DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Imorgon ska man till Enskede och se DIF lira boll! Fan vad kul!
Lönen kommer imorgon:
KÖP BILJETT TILL DIF-MIDTJYLLAND PÅ MÅNDAG!
http://www.ticnet.se/event/djurgarden-m ... ter/329871
KÖP BILJETT TILL DIF-ELFSBORG nästa måndag ( 6:e juli)
http://www.jarnkaminerna.se/2014/06/24/ ... vi-vidare/
Fotbollen drar igång igen! Var med från start.
Enskede fylller 100 år imorgon, och för ni som är trötta på vm precis som jag, ta er dit och se DIF vinna tvåsiffrigt igen.
Lönen kommer imorgon:
KÖP BILJETT TILL DIF-MIDTJYLLAND PÅ MÅNDAG!
http://www.ticnet.se/event/djurgarden-m ... ter/329871
KÖP BILJETT TILL DIF-ELFSBORG nästa måndag ( 6:e juli)
http://www.jarnkaminerna.se/2014/06/24/ ... vi-vidare/
Fotbollen drar igång igen! Var med från start.
Enskede fylller 100 år imorgon, och för ni som är trötta på vm precis som jag, ta er dit och se DIF vinna tvåsiffrigt igen.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Åh vad skönt att fotbollen är tillbaka... inte.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Lee Harvey Oswald
Med ett fungerande anfall hade DIF gjort 3 mål i första halvlek.
Genant låg nivå sista tredjedelen.
Hög klass på Ertons straff däremot
Genant låg nivå sista tredjedelen.
Hög klass på Ertons straff däremot
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Seriöst... Tele2 tar in ~30.000 och bara 2 barer på övre?!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varmt och sommarmysigt sitter man återigen här på 328 och försöker njuta. Tyvärr så är Jawo lika iskall som innan uppehållet. Dags för Purjo snarast, Pelle!!!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jag häpnar över DIF:s oförmåga att ta vara på klara målchanser och etablera ett anfallsspel. Känns som att man är nöjda efter att ha passerat mittcirkeln.
Sälj Erton nu. Skiter i priset. Orkar inte med honom längre.
- Lee Harvey Oswald
DIF måste vara alla lags önskemotståndare, man bjuder upp till vidöppet spel i varje match men gör mål bara på var 703:e skott.
Med andra ord, det kommer dyka upp lägen där det andra lager kan avgöra till slut.
Tragikomiskt vad tama vi är framåt
Viljeinsatsen är det däremot svårt att klaga på
Med andra ord, det kommer dyka upp lägen där det andra lager kan avgöra till slut.
Tragikomiskt vad tama vi är framåt
Viljeinsatsen är det däremot svårt att klaga på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
pulverapa skrev:Sälj Erton nu. Skiter i priset. Orkar inte med honom längre.
Orka klaga på Erton när vi har Adde i en startelva.... Han är hur jävla dålig som helst och jobbar inte ett jävla piss och han är lagkapten också! Sen blir han sur när Erton tar straffen och firar inte ens när han sätter den!
Måste bara uttrycka min besvikelse över Pelles beslut att i match efter match låta Glasberg och Rubio nöta bänk i 90 minuter, trots att deras positionsmotsvarigheter på planen heter Stefan Karlsson och Andreas Johansson och dessa båda herrar i match efter match underpresterar å det grövsta.
Var finns logiken i Chibsah in, Tibbling ut när endast tilläggstid återstår i en hemmamatch där DIF behöver tre poäng?
Var finns logiken i Chibsah in, Tibbling ut när endast tilläggstid återstår i en hemmamatch där DIF behöver tre poäng?
Allsvenskan är verkligen ett sömnpiller. Allsvenskan eller korpen, skillnaden är fan hårfin.
- SirDIFalot
Typ vår överlägset bästa spelare, men okej.pulverapa skrev:Sälj Erton nu. Skiter i priset. Orkar inte med honom längre.
Expert.
Måste säga att jag älskar nya kampanjen, och Emils Blåblå framkallar rysningar. Den är DIF.
I första halvlek har vi säkert 3-4 fina lägen att komma till bra avslut. Vi vill av oförklarlig anledning spela in bollen i mål, vilket såklart inte går med den kvalitén vi besitter.
Jawo snubblar bort ett gratis friläge. Erton vill klacka och passa när han i princip är fri. Våra hörnor och frisparkar på offensiv planhalva är lågvattenmärke rakt igenom.
Adde verkar tyvärr ha gjort sitt. Tibbling och Radetinac är väl tillsammans med Erton de få ljusglimtar vi har. Vytas och Emil fightar "igen" väldigt mycket de tappar på kommunikation och snabbhet/placeringsförmåga väldigt ofta, så där kan jag egentligen inte klaga.
Mayambela försöker och försöker och gör det riktigt bra när han kommer in.
Glasberg/Sparrdahl - Bergström - Östberg - Vytas
Rubio - Faltsetas - Tibbling
Erton
Jawo Prijo
Jawo snubblar bort ett gratis friläge. Erton vill klacka och passa när han i princip är fri. Våra hörnor och frisparkar på offensiv planhalva är lågvattenmärke rakt igenom.
Adde verkar tyvärr ha gjort sitt. Tibbling och Radetinac är väl tillsammans med Erton de få ljusglimtar vi har. Vytas och Emil fightar "igen" väldigt mycket de tappar på kommunikation och snabbhet/placeringsförmåga väldigt ofta, så där kan jag egentligen inte klaga.
Mayambela försöker och försöker och gör det riktigt bra när han kommer in.
Glasberg/Sparrdahl - Bergström - Östberg - Vytas
Rubio - Faltsetas - Tibbling
Erton
Jawo Prijo