Han flyttade nog i juli.mb81 skrev:Men när flyttade han till Ryssland? Kan ha betydelse i detta fall.pulverapa skrev:Det kanske man måste ja, men det är väl bara om man vistas i Sverige i över 183 dagar över ett kalenderår, så jag tror inte han riskerar att beskattas. Han har väl inte haft lön här sen i april.Örnen skrev:Men vill man skatta på den klumpsumman i Sverige?pulverapa skrev:Vi behöver inte betala hans KHL-lön. Man köps ut, får ca 50 av resterande lön i en klumpsumma, sedan är man fri att gå till vilken klubb man vill.
Edit:Källa: http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... ken-i-khl/I KHL får du hälften av pengarna för vad som är kvar på din kommande/pågående säsong, förutsatt att du köps ut efter att det återstår sju dagar av kontraktet och fram till 20 december – efter det får du hundra procent och fram till det är sju dagar kvar till ligan startar får du 25% av lönen du ska ha under din kommande säsong.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Har man en nål i en höstacks chans på att fjäska till sig ett nytt långtidskontrakt på Högström så ska man ta den. Att vår backsida är stabil vet jag inte vart det kommer ifrån.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ska man ta tillbaka flickvänner som rymt till mer förmögna snubbar men fått nobben när snubben ledsnat?
Jag tycker det är tjejen som ska ta första steget i så fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
If you're desperate enough and haven't scored in a while.... yes.minalman skrev:Ska man ta tillbaka flickvänner som rymt till mer förmögna snubbar men fått nobben när snubben ledsnat?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Aha! Sa från början att Högström inte skulle lyckas i KHL, nu hoppas jag verkligen att han återvänder.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu vet man aldrig sanningshalten i Sportbladet-artiklar, men här har iaf Högströms agent svarat att SHL-kontrakt inte borde vara några problem.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3957179.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3957179.ab
Ang Högström.
Han har blivit utköpt, klubben och han har enats om en summa pengar. Han är kontraktslös, dvs. han är fri att gå vart som helst.
Troligtvis inte spel i Sverige före nyår, pga skattepliktiga skäl. Kan lösas genom träna med en klubb i utlandet och komma till Sverige för match för att sedan sticka igen. Ska kollas upp.
Kan även hamna i annat lag i SHL har jag hört.
Han har blivit utköpt, klubben och han har enats om en summa pengar. Han är kontraktslös, dvs. han är fri att gå vart som helst.
Troligtvis inte spel i Sverige före nyår, pga skattepliktiga skäl. Kan lösas genom träna med en klubb i utlandet och komma till Sverige för match för att sedan sticka igen. Ska kollas upp.
Kan även hamna i annat lag i SHL har jag hört.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hört att Leksand är intresserade. Vill förbereda sig inför kvalet.
Avskaffa tre mot tre.
Jaha. Så vi ska tvingas se en Djurgårdare i Leksand igen. Antar att man bedömer att vår backsida är tillräckligt bra. Eller så har vi inte pengarna. Surt hur som helst. Kan hamna i Skellefteå också då han kan ersätta Burström.
Jocke har varit i kontakt med honom, hoppas bara han öppnar plånboken. Annars får vi nog se honom på Hovet i fel tröja.
Dags att skramla.
- Jim Morrison
Att få Högström hade varit en långsiktig investering om han nu vill spela i Sverige och SHL. Apropå att "låna från framtiden". Men kan se mig honom söka sig till Schweiz.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håll i hatten nu grabbar! Högström vill tillbaka till DIF!
Han köpte en lägenhet i Sthlm i måndags!
detta från säkra källor!
Han köpte en lägenhet i Sthlm i måndags!

I Love You...jetz skrev:Håll i hatten nu grabbar! Högström vill tillbaka till DIF!
Han köpte en lägenhet i Sthlm i måndags!detta från säkra källor!
Högström är definitivt något vi behöver. Dock tror jag han kommer få otroligt mycket skit med tanke på vårt slarviga spel och hur han brukar gilla att ta risker.
Avgå Jocke.