Sörensen är 100% redo.MarcusDaze skrev:Magkänsla eller ligger det något bakom detta?#10 skrev:Jag tror det är en spelare av bättre kaliber på väg in.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jim Morrison
Vi kommer absolut inte värva en ny back - vilket heller inte behövs. Om inte någon framträdande skadas förstås.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi har ganska många halvhyggliga spelare under kontrakt. NU har Heinerö och Runken lämnat. Kanske inte mina förstaval på spelare ut, men jag tror fortfarande att vi vinner på sikt på att göra detta.
Hoppas stenhårt att det blir en ny RW, men har fått intrycket av att det inte är alla som tycker att det är lika självklart att det är där vi behöver stärka upp. Backsidan skulle må bra av att få in någon defensiv klippa likt Fredrik Claesson, men framåt har vi just nu två tänkta stjärnspelare som ser fullkomligt vingklippta ut när de tvingats spela med Runken/Lundberg. Funkar inte Bernhardt heller i den rollen lär de som Jocke är inne på kunna tänka sig en mer kortsiktig lösning för resten av den här säsongen.
Senast redigerad av Puckey den 2015-11-28 14:44:19, redigerad totalt 1 gånger.
Där har vi haft turen att de har "moderföreningar" de både är villiga att gå till och som velat ta hem dem. Lundberg är inbiten djurgårdare och lär inte vara lika sugen på att byta klubb. Tror också att det här är en vinst för oss, skulle det plötsligt släppa för Runken framåt slutet av säsongen skulle det bli svindyrt för oss att lyckas behålla honom när Färjestad finns som motpol.Kall-El skrev:Vi har ganska många halvhyggliga spelare under kontrakt. NU har Heinerö och Runken lämnat. Kanske inte mina förstaval på spelare ut, men jag tror fortfarande att vi vinner på sikt på att göra detta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt så. Och därför ligger vi där vi ligger.Kall-El skrev:Vi har ganska många halvhyggliga spelare under kontrakt. NU har Heinerö och Runken lämnat. Kanske inte mina förstaval på spelare ut, men jag tror fortfarande att vi vinner på sikt på att göra detta.
Ska vi utmana topplagen behövs mer kvalité in i laget.
Exempelvis så skulle vi behöva minst en back till med Högströms nivå.
Men så länge ekonomin inte tillåter det så får vi harva vidare i mitten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
vi har ju en till som högström om han slutar slarva så mycket bara ( hultström )BOMBOM BOUCHARD skrev:Exakt så. Och därför ligger vi där vi ligger.Kall-El skrev:Vi har ganska många halvhyggliga spelare under kontrakt. NU har Heinerö och Runken lämnat. Kanske inte mina förstaval på spelare ut, men jag tror fortfarande att vi vinner på sikt på att göra detta.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
Ja, men han var så ifjol och fortsätter även i år. Hoppas han ska kunna höja lägstanivån men det börjar vara dags att visa det snart.Morwin skrev:vi har ju en till som högström om han slutar slarva så mycket bara ( hultström )BOMBOM BOUCHARD skrev:Exakt så. Och därför ligger vi där vi ligger.Kall-El skrev:Vi har ganska många halvhyggliga spelare under kontrakt. NU har Heinerö och Runken lämnat. Kanske inte mina förstaval på spelare ut, men jag tror fortfarande att vi vinner på sikt på att göra detta.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
DIF har nog tålamod att vänta och se var han står om ett år.
Framåt har vi Salle och Thore. Högström i försvaret. Två bra målvakter. Sedan är det lite tunt med klass i laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Däremot en lina som överpresterar i Alvarez - Ljungh - Vejdemo. Thoresenkedjan underpresterar ju och undrar ifall dom tre verkligen fungerar tillsammans? Kanske skicka in Sörensen istället för Brodin?
Avskaffa tre mot tre.
Det tror jag absolut att det är dags för. Anderson, Brodin och Bernhardt/Hank får helt enkelt finna sig i att agera tredjelina bakom Ljungh (med pp-tid på Brodin och Anderson).Mattias_87 skrev:Däremot en lina som överpresterar i Alvarez - Ljungh - Vejdemo. Thoresenkedjan underpresterar ju och undrar ifall dom tre verkligen fungerar tillsammans? Kanske skicka in Sörensen istället för Brodin?
