Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Jag tror Wesslau är het på att visa upp sig igen. Han vet att han måste, MÅSTE spela bra och det räcker inte att höja sig under slutspelet - Bra spel i kassen = bra spel ute på isen = många poäng tagna under serien = bra placering i sluttabellen = Välja motstånd i slutspelet = bra chans att gå vidare från kvarten. Samt, bra spel i kassen under säsongen ger bra trygghet för laget under slutspelet.

Om du kritar på, Wesslau, vill jag ha din autograf för du är jävligt bra! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Here we go again...

Varför stinker det flopp om Wesslau? En helt okej grundsäsong+ett grymt slutspel innan han drog till USA. Att han inte har varit lika bra i USA är säkert flera faktorer som har spelat in, bl.a. är spelet helt annorlunda.
Jag vill ha en målvakt i kassen, inte ett bollplank.
Wesslau sprider noll trygghet i försvaret, och nu när våra offensiva och defensiva spelare är värdelösa så kan det bara sluta på ett sätt, tyvärr.
Vet du när jorden ska gå under också eller? Du verkar vara värsta Nostradamus.

Kan bara sluta på ett sätt!!! :oops:
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Wesslau är en bra målvakt, har han otroligt mycket utvecklingspotential.
clowns to the left of me, jokers to the right
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Magnutz skrev:Alltså, jag gillar Wesslan. He ain't heavy, he's our brother. Och jag välkomnar honom tillbaka med öppna armar.
Well spoken. end of discussion!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja då välkomnar vi AIK-Wesslau till DIF och säger bye bye till ur-Djurgårdaren Tellan som inte vill hellre än att dominera i DIF-kassen. Mot den moderna ishockeyn.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Ja då välkomnar vi AIK-Wesslau till DIF och säger bye bye till ur-Djurgårdaren Tellan som inte vill hellre än att dominera i DIF-kassen. Mot den moderna ishockeyn.
Hahahaha... fan Mäklar'n - om du är så här jävla tjurig innan sommaren ens börjat, hur ska du vara i höst om inte allt blir som vi hoppas?

Nej, snäpp upp dig nu! Du kan bättre.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Nihlstorp och Hadelöv hette målvakterna i årets SM-final, tycker ingen av dem är bättre än Wesslau.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ludde- skrev:Nihlstorp och Hadelöv hette målvakterna i årets SM-final, tycker ingen av dem är bättre än Wesslau.
Årets SM-final sög på alla fronter.

Sen håller jag med dig helt och hållet. Ingen av måkvakterna i årets Final är bättre än Wesslau.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

ludde- skrev:Nihlstorp och Hadelöv hette målvakterna i årets SM-final, tycker ingen av dem är bättre än Wesslau.
Det är ju två bra målvakter men håller med i det du säger helt klart!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Ja då välkomnar vi AIK-Wesslau till DIF och säger bye bye till ur-Djurgårdaren Tellan som inte vill hellre än att dominera i DIF-kassen. Mot den moderna ishockeyn.
Riktigt fånigt att du (och vissa andra) inte kan hantera din besvikelse över Tellan och sjunker så lågt att du tar till nidnamn mot Wesslau.

Ingen spelare är större än DIF.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Magnutz skrev:Jag tror Wesslau är het på att visa upp sig igen. Han vet att han måste, MÅSTE spela bra och det räcker inte att höja sig under slutspelet - Bra spel i kassen = bra spel ute på isen = många poäng tagna under serien = bra placering i sluttabellen = Välja motstånd i slutspelet = bra chans att gå vidare från kvarten. Samt, bra spel i kassen under säsongen ger bra trygghet för laget under slutspelet.

Om du kritar på, Wesslau, vill jag ha din autograf för du är jävligt bra! ;)

Jag ställer mig i kö för den där autografen, Magnutz!

Jag tog tag i den här namninsamlingen för att jag vill ha hem Tellqvist, men blir det Wesslau, så står jag bakom det beslutet och välkomnar Gustaf med öppna armar!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

AMMC skrev:
Riktigt fånigt att du (och vissa andra) inte kan hantera din besvikelse över Tellan och sjunker så lågt att du tar till nidnamn mot Wesslau.

Ingen spelare är större än DIF.
Wesslau är fostrad i aik, har öppnat för att kunna spela där samt fläkt ut sig och sagt att han kan tänka sig spel i alla klubbar. Självklart kommer jag stå bakom Wesslan, men just nu känns detta som ett av se sämsta beslut DIF någonsin har tagit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

reservjesus skrev:Wesslau är en bra målvakt, har han otroligt mycket utvecklingspotential.
Grattis, ditt inlägg korar jag till månadens mest komiska.
Utvecklingspotential? Say what? :shock:
Gustaf är 26 år, han är inte en junior om du nu har missat det. Han är sen i utvecklingen, men nådde sin topp i slutspelet och har sen dess bara dalat. Han är inte en förstemålvakt enligt mig.

Men varför?
Varför väljer Djurgården Wesslau före Tellqvist?
Det är ju så fruktansvärt... korkat!
BamboMoc

Inlägg av BamboMoc »

Hoppas inte Wesslau hänger ofta på forumet! Han lär ju inte direkt bli peppad av att komma tillbaka till Djurgården efter att läsa alla kommentarer här! Tellqvist i all ära. Men jag slår vad om att Gustaf kommer göra en riktigt bra säsong!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Nu har vi alltså prioriterat en målvakt som har en värdelös säsong bakom sig och dessutom har ett knä som är så pass trasigt att flera andra lag inte vågade satsa på honom. Har vi tur spelar han som han gjorde i slutspelet för ett år sedan. Har vi otur så spelar han så illa och osäkert som han gjort i de största delarna av sin övriga karriär.

Detta KAN bli bra. Men ser fortfarande detta som en enorm chansning och vare sig vi vill eller inte så får vi vara beredda på att vår målvaktssida kan floppa till hösten.

Tråkigt, för det hade känts sååå mycket tryggare med Mikael Tellqvist i Djurgården.
Avgå Jocke.
Låst