Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Vad sägs om Felix Sandström som spelar i finska ligan nu, har ett korttidskontrakt som går ut nu 2 november.

Silly Season 2025/26
Tänker spontant att det är ett av de bättre alternativen av de som kan finnas tillgängliga.
Avgå Jocke.
						Silly Season 2025/26
Gunnarsson va väl tillgänglig? Perfekt rutinerad stabil tvåa.

Silly Season 2025/26
Perfekt han tar vi. Wiken, ring bara... Riv plåstret så alla kan gå vidare. Micce får svälja stoltheten och Hugo kan hitta lugnet i en annan klubb.
Det finns inget annat prioriterat just nu. Fallet Hugo är ett så jävla stort hål i skrovet att det måste åtgärdas direkt. Ingen jäkla spanien-resa kan lappa ihop det här nu.
Silly Season 2025/26
Det trista är att i princip alla fansen såg innan säsongen att Hävelid inte skulle hålla som 2:e målis i SHL. Sen om man ska titta på matchen igår var iofs Kylington och Holm bedrövliga backar framför honom. Men det är förstås inte hela sanningen eftersom Hävelid svajat hela säsongen. Även om vi spelar dåligt så kan Hellberg vända en match, det kan vi inte med Hävelid i målet som istället blir mer osäker ju fler mål han släpper in. 
En fundering är hur vår målvaktstränare Micce Andréasson coachar Hävelid. Såg Hockeymorgon där Heino-Lindberg (som ju är gammal målis) uttryckte det, som att Hellberg och Hävelid jobbar på samma sätt i målet trots att de är olika storleksmässigt: ”Hävelid går mot stolpen när han behöver gå ut, och liknar Hellberg i spelet, men skillnaden är att Hellberg kan göra det eftersom han är så stor. Därför måste de spela lite olika.” Mao Hävelid borde ha en annan teknik än Hellberg eftersom han är ganska liten. Det finns ju faktiskt kortare målisar som är riktigt duktiga och frågan är om Micce kanske ”lär ut” fel?
Sen någon jag irriterar mig på är Dick Axelsson. Alltid så jävla negativ och bitter mot Djurgården i princip varje gång han ska ha synpunkter om Djurgården. Syns ingenstans att han har ett hjärta för oss

En fundering är hur vår målvaktstränare Micce Andréasson coachar Hävelid. Såg Hockeymorgon där Heino-Lindberg (som ju är gammal målis) uttryckte det, som att Hellberg och Hävelid jobbar på samma sätt i målet trots att de är olika storleksmässigt: ”Hävelid går mot stolpen när han behöver gå ut, och liknar Hellberg i spelet, men skillnaden är att Hellberg kan göra det eftersom han är så stor. Därför måste de spela lite olika.” Mao Hävelid borde ha en annan teknik än Hellberg eftersom han är ganska liten. Det finns ju faktiskt kortare målisar som är riktigt duktiga och frågan är om Micce kanske ”lär ut” fel?
Sen någon jag irriterar mig på är Dick Axelsson. Alltid så jävla negativ och bitter mot Djurgården i princip varje gång han ska ha synpunkter om Djurgården. Syns ingenstans att han har ett hjärta för oss

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Finns det ingen kunglig norsk målvakt vi kan hugga på med våra norska kontakter?

Silly Season 2025/26
Egentligen så kan man ju lägga ihop allt från Praetoris vurmande för Hävelid till Manijocks aversion emot densamme och allt där mellan. Folk verkar ju också gå igång på alla andra siffror och statistik, och dom talar ju sitt klara språk. Har svårt att tro att laget helt plötsligt är mycket sämre i varje match Hävelid står. Ja, vissas insatser kan helt klart ifrågasättas men faktum kvarstår att Hävelid håller inte. Det är egentligen bara fakta, tyvärr.
ALLA hade ju självklart velat att han lyfte sig och blev en stabil tvåa, men så är inte fallet. Har ju inget med Hävelid som person att göra, så jag har lite svårt för båda ytterligheterna, där man envist försvarar honom eller totalsågar.
Han är inte bra nog. PUNKT!

ALLA hade ju självklart velat att han lyfte sig och blev en stabil tvåa, men så är inte fallet. Har ju inget med Hävelid som person att göra, så jag har lite svårt för båda ytterligheterna, där man envist försvarar honom eller totalsågar.
Silly Season 2025/26
Nej han är inte bra nog och bör få ny omgivning. Det som stör mest är hur folk tror att ”det bara är att ta in en ny bättre två och skicka iväg Hugo”. Är ju ganska många parametrar som ska stämma in innan det händer. Nej, valfri målvakt i Ettan är inte en ersättare. Nej, det finns inte ett överflöd av (bättre) målvakter som väntar på att få spela 5-10 matcher den här säsongen. Nej, vi är nog inte ensamma om att leta målvakt.Döden skrev: ↑2025-10-31 14:11:46 Egentligen så kan man ju lägga ihop allt från Praetoris vurmande för Hävelid till Manijocks aversion emot densamme och allt där mellan. Folk verkar ju också gå igång på alla andra siffror och statistik, och dom talar ju sitt klara språk. Har svårt att tro att laget helt plötsligt är mycket sämre i varje match Hävelid står. Ja, vissas insatser kan helt klart ifrågasättas men faktum kvarstår att Hävelid håller inte. Det är egentligen bara fakta, tyvärr.
Oavsett så är det ett arbete som måste fortlöpa….
In Wikegård we trust!
						Silly Season 2025/26
Givetvis ganska komplex situation där jag tror man velat få det att lossna för Hävelid, men det händer ju inte, och som du säger, man måste hitta en ersättare som är fine med att vara uttalad tvåa OCH är bättre än Hävelid, och nej, det är inte vemsomhelst från hockeyettanNypovich skrev: ↑2025-10-31 14:29:32Nej han är inte bra nog och bör få ny omgivning. Det som stör mest är hur folk tror att ”det bara är att ta in en ny bättre två och skicka iväg Hugo”. Är ju ganska många parametrar som ska stämma in innan det händer. Nej, valfri målvakt i Ettan är inte en ersättare. Nej, det finns inte ett överflöd av (bättre) målvakter som väntar på att få spela 5-10 matcher den här säsongen. Nej, vi är nog inte ensamma om att leta målvakt.Döden skrev: ↑2025-10-31 14:11:46 Egentligen så kan man ju lägga ihop allt från Praetoris vurmande för Hävelid till Manijocks aversion emot densamme och allt där mellan. Folk verkar ju också gå igång på alla andra siffror och statistik, och dom talar ju sitt klara språk. Har svårt att tro att laget helt plötsligt är mycket sämre i varje match Hävelid står. Ja, vissas insatser kan helt klart ifrågasättas men faktum kvarstår att Hävelid håller inte. Det är egentligen bara fakta, tyvärr.
Oavsett så är det ett arbete som måste fortlöpa….
 Svårt läge må jag säga
 Svårt läge må jag säga