Tycker den är helt felkomponerad. Vi har provat med Sörensen ihop med Thore och Sallinen det funka ju kanon ett par matcher...Mattias_87 skrev:Däremot en lina som överpresterar i Alvarez - Ljungh - Vejdemo. Thoresenkedjan underpresterar ju och undrar ifall dom tre verkligen fungerar tillsammans? Kanske skicka in Sörensen istället för Brodin?
Problemet är ju att toppar vi första linan så har ju inte Matt nån lekkompis.. Då får han Hank eller Bernhardt/Lundberg bredvid sig och det är inte bra nånstans för dom är inga målskyttar.
Jag har alltid sett Brodin som en krigare, brunkare med fart och ingen vass målskytt.
1.a linan- en vass målskytt till Thore och Sallinen som är playmakers så är dom aktiverade kan dom få göra det dom är bäst på leverera fina pass och hålla puck i offensiv zon.
Vem kan detta då vara? Ja beror helt på ekonomi och går det att lösa lån på spelaren i fråga?
Ja icke önskvärda spelare går ju skälvklart att förhandla fram så man inte står för hela lönekostnaden. Där har vi Örebro : Lehtonen eller Petruzalek. I Modo: Bill Thomas
Billigare alternativ är ju. Jakobs från Malmö när lånet med LHC är slut. John Henrion är väl en annan direkt målskytt. Nån av dom här borde väl vara mest trovärdig sett till löner. Jakobs levererade grymt bra i Kvalserien och trivdes hos oss. Han skulle absolut kunna leverera med Thore och Sallinen.
Har väldigt svårt att se att Bernhardt ska kunna kliva in här och helt plötsligt börja leverera 1+1 i var och varannan match när han inte levererat i en 3.e lina förut. Plus att det vore en väldigt stor press och roll att axla att hoppa in och tro att man som junior ska kunna få igång alltihop. Tveksam, ytterst tveksam även om det skulle vara det billigaste alternativet.
2.a linan - För att få igång Matt är Sörensen perfekt. Snabb, skicklig, kreativ målskytt.
Sörensen behöver också nån med fart i sig och krigar där tror jag Brodin skulle vara perfekt.
3.e linan behöver inte ändras på med Alvarez-Ljungh-Vejdemo, dom levererar.
4.e linan Hank-Hage-Ahlen (laborera med den extra spelaren vi har med)
Extraspelare - Bernhardt eller Davidsson
E.Lundberg utlåning eller hitta ny klubbadress, tar absolut inget ytterligare steg. harvat fast helt enkelt
Det sorgliga är ju att både Thore och Sallinen är spelare som alltid har gjort mål de är liksom spelare som ska göra mål och inte spela fram! Dock har ju Thore verkligen blivit en speluppläggare när han kommit hit karln skjuter ju inte oavsett hur bra läge han har!
Ahlen ska inte spela med Hage och Hank nu. Ahlen har höjt sig rejält utan dessa två, mer kyla med puck och gör bra värderingar.
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Då finns det bara 2 alternativ och det är att sätta Ahlen ihop med Matt och Brodin i en 3.e line.seppuko skrev:Ahlen ska inte spela med Hage och Hank nu. Ahlen har höjt sig rejält utan dessa två, mer kyla med puck och gör bra värderingar.
Eller att sätta honom ihop med Matt och Sörensen i en 3.e line.
för du kan väl inte mena att Ahlen ska upp i första linan och peta Sörensen eller Brodin för att spela med Sallinen och Thoresen.
eller peta någon av Alvarez-Ljungh-Vejdemo när den kedjan funkar bäst för tillfället.
Det man också kan göra är ju att toppa 1.a linan med Thoresen-Sallinen-Sörensen
Så kör man Alvarez-Ljungh-Vejdemo som 2.a line.
Och 3.e med Bernhardt/Davidsson/Lundberg/Ahlen/Hank-Matt-Brodin
Och 4.e ._./Hage/._.
Det är verkligen nu man inser vikten och betydelsen av Sörensen och Fällström.
När dom är borta så fallerar vår offensiv som ett korthus.
Får hoppas på en comeback av Fällström annars gäller det att hitta en fullgod ersättare för hans sjukpenning och delar av Runkens och Heinerös löner. Ska vi sikta uppåt i tabellen istället för att undvika kval så tror jag det är ett måste faktiskt.