Inte många som vill ta ett sportchefsjobb när någon annan har byggt upp laget som Challe har gjort utan dom flesta vill bygga sitt eget lag efter sina ideér och tankar. Inte det minsta förvånad om Stoppel går in som sportchef den här säsongen.MarcusDaze skrev:Min gissning är att Lauritzen presenteras på måndag och sportcheferna förhoppningsvis under eller efter den öppna träningen.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag tror faktiskt att det ska in en AHL-center och sen Lauritzen. Vore korkat att låta Eriksson/Ljungh ta ansvaret som förstecenter. Personligen håller jag Ljungh över Eriksson.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Varför tror du just AHL? Nåt rykte eller?Sainte skrev:Jag tror faktiskt att det ska in en AHL-center och sen Lauritzen. Vore korkat att låta Eriksson/Ljungh ta ansvaret som förstecenter. Personligen håller jag Ljungh över Eriksson.
Det känns väl rimligt eftersom Challe har varit några vändor i USA och hittils har vi inte sett något av det. Bara det jag vet tyvärr...ciirree skrev:Varför tror du just AHL? Nåt rykte eller?Sainte skrev:Jag tror faktiskt att det ska in en AHL-center och sen Lauritzen. Vore korkat att låta Eriksson/Ljungh ta ansvaret som förstecenter. Personligen håller jag Ljungh över Eriksson.
- Jim Morrison
Challe var väl i USA på semester? Känns föga troligt att någon AHL-center skulle in nu. Dom som kommer ansluta är Lauritzen och Samuelsson och det är lika bra att ställa in sig på det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag håller med. Att kicka ut Johner utan att fylla upp med en klasscenter verkar inte särskilt genomtänkt. Och ett genomtänkt lagbygge har man väl rätt att kräva?Sainte skrev:Jag tror faktiskt att det ska in en AHL-center och sen Lauritzen. Vore korkat att låta Eriksson/Ljungh ta ansvaret som förstecenter. Personligen håller jag Ljungh över Eriksson.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Johner var ingen klasscenter. Han var en bra rightad HA-powerplayspelare. Inte så mkt mer än så
Precis. Det var när han fick spela center som hans nivå sjönk.John Terry skrev:Johner var ingen klasscenter. Han var en bra rightad HA-powerplayspelare. Inte så mkt mer än så
Lär dock, inte minst med tanke på DH insamlingen, dyka upp ytterligare spelare under säsongen (förutom de två det talats om).Jim Morrison skrev:Challe var väl i USA på semester? Känns föga troligt att någon AHL-center skulle in nu. Dom som kommer ansluta är Lauritzen och Samuelsson och det är lika bra att ställa in sig på det.
Känns f.ö som att inget nyförvärv kan floppa då det finns noll förväntningar...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Måste verkligen vara hög klass på centern som ska in. Blir spännande detta
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- SirDIFalot
Tror folk fortfarande att det kommer hända?Bluebrigade08 skrev:Måste verkligen vara hög klass på centern som ska in. Blir spännande detta
Expert.
Pynta in pengar i kampanjen så ökar chansen att det blir bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Precis! Bra inställning, vi kan, bör och vill påverka! Gör det!Magnutz skrev:Pynta in pengar i kampanjen så ökar chansen att det blir bra.
Efter en mindre semester ifrån detta forum(kan minsann vara lite påfrestande att hänga här ibland) så börjar det numera klia i fingrarna gällande kommande hockeysäsong. Hur har då denna silly varit? Förmodligen den tråkigaste som jag kan minnas. Tellan lockade fram ett leende. Alvarez och Rundqvist likaså. Smarta värvningar! Fernholm hade jag inte klagat på om det inte varit för att han är tänkt att vara en ledande back, vilket han inte varit sen han lämnade oss senast. Blek sejour i Linköping och en ännu blekare sådan i HV71. Verkar knappast ha rosat marknaden utomlands heller. Som skaplig tredjeback är han spännande. Som förstaback är han ett smärre skämt!
Värvningen av Mantas Armalis är svår att klaga på. Hade dock gärna lagt dessa pengar på ytterligare en forward då jag är helt säker på att Mattsson inte skulle göra bort sig i SHL som andramålvakt.
Nordlund är helt omöjlig att uttala sig om. Vem vet riktigt? Blir löjligt att ens försöka. Nöjer mig med spännande. I övrigt måste jag erkänna mig besviken. Truhkno? Deilert? Nyström? För att krydda detta så luktar det som att vi kommer landa en medioker skadebenägen Lauritzen? Skulle vi få Samuelsson till råga på det ser det helt plötsligt snuskigt blekt ut. En av dem är jag beredd att chansa på absolut. Den senare lär sälja fler biljetter men har samtidigt inte lika många år kvar om det skulle slå väl ut med Sebastian. Känns som om vi kommer vara väldigt beroende av att åtminstone hälften av våra yngre allsvenska stjärnor såsom Ljungh, Sörensen, Rundqvist, Högström, Norell osv får grava genombrott om vi ska kunna undvika kvalspel med denna trupp.
Det är med en uns rädsla man följer resten av sillyn. Det kanske största orosmålet av alla är att vi fortfarande står utan sportchef...
Värvningen av Mantas Armalis är svår att klaga på. Hade dock gärna lagt dessa pengar på ytterligare en forward då jag är helt säker på att Mattsson inte skulle göra bort sig i SHL som andramålvakt.
Nordlund är helt omöjlig att uttala sig om. Vem vet riktigt? Blir löjligt att ens försöka. Nöjer mig med spännande. I övrigt måste jag erkänna mig besviken. Truhkno? Deilert? Nyström? För att krydda detta så luktar det som att vi kommer landa en medioker skadebenägen Lauritzen? Skulle vi få Samuelsson till råga på det ser det helt plötsligt snuskigt blekt ut. En av dem är jag beredd att chansa på absolut. Den senare lär sälja fler biljetter men har samtidigt inte lika många år kvar om det skulle slå väl ut med Sebastian. Känns som om vi kommer vara väldigt beroende av att åtminstone hälften av våra yngre allsvenska stjärnor såsom Ljungh, Sörensen, Rundqvist, Högström, Norell osv får grava genombrott om vi ska kunna undvika kvalspel med denna trupp.
Det är med en uns rädsla man följer resten av sillyn. Det kanske största orosmålet av alla är att vi fortfarande står utan sportchef...
- SirDIFalot
Den positionen känner jag mig minst orolig för. Känns givet att vi landar en uppgradering mot vad vi har i dagsläget där.Manijock skrev:Efter en mindre semester ifrån detta forum(kan minsann vara lite påfrestande att hänga här ibland) så börjar det numera klia i fingrarna gällande kommande hockeysäsong. Hur har då denna silly varit? Förmodligen den tråkigaste som jag kan minnas. Tellan lockade fram ett leende. Alvarez och Rundqvist likaså. Smarta värvningar! Fernholm hade jag inte klagat på om det inte varit för att han är tänkt att vara en ledande back, vilket han inte varit sen han lämnade oss senast. Blek sejour i Linköping och en ännu blekare sådan i HV71. Verkar knappast ha rosat marknaden utomlands heller. Som skaplig tredjeback är han spännande. Som förstaback är han ett smärre skämt!
Expert.