Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
agne
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av agne »

Vad tror vi om Jakob Vrana i LHC som troligtvis är på väg bort? Sjukt bra offensiv men noll defensiv.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

agne skrev: 2025-11-02 11:56:03 Vad tror vi om Jakob Vrana i LHC som troligtvis är på väg bort? Sjukt bra offensiv men noll defensiv.
Pitchar inte in. Tar inte defensiven. Precis tvärtom mot Djurgårdskaraktären som man fått till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

agne skrev: 2025-11-02 11:56:03 Vad tror vi om Jakob Vrana i LHC som troligtvis är på väg bort? Sjukt bra offensiv men noll defensiv.
NEJ Tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
SkallePer

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

Obefintlig defensiv har visserligen aldrig hindrat Wikegård från att signa spelare tidigare.
Gjorde väl mål igår men Nej.

Vad händer med Blixt nu? Tycker att Wikegård borde tänka om och skeppa Pulli istället för Blixt. Både Blixt och Berg har gjort det bra utifrån deras otacksamma roller.
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

SkallePer skrev: 2025-11-02 12:52:20
Obefintlig defensiv har visserligen aldrig hindrat Wikegård från att signa spelare tidigare.

Vad händer med Blixt nu? Tycker att Wikegård borde tänka om och skeppa Pulli istället för Blixt. Både Blixt och Berg har gjort det bra utifrån deras otacksamma roller.
Blixt är galet bra, ibland. Jag tycker att han är lite för ojämn men inte lika vådlig som Pulli. Egentligen ser man ju uppsidor med båda.
Pulli har en sjukt hög nivå i sig där nånstans men vi kommer inte ha "råd" att logga speltiden på en chansning att han får stämm. Tror jag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

#10 skrev: 2025-11-01 21:44:02 Nån som saknar Fjällby i truppen?
Helt ärligt tror jag han skulle kunna göra det bra i DIF. Uppenbarligen är hans löneanspråk ett skämt och det var bra av Wiken att avstå. MEN, det är jävla fart på han och jag tror han skulle passa bra i våran spelstil där vi bara vill få pucken i offensiv zon och checka hårt.

Mikael Tellqvist i Sportstudion lade fram ett trade-scenario: Berg <> Fjällby.
Brynäs behöver backar med defensiva egenskaper, och Berg behöver speltid.
Djurgården behöver forwards när juniorerna drar på JVM, och Fjällby tycker jag som sagt passar i våran spelstil och han är Djurgårdare. Jag tror absolut han skulle kunna lägga på en extra nivå om han fick spela i en klubb han faktiskt brinner för.

Sen hur man löser Fjällbys lön.. nån annans jobb att klura på
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Aldrig, en spelare som skiter i teambuildingsaktiviteter vill jag under inga omständigheter se hos oss
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2025-11-02 13:04:21
SkallePer skrev: 2025-11-02 12:52:20

Blixt är galet bra, ibland. Jag tycker att han är lite för ojämn men inte lika vådlig som Pulli. Egentligen ser man ju uppsidor med båda.
Pulli har en sjukt hög nivå i sig där nånstans men vi kommer inte ha "råd" att logga speltiden på en chansning att han får stämm. Tror jag.
Vart har du sett denna sjukt höga nivå? Tycker han visat en okej sida i typ en match. Resten är parodiskt lågt. Som att det är en kille från division 2 man fått med på köpet. Tokvilsen i allting egentligen!

Iom Blixts grymt bra framträdanden så borde Pulli vara längst ner nu. Ser gärna en lösning där!
Skriv svar