Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Vi får hoppas att Modo segrat ihjl sig redan innan kvalet börjar.
Om inte så lär det bli en tuff vår och många hårda ord skrivna efter säsongen.
Och om vi blir kvar i AS lär det bli svårt att hålla kvar de spelare som behövs för ett nytt försök 23/24 och så vidare........
Nu eller aldrig måste vi upp direkt inför 23/24.
Om inte så lär det bli en tuff vår och många hårda ord skrivna efter säsongen.
Och om vi blir kvar i AS lär det bli svårt att hålla kvar de spelare som behövs för ett nytt försök 23/24 och så vidare........
Nu eller aldrig måste vi upp direkt inför 23/24.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi ska inte värva mer nu så länge inte skador på bärande spelare blir säsongslång. Laget måste få en chans att spela ihop sig, där ligger MoDo flera säsonger före oss. Allt handlar om att toppa formen till våren precis som vi gjorde senast vi gick upp. Det är omöjligt att förutspå nu hur det kommer att se ut till våren men jag är övertygad om att det kommer se bättre ut än första halvan på säsongen, jag har sett flera steg framåt sedan Garpen kom in.
Vi har en bra chans att gå upp i vår men MoDo blir en jäkla utmaning. Men dom kan ligan och har ett ihopspelat lag. Men dom kan få skador och en formdipp i slutspelet.
Ska vi värva vill jag se en 2 meters gris som kan lyfta bort motståndarna framför mål.
Vi har en bra chans att gå upp i vår men MoDo blir en jäkla utmaning. Men dom kan ligan och har ett ihopspelat lag. Men dom kan få skador och en formdipp i slutspelet.
Ska vi värva vill jag se en 2 meters gris som kan lyfta bort motståndarna framför mål.
Avskaffa tre mot tre.
-
I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
- Jim Morrison
Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tycker att djurgårdens backsida är minst sagt kral. Yterell var sjundeback i HV ifjol och framstår som bästa offensiva back i årets DIF. En offensivt väldigt skicklig back med bra fysik borde definitivt vara av intresse. Det vore inte bra om MoDo med Näsén, Bernhardt, Ingman och Berg även kan räkna in Brickley.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-21 10:41:38Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
Tycker vi har en backsida som SKA vara bra nog för HA. Sen tycker jag att Div1 spelarna gjort det över förväntan, ser inte något behov av fler värvningar.Cyber skrev: ↑2022-12-21 10:57:34Jag tycker att djurgårdens backsida är minst sagt kral. Yterell var sjundeback i HV ifjol och framstår som bästa offensiva back i årets DIF. En offensivt väldigt skicklig back med bra fysik borde definitivt vara av intresse. Det vore inte bra om MoDo med Näsén, Bernhardt, Ingman och Berg även kan räkna in Brickley.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-21 10:41:38Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
-
Cyber skrev: ↑2022-12-21 10:57:34Jag tycker att djurgårdens backsida är minst sagt kral. Yterell var sjundeback i HV ifjol och framstår som bästa offensiva back i årets DIF. En offensivt väldigt skicklig back med bra fysik borde definitivt vara av intresse. Det vore inte bra om MoDo med Näsén, Bernhardt, Ingman och Berg även kan räkna in Brickley.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-21 10:41:38Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
Lagkemin är givetvis viktig.... men nu när man gjort denna satsning. Lägga 2-3 milj. På 2 top spelare till. För att öka chansen att gå till Shl. Lyckas man, så är det "små investeringar ".
Sören lirade igår, 0p från honom. Fick spela PP, köpt sig "mer förtroende ". Lyckat landslagspel!?
Spelar väl inge roll vilken roll Ytterell hade i hv förra året huvudsaken att han har det gjort det bra i DIF i år. Och han har varit den bästa offensiva back tillsammans med Kevin Karlsson. Han kanske inte fick det förtroendet han förtjänade i hv eller så kanske han inte trivdes det finns många aspekter som spelar in det är inte så svart eller vitt.Cyber skrev: ↑2022-12-21 10:57:34Jag tycker att djurgårdens backsida är minst sagt kral. Yterell var sjundeback i HV ifjol och framstår som bästa offensiva back i årets DIF. En offensivt väldigt skicklig back med bra fysik borde definitivt vara av intresse. Det vore inte bra om MoDo med Näsén, Bernhardt, Ingman och Berg även kan räkna in Brickley.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-21 10:41:38Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det är just det. Jag fycker inte att varken han eller Kevin är på den nivån som behövs för ett topplag i allsvenskan.klintan85 skrev: ↑2022-12-21 14:34:18Spelar väl inge roll vilken roll Ytterell hade i hv förra året huvudsaken att han har det gjort det bra i DIF i år. Och han har varit den bästa offensiva back tillsammans med Kevin Karlsson. Han kanske inte fick det förtroendet han förtjänade i hv eller så kanske han inte trivdes det finns många aspekter som spelar in det är inte så svart eller vitt.Cyber skrev: ↑2022-12-21 10:57:34Jag tycker att djurgårdens backsida är minst sagt kral. Yterell var sjundeback i HV ifjol och framstår som bästa offensiva back i årets DIF. En offensivt väldigt skicklig back med bra fysik borde definitivt vara av intresse. Det vore inte bra om MoDo med Näsén, Bernhardt, Ingman och Berg även kan räkna in Brickley.Jim Morrison skrev: ↑2022-12-21 10:41:38Jag verkar vara i minioritet men jag tycker absolut inte att vi behöver förstärka någonstans. Speciellt inte på en okej back för 500k-1 miljon. Spara dom pengarna till nästa säsong istället.Osten östlund skrev: ↑2022-12-21 10:10:18 I podden, Rinkside. Gissar dom att vi, modo o björklöven är ett alt. för Brickley (västervik). Är det ngt stt lägga pengar på?
Sedan kan man fråga sig vem fasen som tyckte att en rightare som Nicky D skulle stå på högersidan i fyra mot tre mot KIK. Där skulle en leftskytt stått, som exempelvis Kevin Karlsson. Danielsson hade ingen möjlighet att skjuta direkt
Först nästa säsong men vi har ju bara kontrakt med Garpen i år. Niklas Eriksson vore väl inte så tokig oavsett serie?
Hur länge har Robban kontrakt med Saik? Borde ju försöka bearbeta honom till en återkomst så fort det bara går. Ytterligare ett av många JE-misstag som man bara vill rätta till snarast möjligt.
Kom hem, vi börjar om igen.
Brickley som möjlig ersättare till Ytterell kanske?
Men väldigt tråkigt för Alexander (och oss), tycker han gjorde det bra
Men väldigt tråkigt för Alexander (och oss), tycker han gjorde det bra
Blir väl något i stil med att vi tar in Hammarlund och nöjer oss med det.
- Jim Morrison
Det tror jag är lösningen. Vi har en bra top4 i Schilling, Elliott, Karlsson och Odelius. Sen Arnesson och Hammarlund på det med Hedström som 8a och Falk som 9a.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.