Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Debacle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Debacle »

NU om någonsin är det läge för vår hockeyförening och kliva in och stå upp för sina supportrar. I och med detta utlåtande, beslut och denna rapport så är det självklart, även för kostymerna i styrelsen, att se vilket rättsligt nackskott detta varit och hur illa vi som supportrar blivit behandlade. Detta är ett hån mot svenska rättssystemet, man börjar undra hur bred fascismen i detta land egentligen är. DIF Hockey har nu sin sista chans att få tillbaka lite heder och ta ett steg på vägen mot en dialog och ett sammarbete med aktiva supportrar.

Det går inte att blunda längre.. Vår förening är påväg utför igen och verkligen inte bara sportsligt, jag ger det max 5år sen är vi tillbaka 04/05 där vi några tappra stod och blev utsjunga match efter match i en kusligt öde hockeykyrka. Jag återupprepar det jag skrev i mitt tidigare inlägg, det var VI supportrar som la grunden för den positva våg vi haft inom hockeyn de senaste åren. Det var VI supportrar som faktiskt var den enskilt största anledningen att den hägrande konkursen aldrig slog i slag.

Det är dags för våra kära slipsar att ta ett steg i rätt riktning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det där med rena trappor är jävligt intressant. Detta verkade inte alls gälla i plastmatchen mellan Mora och LIF, fast det klart då kunde ju snuten inte ta betalt heller.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, såg att hela matchen finns på tuben. Helt sinnessjukt. Bevisar återigen att det där är ett jävla svepskäl för att kunna jävlas med oss supportrar.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Det är ett statement, en strategi från polisen. Man har ansett under en längre tid att man inte har någon kontroll och har nu bevisat från början till slut att:

1. Vi kan förklara krig mot er utan anledning.
2. Vi har inga skrupler eller hinder när det gäller behandlingen av er (övervåld)
3. Vi kan göra vad vi än vill utan någon form av konsekvens.

= Lägg ner, ni kan aldrig vinna över oss.

Jag kan inte tolka polisen på annat sätt än detta.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:Det är ett statement, en strategi från polisen. Man har ansett under en längre tid att man inte har någon kontroll och har nu bevisat från början till slut att:

1. Vi kan förklara krig mot er utan anledning.
2. Vi har inga skrupler eller hinder när det gäller behandlingen av er (övervåld)
3. Vi kan göra vad vi än vill utan någon form av konsekvens.

= Lägg ner, ni kan aldrig vinna över oss.

Jag kan inte tolka polisen på annat sätt än detta.
Exakt så uppfattar jag det också. Polisen har ensamrätt i Sverige att använda våld i fredstid. Hur vi än vrider och vänder på det så är det en sanning som också tilltalar vissa personligheter som väljer polisbanan. Väljer man i stället supporterkarriären kan man aldrig vara säker på att man inte åker på stryk av farbror blå. Vill man ändra på detta så är det nog knappast en idrottsförenings styrelse man skall vädja till. Möjligen kan man kräva av politikerna att byta ut vissa konstigt fungerande polischefer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Noterade att vi igår hade två turister i klacken, bokstavligen. Två asiatiska tjejer som stod i trappan på a18 och tog kort och verkade imponerade av stämningen trots att den var relativt avslagen. Dom gjorde sitt bästa för att klappa med.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Intresset bland mina polare som jag träffar på varje hemma match i fotbollen som jag även hade för vana att se på Hovet har försvunnit, de har inget intresse av att ställa sig i klacken för hockeyn längre och jag förstår dem, jag har varit på sittplats med farsan och bröderna så länge jag kan minnas men även vi funderar på att inte skaffa säsongs-kort till nästa år... Sorgligt men sanning är att fler och fler kommer strunta i Hockeyn om det fortsätter på denna bana och istället åka på fler bortamatcher i fotbollen osv.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag kommer, oavsett serie, förlänga mitt säsongskort till nästa säsong. Dels av anledningen att jag inte kommer kunna vara utan hockeyn och dels av det fantastiska bemötande man får av Jesper..
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tillåter min ekonomi förlänger jag utan att tveka.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sjöwall skrev:Jag kommer, oavsett serie, förlänga mitt säsongskort till nästa säsong. Dels av anledningen att jag inte kommer kunna vara utan hockeyn och dels av det fantastiska bemötande man får av Jesper..
Samma här. Djurgården hockey är prioritet när det kommer till idrott just nu, och alltid. Att folk prioriterar att titta på europas 30e bästa liga i fotboll är sorgligt.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mattias_87 skrev:
Sjöwall skrev:Jag kommer, oavsett serie, förlänga mitt säsongskort till nästa säsong. Dels av anledningen att jag inte kommer kunna vara utan hockeyn och dels av det fantastiska bemötande man får av Jesper..
Samma här. Djurgården hockey är prioritet när det kommer till idrott just nu, och alltid. Att folk prioriterar att titta på europas 30e bästa liga i fotboll är sorgligt.

Det där är sådant brutalt jävla skitsnack så jag blir spyfärdig. Argumentet suger getpung för gör du den jämförelsen måste du också jämföra med hur många länder och aktiva utövare idrotten ifråga har.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:
Mattias_87 skrev:

Det där är sådant brutalt jävla skitsnack så jag blir spyfärdig. Argumentet suger getpung för gör du den jämförelsen måste du också jämföra med hur många länder och aktiva utövare idrotten ifråga har.
Men det förändrar väl inte i sak att den upplevda kvaliteten från åskådarplats är 30:e bäst i europa?

Eller menar du att man ska sitta och tänka "det är bra för att vara i sverige.." när det tjongas boll?

Kom med något konstruktivt rörande hur vi kan förbättra kvaliteten för de huttrande fans som faktiskt går på svensk fotboll istället för att försöka bortförklara att vi faktiskt har en usel ranking.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Inte fan går man på fotboll för att se bra fotboll. Det är samma känslor som för Djurgården hockey. Det är familjen. Det man brinner för. Vissa gillar fotboll bättre, vissa gillar hockey bättre. Det finns väl ingen anledning att racka ner på dom ena eller dom andra? Onödigt och respektlöst bara.

Skulle ni sluta gå på DIF hockey den svenska hockeyn skönt stort på någon världsranking? Är det därför vi går? För att ligan rankas högt i Europa? Hur högt tror ni Hockeyallsvenskan rankas just nu?
Expert.
Användarvisningsbild
Durden

Inlägg av Durden »

Mattias_87 skrev:Samma här. Djurgården hockey är prioritet när det kommer till idrott just nu, och alltid. Att folk prioriterar att titta på europas 30e bästa liga i fotboll är sorgligt.
Och vilken nivå ligger Hockeyallsvenskan på med globala mått mätt?

Kommer man i övrigt fortsätta med ett kort laddat med matcherna till nästa säsong? Värdelöst att inte kunna skänka bort biljetter när man inte gått istället för att kortet ska ligga och samla damm. Nåväl, blir väl fler slantar att slänga i hinkarna under året på Stadion istället.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Här sticker jag väl ut huvudet, men man behöver vara lite smartare för att uppskatta hockey. Det är därför det är fler fotbolls-hangarounds som inte bryr sig om vilken sport det är bara man får träffa polare och skräna en stund. Själv gillar jag bägge sporterna, men jag har kompisar jag tagit med på hockey som tänkt gå hem efter två halvlekar. :grin::grin::grin:
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar