Han har tydligen fått en stor roll även utanför plan och är väldigt omtyckt inom föreningen. Skulle förvåna mig om saik inte lägger fram ett riktigt bra kontrakt förslag, om det inte skulle göra det, finns det minst en SHL konkurrent som presenterat ett riktigt bra kontrakt som vi inte kommer kunna matcha för fem öre.ALLTID DIF skrev:Benjamin L. Willard skrev:Angående Norman så finns det inte en chans att han spelar här. Han har redan fått ett fet kontrakt förslag från en SHL konkurrent som saik troligtvis kommer matcha. Plus att killen och hans fästmö trivs väldigt bra i saik så. Har väldigt bra källa för detta så djurgården bör inte lägga ner onödiga resurser på att försöka värva honom.Donkels skrev:Varför är det 99 % säkert att Norman kommer hem och sedan så hoppas jag att Alvarez stannar - nyttig spelare
Stockholm är Stockholm
Vad FAN e Norland
Släkt o vänner DIF hjärta mm mm
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Det kommer helt klart landa i en lönefråga. Hockeylirare på professionell nivå är man bara upp i 30-års åldern för det mesta och därefter har man sådär 30-40 år till innan pension och då handlar det om att ha den ekonomiska stabiliteten avklarad om man inte råkar ha en högre utbildning i bagaget (det är svårt att sadla om till lika bra betalda erfarenhetsyrken vid den åldern).Andspe skrev:Jag är lite osäker om Sörensen drar redan nästa år. Han har ju trots allt familj. Känslan är ändå att det krävs ett envägskontrakt för honom att lämna? Och KHL.. Sörensen sitter på ett kontrakt till säsongen 17/18 så då måste något KHL lag hosta upp en bra summa för att få honom.
Det som är lockande med NHL för tävlingsnarkomaner är ju att få mäta sig med de bästa medan lönen främst är en bonus. KHL, Schweiziska ligan mm är pensionssparande i större utsträckning än sportslig utmaning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Handlar väl om vad Sören sen har för kontrakt. Rätt säker på att han har klausul för att lämna för NHL. Men har han så han även kan lämna för KHL/NLA om alternativen för honom finns?Praetori skrev:Det kommer helt klart landa i en lönefråga. Hockeylirare på professionell nivå är man bara upp i 30-års åldern för det mesta och därefter har man sådär 30-40 år till innan pension och då handlar det om att ha den ekonomiska stabiliteten avklarad om man inte råkar ha en högre utbildning i bagaget (det är svårt att sadla om till lika bra betalda erfarenhetsyrken vid den åldern).Andspe skrev:Jag är lite osäker om Sörensen drar redan nästa år. Han har ju trots allt familj. Känslan är ändå att det krävs ett envägskontrakt för honom att lämna? Och KHL.. Sörensen sitter på ett kontrakt till säsongen 17/18 så då måste något KHL lag hosta upp en bra summa för att få honom.
Det som är lockande med NHL för tävlingsnarkomaner är ju att få mäta sig med de bästa medan lönen främst är en bonus. KHL, Schweiziska ligan mm är pensionssparande i större utsträckning än sportslig utmaning.
Det framgick av en artikel under förra säsongen att han valde att stanna i Djurgården trots KHL-klausul och anbud, vill jag minnas.jaccan skrev:Handlar väl om vad Sören sen har för kontrakt. Rätt säker på att han har klausul för att lämna för NHL. Men har han så han även kan lämna för KHL/NLA om alternativen för honom finns?Praetori skrev:Det kommer helt klart landa i en lönefråga. Hockeylirare på professionell nivå är man bara upp i 30-års åldern för det mesta och därefter har man sådär 30-40 år till innan pension och då handlar det om att ha den ekonomiska stabiliteten avklarad om man inte råkar ha en högre utbildning i bagaget (det är svårt att sadla om till lika bra betalda erfarenhetsyrken vid den åldern).Andspe skrev:Jag är lite osäker om Sörensen drar redan nästa år. Han har ju trots allt familj. Känslan är ändå att det krävs ett envägskontrakt för honom att lämna? Och KHL.. Sörensen sitter på ett kontrakt till säsongen 17/18 så då måste något KHL lag hosta upp en bra summa för att få honom.
Om Norman är körd är kanske Patrik Lundh ett alternativ.
Jag tror som bekant på Rasmussen i Djurgården, om vi inte lyckas landa minst två av Engqvist, Norman och Åberg.kaminor skrev:Om Norman är körd är kanske Patrik Lundh ett alternativ.
Peppe Lundh skulle inte platsa i våra tre första kedjor just nu väl? Känns som han aldrig tar steget från att vara en ok tredjekedjespelare till att bli en riktigt bra elitseriespelare. Till nästa säsong ska det väl slussas in nån mer junior så tycker jag det är rätt puckat att värva en sån kille.kaminor skrev:Om Norman är körd är kanske Patrik Lundh ett alternativ.
