Det här var det roligaste jag sett. En bild säger mer än tusen ord. Hahahahah!
Hahahahaha!AMMC skrev:
Det här var det roligaste jag sett. En bild säger mer än tusen ord. Hahahahah!
Visserligen har ju Tellan också bara spelat 20 matcher den gångna säsongen. Och spelat upp sig i ett slutspel under hela karriären. För mig kommer alltid slutspelsmålvakter vara att föredra. Wesslau har visserligen också bara ett slutspel bakom sig. Men det skedde för ett år sedan. Till skillnad från Tellans för 11 år sedan. Jag gillar Stefan Liv typerna helt enkelt. OK i grundserien med 91.5% typ och sen upp i slutspelet. Och personligen känner jag att Wesslau är närmare en sån målvakt än Tellqvist. Framför allt sett till pris och dylikt. Men det där har vi redan gått igenom.Mäklaren skrev:Man är inte en bra målvakt när man spelar uselt under seriens första del och kastar bort många viktiga poäng för laget och sedan "spelar upp sig" efter jul och till slit vinner målvaktsligan för att man spelat många färre matcher än övriga målvakter. Att våra målisar är i topp i räddningsprocenten år efter år beror till stor del på att de delar sysslan med någon annan, det är mycket lättare att hålla en jämn nivå om man spelar få matcher.
Är det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta innan NHL/AHL spelarna bestämmer sig ? typ Klasen/Möller och sådana...SirDIFalot skrev:Visserligen har ju Tellan också bara spelat 20 matcher den gångna säsongen. Och spelat upp sig i ett slutspel under hela karriären. För mig kommer alltid slutspelsmålvakter vara att föredra. Wesslau har visserligen också bara ett slutspel bakom sig. Men det skedde för ett år sedan. Till skillnad från Tellans för 11 år sedan. Jag gillar Stefan Liv typerna helt enkelt. OK i grundserien med 91.5% typ och sen upp i slutspelet. Och personligen känner jag att Wesslau är närmare en sån målvakt än Tellqvist. Framför allt sett till pris och dylikt. Men det där har vi redan gått igenom.Mäklaren skrev:Man är inte en bra målvakt när man spelar uselt under seriens första del och kastar bort många viktiga poäng för laget och sedan "spelar upp sig" efter jul och till slit vinner målvaktsligan för att man spelat många färre matcher än övriga målvakter. Att våra målisar är i topp i räddningsprocenten år efter år beror till stor del på att de delar sysslan med någon annan, det är mycket lättare att hålla en jämn nivå om man spelar få matcher.
Exakt som jag känner. Men men, vad ska man göra...sportfåne skrev:Att inte plocka in Linkan borde man ha fått sparken för.. nu väljer man att inte plocka hem Tellan... Fan säg nej när Douglas och N.Kronwall när dom vänder hem när vi ändå på gång...
Inget ont om Wesslau... Hade inte Tellqvist varit aktuell hade jag hoppat av glädje... nu känner jag bara *aha*
Salas skrev:Inte för att jag värdesätter din respekt för mig särskilt högt, men jag ska väl ändå hjälpa dig in på tågspåret igen:Raus skrev:Tappar verkligen all respekt för dig när du vräker ur dig något såntdär, varför skulle vi åka ner i allsvenskan för att Gustaf Wesslau gör comeback? Jävla pajas.
Jag är inte alls nöjd med värvningen, men man måste väl få vara ironisk för det?
Alla spelare når sin toppnivå vid ett visst stadie, och Fasth har nått sin toppnivå, precis som Wesslau. Skillnaden mellan Fasth och Wesslau är att Fasth spelar jämnt och i närheten av sin toppnivå nästan hela tiden, medan Wesslau är som en jojjo som åker upp och ner.COYS skrev:Det är väl ganska självklart att Wesslau fortfarande kan utvecklas. Viktor Fasth debuterar i elitserien som 28-åring och nu spelar han VM.
Därav är jag inte nöjd med Wesslau som förstemålvakt när vi har en trisslott som reservmålvakt i form av Sandberg. Det kan bli miljonvinst, och sannolikheten är minimal, men troligtvis blir det en nitlott.
Just ja, det är ju enbart på målvakterna det hänger....Mäklaren skrev:Man är inte en bra målvakt när man spelar uselt under seriens första del och kastar bort många viktiga poäng för laget och sedan "spelar upp sig" efter jul och till slit vinner målvaktsligan för att man spelat många färre matcher än övriga målvakter. Att våra målisar är i topp i räddningsprocenten år efter år beror till stor del på att de delar sysslan med någon annan, det är mycket lättare att hålla en jämn nivå om man spelar få matcher.
På vilket sätt bevisar att de spelat lika många slutspel fast Wesslan gjort det senare att Wesslan är em mer rutinerad och bättre "slutspelsmålvakt" Ditt resonemang håller inte.SirDIFalot skrev:Visserligen har ju Tellan också bara spelat 20 matcher den gångna säsongen. Och spelat upp sig i ett slutspel under hela karriären. För mig kommer alltid slutspelsmålvakter vara att föredra. Wesslau har visserligen också bara ett slutspel bakom sig. Men det skedde för ett år sedan. Till skillnad från Tellans för 11 år sedan. Jag gillar Stefan Liv typerna helt enkelt. OK i grundserien med 91.5% typ och sen upp i slutspelet. Och personligen känner jag att Wesslau är närmare en sån målvakt än Tellqvist. Framför allt sett till pris och dylikt. Men det där har vi redan gått igenom.Mäklaren skrev:Man är inte en bra målvakt när man spelar uselt under seriens första del och kastar bort många viktiga poäng för laget och sedan "spelar upp sig" efter jul och till slit vinner målvaktsligan för att man spelat många färre matcher än övriga målvakter. Att våra målisar är i topp i räddningsprocenten år efter år beror till stor del på att de delar sysslan med någon annan, det är mycket lättare att hålla en jämn nivå om man spelar få matcher.
Klassiskt försök att använda sina MS Paint-kunskaper för att styrka sitt resonemangSalas skrev:Inte för att jag värdesätter din respekt för mig särskilt högt, men jag ska väl ändå hjälpa dig in på tågspåret igen:Raus skrev:Tappar verkligen all respekt för dig när du vräker ur dig något såntdär, varför skulle vi åka ner i allsvenskan för att Gustaf Wesslau gör comeback? Jävla pajas.
Jag är inte alls nöjd med värvningen, men man måste väl få vara ironisk för det?
Alla spelare når sin toppnivå vid ett visst stadie, och Fasth har nått sin toppnivå, precis som Wesslau. Skillnaden mellan Fasth och Wesslau är att Fasth spelar jämnt och i närheten av sin toppnivå nästan hela tiden, medan Wesslau är som en jojjo som åker upp och ner.COYS skrev:Det är väl ganska självklart att Wesslau fortfarande kan utvecklas. Viktor Fasth debuterar i elitserien som 28-åring och nu spelar han VM.
Därav är jag inte nöjd med Wesslau som förstemålvakt när vi har en trisslott som reservmålvakt i form av Sandberg. Det kan bli miljonvinst, och sannolikheten är minimal, men troligtvis blir det en nitlott.
Med den logiken är alltså Tellan att föredra framför t.ex. Michal Neuvirth ?Andy skrev:På vilket sätt bevisar att de spelat lika många slutspel fast Wesslan gjort det senare att Wesslan är em mer rutinerad och bättre "slutspelsmålvakt" Ditt resonemang håller inte.SirDIFalot skrev:Visserligen har ju Tellan också bara spelat 20 matcher den gångna säsongen. Och spelat upp sig i ett slutspel under hela karriären. För mig kommer alltid slutspelsmålvakter vara att föredra. Wesslau har visserligen också bara ett slutspel bakom sig. Men det skedde för ett år sedan. Till skillnad från Tellans för 11 år sedan. Jag gillar Stefan Liv typerna helt enkelt. OK i grundserien med 91.5% typ och sen upp i slutspelet. Och personligen känner jag att Wesslau är närmare en sån målvakt än Tellqvist. Framför allt sett till pris och dylikt. Men det där har vi redan gått igenom.Mäklaren skrev:Man är inte en bra målvakt när man spelar uselt under seriens första del och kastar bort många viktiga poäng för laget och sedan "spelar upp sig" efter jul och till slit vinner målvaktsligan för att man spelat många färre matcher än övriga målvakter. Att våra målisar är i topp i räddningsprocenten år efter år beror till stor del på att de delar sysslan med någon annan, det är mycket lättare att hålla en jämn nivå om man spelar få matcher.
Varför har Tellan inte spelat fler slutspel - jo på grund av att han under sex sässonger spelat i NHL och AHL medan Wesslau harvat i storklubbar som Borås, Malmlös juniorer och gjort ett misslyckat försök att slå sig in i AHL.
Jag respekterar att du av någon anledning anser Wesslau vara en gudabedådad och framför allt Tellan överlägsen målvakt, men get real när du försöker bevisa något genom att jämföra dessa båda herrars slutspel i Elitserien.
Den verkliga statistiken visar något helt annat:
Tellqvist (Wesslau inom parantes):
Matcher i nationel högsta liga
Elitserien 79 matcher (77)
Finska högsta ligan 26 matcher (0)
KHL 31 matcher (0)
TOTALT 136 (77)
NHL matcher
NHL 114 matcher (0)
Landskamper
Tre kronor 31 landskamper (0)
Meriter OS guld, VM-silver, VM-brons (inga)
Där har du den verkliga statistiken....
Jag vidhåller fortfarande att Wesslau är en bra målvakt och att han är välkommen till DIF. Jag vidhåller också att Tellqvist vilken dag som helst är att föredra framför Wesslau och att Tellqvist på alla punkter överträffar Wesslau.
Med detta sagt behöver man inte ens dra upp att Tellqvist är urdjurgårdare och Wesslau ur AIKare eller att Tellqvist skulle kunna bli den stabila, trygga långsiktiga lösning vi så väl behöver mellan stolparna i DIF.
Nu verkar det ju dessutom som att Tellqvist varken kräver någon astronomisk lön eller har krävt långtidskontrakt....