Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:Jag har otroligt svårt för när vi klagar på våra backar när våra forwards skjuter 16 skott på hemmaplan mot Luleå.
Speciellt när vi är ett av lagen som skjuter minst och gör minst mål
Håller med. Nog för att backarna dräller och slarvar ibland, men vårt anfall krampar betydligt mer. Även när vi skjuter 40 skott och har stort puckinnehav lyckas vi ändå bara skapa enstaka vassa målchanser. Med de spelarna vi har borde vi vara betydligt vassare framåt, upp till Säcken och Håkansson att få ordning på det där.
Avgå Jocke.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fanns det ingen black friday rea på snipers?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Örebro vill ju göra sig av med Lehtonen och Petruzalek.
Kanske går att lösa nån schysst lånedeal med någon utav dom 2? :roll:
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

B.I.B.A skrev:
Rix skrev:Jag har otroligt svårt för när vi klagar på våra backar när våra forwards skjuter 16 skott på hemmaplan mot Luleå.
Håller med. Nog för att backarna dräller och slarvar ibland, men vårt anfall krampar betydligt mer. Även när vi skjuter 40 skott och har stort puckinnehav lyckas vi ändå bara skapa enstaka vassa målchanser. Med de spelarna vi har borde vi vara betydligt vassare framåt, upp till Säcken och Håkansson att få ordning på det där.
Fast anfallet kan lida på grund av backarnas dräll i egen zon också. De matcher vi inte dräller lika mycket har vi en bra utdelning.
Första passet sitter, forwards litar på backarna och vågar gå framåt ordentligt, backarna vågar likaså. Forwards känner att de inte behöver ta lika mycket defensivt ansvar så de kan trycka sig över rödlinjen utan att vara osäkra.

Antagligen kan jag ha helt fel där men det känns ganska logiskt.

Nu säger jag inte att vi måste byta ut alla backar för att de suger, absolut inte. Jag tycker våra väldigt unga backar gör det bra. Backar som är 19-20 år och gör sin första eller andra elitseriesäsong ska egentligen inte behöva ta sådant stort ansvar och göra ett så bra jobb som de gör. Vi har en snittålder på backsidan på 21.75 år. Frölunda har en snittålder på 24.8 t.ex.
Vi skulle behöva en lite äldre och rutinerad back som kan lyfta lite mer ansvar i båset och på isen. Då kanske det skulle bli lite mer avslappnat i offensiv zon!
TheForsa skrev:Örebro vill ju göra sig av med Lehtonen och Petruzalek.
Lehtonen skulle nog funka bra bredvid Thoresen&Sallinen!
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Ja, forwards är ju inte ensamma ansvariga för anfallsspelet. Högström är den ende av backarna som är bra på att stoppa puckar på offensiv blå. Flera av dem har också stora problem i uppspelsfasen när motståndare forecheckar hårt mot dem. Då blir anfallsspelet också lidande.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Axel_K skrev:
B.I.B.A skrev:
Fast anfallet kan lida på grund av backarnas dräll i egen zon också. De matcher vi inte dräller lika mycket har vi en bra utdelning.
Första passet sitter, forwards litar på backarna och vågar gå framåt ordentligt, backarna vågar likaså. Forwards känner att de inte behöver ta lika mycket defensivt ansvar så de kan trycka sig över rödlinjen utan att vara osäkra.

Antagligen kan jag ha helt fel där men det känns ganska logiskt.

Nu säger jag inte att vi måste byta ut alla backar för att de suger, absolut inte. Jag tycker våra väldigt unga backar gör det bra. Backar som är 19-20 år och gör sin första eller andra elitseriesäsong ska egentligen inte behöva ta sådant stort ansvar och göra ett så bra jobb som de gör. Vi har en snittålder på backsidan på 21.75 år. Frölunda har en snittålder på 24.8 t.ex.
Vi skulle behöva en lite äldre och rutinerad back som kan lyfta lite mer ansvar i båset och på isen. Då kanske det skulle bli lite mer avslappnat i offensiv zon!
TheForsa skrev:Örebro vill ju göra sig av med Lehtonen och Petruzalek.
Lehtonen skulle nog funka bra bredvid Thoresen&Sallinen!
Lehtonen vore den perfekta spelartypen om han hittar tillbaks till sin gamla produktion, men hur många klubbyten var det sen han faktiskt vräkte in poäng? Fem? Annars perfekt med en skjutglad människa som tycker om att bära puck. Jag skulle vilja se vad Bill Thomas kan göra i en ny klubb. Har fem poängstarka säsonger i ryggen och producerar plötsligt poäng i samma takt som Oscar Hedman (iofs med fyra mål). Modo behöver deg till ny målvakt och skulle säkert överväga om någon erbjöd sig att ta över Thomas kontrakt till en rimlig andel av lönen (gissningsvis lönesatt för att producera 40-50p, Svartvadet är klok nog att inse att de aldrig kommer att komma undan hela den summan). Kanske blir piss, kanske kommer han rätt och lever upp till förväntningarna om att vara en av SHL:s riktiga poängmaskiner.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Åbergs poängproduktion går ju knackigt i AHL. Kanske skulle må bra av att lånas hem resten av säsongen 8)
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Glory1 skrev:Åbergs poängproduktion går ju knackigt i AHL. Kanske skulle må bra av att lånas hem resten av säsongen 8)
Kommer inte ske för Pontus kommer fullfölja sitt kontrakt som går ut efter den här säsongen.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Glory1 skrev:Åbergs poängproduktion går ju knackigt i AHL. Kanske skulle må bra av att lånas hem resten av säsongen 8)
Kommer inte ske för Pontus kommer fullfölja sitt kontrakt som går ut 16/17.
Senast redigerad av Tuzzen den 2015-11-28 11:01:36, redigerad totalt 1 gånger.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Tuzzen skrev:
Kommer inte ske för Pontus kommer fullfölja sitt kontrakt som går ut efter den här säsongen.
Säker? För eliteprospects säger att han har kontrakt över 16/17
mb81

Inlägg av mb81 »

Fast de där ahl-kontrakten är väl lätta att bryta om nu klubben inte vill ha Åberg. Tänk om han tröttnat på ahl redan nu. Hoppas!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Jag tror det är en spelare av bättre kaliber på väg in.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Glory1 skrev:
Tuzzen skrev:
Säker? För eliteprospects säger att han har kontrakt över 16/17
Helt säker och redigerade mitt inlägg direkt efter jag skrev det för jag skrev fel på kontraktet.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Frasse? SirDIFalot? Hört något om någon påväg in? Kräver inga namn, räcker med ett simpelt ja eller nej.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

#10 skrev:Jag tror det är en spelare av bättre kaliber på väg in.
Magkänsla eller ligger det något bakom detta?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Låst