Hoppas på rätt lite omsättning på folk. Gör av oss med lite överflödiga spelare och tar in 1 center och 1-2 vingar och 1-2 backar.
LHC lånade in Jens Jakobs, vem kan vi låna in och behövs det?
Visst står Lundin som "namngiven junior"? Eller la vi de korten på Davidsson och Bernhardt? I nuläget är det väl fortfarande hyfsat lugnt, så länge vi inte får fler skador. Forsberg finns ju dessutom, även om hans två första matcher kanske var one-hit-wonders funkar han absolut som avlastning om vi talar om lån av bänkade spelare som alternativ.Rocky3000 skrev:LHC lånade in Jens Jakobs, vem kan vi låna in och behövs det?
Åjo, nog skulle Lundh göra ett minst lika bra jobb som Brodin och Fällström/Hank. Men visst finns det mer spännande alternativ om man får välja fritt.mb81 skrev:Peppe Lundh skulle inte platsa i våra tre första kedjor just nu väl? Känns som han aldrig tar steget från att vara en ok tredjekedjespelare till att bli en riktigt bra elitseriespelare.kaminor skrev:Om Norman är körd är kanske Patrik Lundh ett alternativ.
Jag kan inte begripa hur Hank har spelat 20 matcher och snittat 15 minuter per match utan att ens skrapa ihop en andraassist. Men visst, han kämpar på och tacklas. Fällström är ju tyvärr trasig för det mesta.
Jo Men nu har vi ju redan Brodin på kontrakt och har hellre honom än Lundh. Fällström vill jag ge chansen några månader till iaf. Potentialen finns där vet vi iaf. Ser bara inte att Lundh ska göra någon förbättring. Möjligen till fjärdekedjan men det vill han nog inte och där har vi många unga som vi kan slussa in. Bernhardt, Lundin, Davidsson och Forsberg tex.kaminor skrev:Åjo, nog skulle Lundh göra ett minst lika bra jobb som Brodin och Fällström/Hank. Men visst finns det mer spännande alternativ om man får välja fritt.mb81 skrev:Peppe Lundh skulle inte platsa i våra tre första kedjor just nu väl? Känns som han aldrig tar steget från att vara en ok tredjekedjespelare till att bli en riktigt bra elitseriespelare.kaminor skrev:Om Norman är körd är kanske Patrik Lundh ett alternativ.
Jag kan inte begripa hur Hank har spelat 20 matcher och snittat 15 minuter per match utan att ens skrapa ihop en andraassist. Men visst, han kämpar på och tacklas. Fällström är ju tyvärr trasig för det mesta.
Så jävla tråkigt att fällatröm går skadad. Är så kluven när det kommer till honom. Tycker det är sjäälvklart att klubben ska hand om sina skadade egna produkter, der sänder ut bra signaler också, men just verkar han gå sönder av allt. Samt en jävla otur. Nu har vi 2 kedjor som gör jobbet första med thoresen samt 3e linan med ljungh. Vet inte om man kanske ska spela vejdemo i i andra med sören - anderson -vejdemo ?
Men då förstör man ju den fina kemin som ljungh o grabbarna byggt upp. Vejdemo är riktigt vass och känns så erfaren trots sin unga ålder och erfarenhet.
Alternativt att man tar in en ersättare för fällström (om pengar finns?) nu under säsongen och låter fällström bygga upp sin kropp och träna sig i form ?
Men då förstör man ju den fina kemin som ljungh o grabbarna byggt upp. Vejdemo är riktigt vass och känns så erfaren trots sin unga ålder och erfarenhet.
Alternativt att man tar in en ersättare för fällström (om pengar finns?) nu under säsongen och låter fällström bygga upp sin kropp och träna sig i form ?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det någon som inte platsar i top 3 linorna så är det ju Hank the tank, märkligt hur inte fler kritiserat honom såhär långt, tydlig gullegris på forumet. Jag gillar verkligen #17 men ska man vara ärlig har han varit en av dom forwards som haft det tyngst såhär långt, han och Runken.
På tal om Lundh så tar jag ju honom före Cehlin alla dagar i veckan.
Spela fult
Även fast jag inte är ett jättefan av Cehlin så väljer jag lätt honom före Lundh.diftobbe89 skrev:Är det någon som inte platsar i top 3 linorna så är det ju Hank the tank, märkligt hur inte fler kritiserat honom såhär långt, tydlig gullegris på forumet. Jag gillar verkligen #17 men ska man vara ärlig har han varit en av dom forwards som haft det tyngst såhär långt, han och Runken.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Den ende som bra bland de dåliga är #52! Min favorit!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)