Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Djurgårn »

ciirree skrev:
klintan85 skrev:Någon hört något nytt om Andreas Engqvist? Sen ska man ge ett lag en chans först innan man drömmer ut dem. Det var många som dömde ut dem förra säsongen också att de inte hade någon chans men det gick ju helt ok.
Det är egentligen ingen som dömer ut.
Vi har rätt att vara besvikna och oroliga när vi har ett allsvenskt lag på pappret. Mycket besviken och orolig är bara förnamnet. Hittills har Challes sista jobb för klubben INTE imponerat.

Förra säsongen var det tvärtom. Då var vi favoriter.
Nu är vi inte ens underdogs, vi är typ below-underdogs.

Jag håller med om att vi är REJÄLA underdogs den här säsongen som kommer men jag har, med lite distans till det hela, ändrat inställning lite grann. Jag ser fram emot det här med spänning. Det ska bli intressant att se hur det här laget står sig mot bättre motstånd. Jag får en känsla av att vi kan överraska. SHL har dessutom tappat ordentligt i kvalitet så många av lagen har inte alls direkt skräckinjagande laguppställningar känner jag. Jag kanske är jävligt naiv här men jag har bestämt mig för att gå in med en positiv känsla inför nästa säsong. Jag brukar vanligtvis vara väldigt negativ.
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Jag är själv väldigt positiv.

Kommer ni inte ihåg hur bra vi har stått upp mot toppmotstånd ute i Europa?

Nu har vi dessutom Elitseriens bästa målvaktspar.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Sotarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Sotarn »

Djurgårn skrev:
ciirree skrev:
klintan85 skrev:Någon hört något nytt om Andreas Engqvist? Sen ska man ge ett lag en chans först innan man drömmer ut dem. Det var många som dömde ut dem förra säsongen också att de inte hade någon chans men det gick ju helt ok.
Vi har rätt att vara besvikna och oroliga när vi har ett allsvenskt lag på pappret. Mycket besviken och orolig är bara förnamnet. Hittills har Challes sista jobb för klubben INTE imponerat.

Jag håller med om att vi är REJÄLA underdogs den här säsongen som kommer men jag har, med lite distans till det hela, ändrat inställning lite grann. Jag ser fram emot det här med spänning. Det ska bli intressant att se hur det här laget står sig mot bättre motstånd. Jag får en känsla av att vi kan överraska. SHL har dessutom tappat ordentligt i kvalitet så många av lagen har inte alls direkt skräckinjagande laguppställningar känner jag. Jag kanske är jävligt naiv här men jag har bestämt mig för att gå in med en positiv känsla inför nästa säsong. Jag brukar vanligtvis vara väldigt negativ.
Håller till vissdel med men jag o många med mig tycker nog att med 29 millar i spelarbudget borde vi faktiskt kunna fått ihop en bättre trupp än den vi nu har.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Djurgårn skrev:
ciirree skrev:

Jag är likadan.
Jag ser detta också som en spännande säsong. Men som sagt, vi har rätt att vara lite negativa och oroliga tills laget bevisar motsatsen.
Slipper vi kval/nya kvalsystemet vad det nu heter, de närmsta 2-3 åren så skiter jag i hur det går egentligen. Bara Djurgården kommer på fötter igen så är jag nöjd :)

Bästa målvaktspar, njeea... jag väljer att säga att dem är upp till bevis. Att Tellan är bra vet alla men när man kommer upp till åren så är det svårt att förutspå HUR bra han kommer vara. Jag tror inte att han kommer vara dålig, utan det står mellan bra och fantastisk tror jag. Mantas är en spännande målvakt indeed men än sålänge oprövad på SHL nivå. To sum' up.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Han kommer att åka tillbaka till Ryssland.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

YNWA skrev:
Han kommer att åka tillbaka till Ryssland.
Han är redan där. Vi hugger på honom inför nästa säsong förhoppningsvis.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Vem har sagt att det är 29 millar i spelarbudget ? 29 millar OM det nu är det är inte speciellt mycket pengar med tanke på vad spelarna tjänar i dag ta tex Tellan vad har han i månadslön ? 300-350000 minst och det ggr antal månader vet ej hur många men kan tänka mig kanske 10 = 3-3.5 miljoner jaha då vart det bara 26-26.5 millar kvar !!! Det jag vill säga är att 29 miljoner är inte mycket pengar när det gäller en spelarbudget i shl vi har säkerligen lägst budget av alla och då får vi inte så många stjärnor hur enkelt som helst, däremot så får vi ihop en bred trupp och framförallt ett LAG som spelar som ett LAG nä jag tror att vi kommer att överraska många :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Godnoken skrev:Jag är själv väldigt positiv.

Kommer ni inte ihåg hur bra vi har stått upp mot toppmotstånd ute i Europa?

Nu har vi dessutom Elitseriens bästa målvaktspar.
Fortfarande en helt irrelevant jämförelse, ”för det som händer i ET stannar i ET”
Men visst, förutsatt att övriga SHL-lag kör träningsmatchtempo/attityd ….hela säsongen, då kan vi nog överraska.

Dagens DIF är inte bättre än det lag som gick upp, resten kan man räkna ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Så du klassar Tellan som Reideborn, Fernholm som Nils, Nordlund som Lidström t.ex?
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag är positiv jag säger som Challe, klarade Leksad det så kan Dif klara det. Det blir en ny och spännande upplevelse. Däremot så hadde jag nog hellre viljat se Jens Jakobs i laget istället för Guter för jag tror att Guter kommer att floppa. Hoppas man har fel. Sen undrar jag lite varför de tog bort Nils Andersson han var ju den bästa backen tills han blev skadad förra säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Staten

Inlägg av Staten »

När fan kommer Fernholm hem från Thailand?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

peter johansson skrev:Vem har sagt att det är 29 millar i spelarbudget ? 29 millar OM det nu är det är inte speciellt mycket pengar med tanke på vad spelarna tjänar i dag ta tex Tellan vad har han i månadslön ? 300-350000 minst och det ggr antal månader vet ej hur många men kan tänka mig kanske 10 = 3-3.5 miljoner jaha då vart det bara 26-26.5 millar kvar !!! Det jag vill säga är att 29 miljoner är inte mycket pengar när det gäller en spelarbudget i shl vi har säkerligen lägst budget av alla och då får vi inte så många stjärnor hur enkelt som helst, däremot så får vi ihop en bred trupp och framförallt ett LAG som spelar som ett LAG nä jag tror att vi kommer att överraska många :wink:
Challe sa att det var 28 miljoner.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

klintan85 skrev:Jag är positiv jag säger som Challe, klarade Leksad det så kan Dif klara det. Det blir en ny och spännande upplevelse. Däremot så hadde jag nog hellre viljat se Jens Jakobs i laget istället för Guter för jag tror att Guter kommer att floppa. Hoppas man har fel. Sen undrar jag lite varför de tog bort Nils Andersson han var ju den bästa backen tills han blev skadad förra säsongen.
Just det, i kombination med att han är rätt skranglig - 188 cm/83 kg ger ett lågt BMI (23,48) för att vara hockeyspelare i allmänhet och back i synnerhet - tror jag gör många osäkra på hans eventuella plats i elitserien.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Mattebo skrev:
peter johansson skrev:Vem har sagt att det är 29 millar i spelarbudget ? 29 millar OM det nu är det är inte speciellt mycket pengar med tanke på vad spelarna tjänar i dag ta tex Tellan vad har han i månadslön ? 300-350000 minst och det ggr antal månader vet ej hur många men kan tänka mig kanske 10 = 3-3.5 miljoner jaha då vart det bara 26-26.5 millar kvar !!! Det jag vill säga är att 29 miljoner är inte mycket pengar när det gäller en spelarbudget i shl vi har säkerligen lägst budget av alla och då får vi inte så många stjärnor hur enkelt som helst, däremot så får vi ihop en bred trupp och framförallt ett LAG som spelar som ett LAG nä jag tror att vi kommer att överraska många :wink:
Challe sa att det var 28 miljoner.
Visst fan 28 var det, my bad.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Axel_K skrev:Så du klassar Tellan som Reideborn, Fernholm som Nils, Nordlund som Lidström t.ex?
Det är inte så stor skillnad på just nämnda spelare, nej.
Några av dom har sina bästa år framför sig, medans andra har dom bakom sig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst